Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Ostetaan & Myydään alueiden kehitys?

Keskustelu osiossa 'Palaute & ylläpidon tiedotteet' , aloittajana Teemu Laine, 29 Joulukuu 2017.

  1. motris

    motris Well-Known Member

    4 708
    703
    113
    Näin vähän ajattelinkin. Mun mielestä pieni ongelma nykyisellään, kun tosiaan esim. jossain fb:ssä tavara löytää omistajansa heti tai sitten ilmoitus häviää muutoin. Softapuolelle kehitettävää sen suhteen..? Mun mielestä foorumit voisi juuri tässä erottua vaikka juuri fb:stä. Tämä ei tietenkään laukun eikä sinun vika.
     
  2. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Ja ostajaehdokkaita jotka kokevat myöhäisen herätyksen (tai tilipäivän)
     
    Teemu Laine tykkää tästä.
  3. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Isolla ja paksulla fontilla ohjeisiin, että laittakaas ilmoitukset päälle kun teette ilmoituksen.
    Noita on luvattoman paljon jotka ei lue viestejään eikä ilmoituksiensa vastauksia. Ehkä savumerkit ja telefax toimisi heille...
     
  4. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Vinkki: YV:stä lähtee aina sähköposti, ellei käyttäjä ole tieten tahtoen käynyt noita ottamassa pois päältä. Jos myyjää ei silti kiinnosta vastailla, niin silloin on aika hankala kenenkään tehdä yhtään mitään. Ohjeet taas... No, tuo sama jengi ei niitä lue, eikä ne oikeastaan edes kiinnosta. Kunhan saa ilmoituksen heitettyä jotenkin paikalle ja sen jälkeen kadotaan.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Savumerkeistä ja telefaxeista tulee taas mieleen.

    Miksi ketjuun pitää ylipäätään vastata ilmoittaakseen ostohalukkuutensa? Yksi yleinen syy on, ettei satunnainen foorumin käyttäjä (joita on paljon nimenomaan ostajina) edes huomaa yksityisviestin mahdollisuutta. Yksityisviestistä tulee oletusasetuksissa ilmoitus sähköpostiin.

    (Sitten on vielä se ryhmä, joilla on monia sähköpostiosoitteita ja ilmoitukset voi mennä vanhaan tai seuraamattomaan... fuck heille)

    YV nappula pitäisi olla selkeä ja helposti löydettävissä.
    Ilmoituksissa pitäisi aina olla preferoitu yhteydenottotapa. Itse laitan aina myös sähköpostini esille, koska aina on niitä lurkkijoitakin, jotka eivät edes tunnuksia omaa tänne, tai eivät vaan pääse kirjautumaan (esim. itse en kirjaudu puhelimellani koskaan, mutta joskus vilkaisen sillä mitä täällä on)
     
    Viimeksi muokattu: 31 Joulukuu 2017
  6. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Saako nostot rajoitettua ohjelmallisesti siihen haluttuun 7 päivään? Olisi ylläpidollisesti kiva pikanti lisä :) Asia mistä on todella ikävä ollut jankuttaa ja kellekään ei pidä sallia etuuksia muiden kustannuksella
     
  7. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    No jollei YV auta, ja muutakaan kontaktimuotoa ei ole, niin sitä ihminen yrittää vielä viimeisenä vastata ketjuun.
    Ja puh no laitan minäkin aina esille, ihan jo siksi, että ostajaa saattaa kiinnostaa se, että myyjä ei ole huijari.
     
  8. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Kunhan se ei ole tarkka "7 vrk plusmiinus tuntiakaan".
    Se edellinen "samana viikonpäivänä" oli hyvä: aina jossain vaiheessa sunnuntaita kävi päivittelemässä hintaa ja nostamassa. Arkipäivät tuppaa menemään muissa merkeissä liiankin tarkkaan.
     
  9. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Jokainen, joka kaupankäynnistä mitään tietää, ymmärtää, että tällöin on kyseessä ilmiselvä hinnoitteluvirhe. Mutta eihän noillekaan mitään voi. Ärsyttää tietysti, kun jatkuvilla tällaisten nostoilla sitten vielä nopeammin katoaa oikeasti myynnillinenkin tavara...
     
    Teemu Laine tykkää tästä.
  10. motris

    motris Well-Known Member

    4 708
    703
    113
    Puhelinnumeron esille laittamisella ei ole mitään virkaa. Tosiaan itse ole olen lopettanut kaiken myymmisen/lahoittamisen netissä osin tuostakin syystä. Huoijarit voi aivan hyvin löytää fonekstan tms. hauin kautta.
     
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Usein tulee myös puheltua kauppakumppanin kanssa jossain vaiheessa, mutta numeroa ilmoitukseen se ei vaadi.
     
  12. Heiskis

    Heiskis Active Member

    515
    62
    28
    Paljon puhuttanut ilmoituksen nostaminen 7vrk välein jne. johtunee mielestäni siitä, että ei ole kunnon "lajittely/haku-systeemiä"...eli eihän verkkokaupoissa käydä "nostelemassa" myytäviä tavaroita (kun ne löytyy helposti muutenkin)...
     
