Olisin tosiaan kiinnostunut ostamaan digirungon Sonyn A-mountilla tuon nykyisen jo hyvinkin loppuunkäytetyn digirunkoni tilalle. Hakusessa olisi ensisijaisesti esim. A77 tai vastaava runko noista A-mountin "loppupään vaihtoehdoista". Budjetti on aika maltillinen, enkä olekaan nyt mitään tonnin runkoa hakemassa kun kuvailu on toistaiseksi ollut aika satunnaista ja keskittynyt ehkä enemmän filmipuoleen. Olisin myös kiinnostunut tietämään näiden runkojen hintahaarukoista jos jollain on antaa ajantasaista tietoa.
Nykyään Euroopan markkinat (huuto)kauppasivustoilla aika pitkälle määrittää hintoja meillä. On niin helppoa ostaa EU:sta. (Voin tehdä parit haut sulle, hetki vain.) Luulisin että hakemasi järjestelmä on suhteellisen harvalukuinen. Mutta kaipa niitä löytyy.
A77 ykkös- ja kakkosversiot sekaisin, erilaisin varustein ja käyttömäärin, liikkeet ja yksityiset sekaisin. Viimeiset myydyt (verkaufte) kohteet alueelta EU. Aikajärjestyksessä. sony a77 in Digitalkameras | eBay
Olen toki Ebaysta hintoja satunnaisesti tutkaillutkin, mutta mielestäni tuo sivusto sopii hintojen määrittämiseen huonosti kun hintahaarukka on käytännössä jokaisessa tuotteessa todella laaja. Tuo A77 näyttää olevan myös Ebayn kautta kalliimpi kuin suomalaisten verkkokauppojen kautta jos vanhoihin myynti-ilmoituksiin vertailee. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Tietenkin hintahaarukka on aina laaja. Kamerat ovat yksilöitä erilaisin käyttöhistorioin ja varustein ja tässä A77 tapauksessa vielä paria versiota. Eiköhän noita löydy, ei se niin harvinainen ole. edit. Itse en tiedä parempaa tapaa hintojen määrittämiseen. Toki tarkoitan sitä että itse kunkin ne pitää aina määrittää ja pitää nähdä vaivaa tuossa hakuesimerkissäni jaotella niitä kohteita ryhmiin. Siis tarkkaan katsoa mitä tietoja kohteesta on saatavilla. Tai jos on kyse avoimesta kohteesta, voi aina kysyä tarpeeksi myyjältä lisätietoja. Oma etsin -sivuston voi myös tsekata. A77 | Käytetyt kamerat, objektiivit ja valokuvaustarvikkeet | Oma Etsin
Sen yhden A77 ilmoituksen jättäjä näkyi myyntiosiossa. Tägäsin sut siihen. Ihan vaan kun sitä ihmettelimme ettei yhtyttä saa, mutta ehkä saitkin. (edit. Yhdessä toukokuun ilmoituksessaan näin myös ne muualta puuttuneet puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Löytyy esim haulla piilokellu )