  13. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Etusivulla on kuitenkin ihan erilainen tavoittavuus kuin hauilla ja koska jotkut kävivät nostamassa oman myynti-ilmoituksensa monesti päivässä, että se olisi etusivulla pysynyt, niin sääntö "nostoista" määrättiin. Ihan puhtaasti ihmisen raadollisuus ja härskeys muita kohtaa oli siis syynä, ei haku-systeemit.
     
  14. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Niin, saattaahan siinä olla pieniä eroja miten verkkokaupoissa hoidetaan inventaarion hallinta verrattuna foorumeilla tapahtuvaan kuluttajien väliseen kauppaan.
     
  15. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Eikä verkkokaupoissa hinta laske jollei kauppa käykään.
     
  16. AndyCapp

    AndyCapp Well-Known Member

    3 561
    159
    63
    Varmasti näin. Mutta mitä näillä verkkokaupan hinnoittelulla on tekemistä kameralaukun myynti osioon? Ei mitään ,niitä pyörittää oikeat kauppiaat.

    Myyjän häpeä tällä palstalla, jos ei tajua, ja ei osaa hinnoitella tuotetta, ja jääräpäisesti pitää siitä kiinni.

    Nykyinen myydään/ostetaan palsta on hyvä ja toimiva, kun pidetään säännöistä kiinni.
    Kuten aikaisemmin todettu turha pyörää keksiä uudelleen.
     
    Teemu Laine tykkää tästä.
  17. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    ??? Nyt et varmaan ollut tosissasi...?
     
  18. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Niin no, jos nyt oikein syvälle mennään, niin kyllähän tuotteen hinta muuttuu sen elinkaaren aikana markkinataloudessa. Mutta kyse on aivan erilaisesta prosessista kuin yksityishenkilön kauppaaman yksittäiskappaleen kanssa rajatulla markkinalla.

    Myytäessä tuotetta, jolle ei useinkaan löydy käyttökelpoisia hintahavaintoja, ja pienillä markkinoilla, saattaa todellinen hinta muokkautuakin sen mukaan, mitä harvalukuiset ostajat ovat valmiita maksamaan ko. hetkellä. Joskus tuo summa on suurempi kuin esim ebayssa, kiitos halvemman rahdin ja helpomman kaupankäynnin. Mutta joskus pienempi, koska meillä piskuisessa Suomessa ei vaan ole markkinoita.
    Tällaisessa käytetyn tavaran kaupassa ei myöskään saa kamalasti luotua ostajille uusia tarpeita markkinoinnilla, vaan korkeintaan myytyä sen oman kappaleensa.

    Eli jos sen tuotteensa haluaa kaupaksi, niin hintaa on syytä rukata, ja kertoa se myös ostajaehdokkaille, vaikkapa kerran viikossa. Pelkkä "uppista" kuukaudesta toiseen ei toimi, jollei kyse ole oikeesti harvinaisesta tuotteesta, jota ei vaan ole huomattu.
     
    Teemu Laine tykkää tästä.
  19. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 409
    1 061
    113
    oLISI TOSIA
    Joskun jopa itsekkin myynyt jotain " reikusti " alle
     
  20. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Jos näin aamupalan yhteydessä avaan vähän enemmän tätä ongelmaa: Verkkokaupat ovat verkkokauppoja ja keskustelufoorumit keskustelufoorumeita. Verkkokaupoilla ja keskustelufoorumeilla on täysin omat vaatimuksensa joiden ympärille ne on toteutettu ja näissä vaatimuksissa on hyvin vähän yhteisiä elementtejä, joista johtuen toteutukset ovat irrallisia. Loppujen lopuksi aika harvassa verkkokaupassa keskustellaan käyttäjien kesken.

    Mitä tekniseen toteutukseen tulee, niin nykyisen foorumialustan päälle ei saa mitään kokonaisvaltaista ratkaisua jolla myyntipuolen saisi toteutettua. Joitain lisäpalikoita saisi ostettua, mutta niissä on ongelmana se, että jotain olennaista puuttuu (esim. palautepuoli), tai ominaisuudet on toteutettu niin huonosti että niiden käyttäminen on yhtä tuskaa. Myyntipuolen voisi toteuttaa myös täysin erillään foorumista, joka tuo taas omat haasteensa esimerkiksi käyttäjätilien ja kirjautumisten synkronoinnin osalta.

    Onhan näillekin maksullisia toteutuksia jotka todennäköisesti toimisivat, mutta tällä hetkellä ei ole oikein intoa tai kyvykkyyttä sijoittaa useampaa sataa euroa lisää foorumiin kun tähän mennessä kertyneet lisenssikustannukset on maksettu omasta pussista, palvelinkustannukset juoksevat ja samaan aikaan mainostulot on minimissä, kiitos adblockerien.