Olisko hyviä vinkkejä Kamerarepun hankintaan. Pitäis saada pari kameraa, neljä putkee ja jalusta saada vaivattomasti kulkeen mukana. Vaihtoehtoja tuntuu olevan runsaasti. Olis vaan hyvä saada ens yrittämällä hyvä reppu. Kahtasataa paljon enempää ei ilkeis kyllä maksaa siitä.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Melkein suosittelisin Lowepron isompia reppuja (esim. Photo Trekker Classic / Nature Trekker AWII). Niistä saa aina melko hyvin rahansa pois, kun on "merkkituote". Tietysti riippuu myös omista tarpeistasi - tarvitsetko esim. sateenpitävyyttä monsuunisateissa tai vedessä kelluvaa reppua. Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa. -tuolta löytynee hyviä tarjouksia
Vs: Minkälainen kamerareppu? Jos sinulla on mahdollista käydä liikkeessä jossa noita katsomiasi reppuja on näytillä, niin kannattaa roudata kuvauskamat sinne mukaan ja "sovittaa" paikan päällä.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Mä oon tässä jo pari kertaa meinannut ostaa Lowepron Slingshotin mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. En ole päässyt kokeilemaankaan mutta minua kiinnosta kovin se ominaisuus, että repun saa selkäpuolelta etupuolelle jollakin näppäryydellä heittämättä käsissä olevia kamoja ensin pois.. Mun pitäs saada siihen mahtumaan maksimissaan Pentax 6x7 objektiivin kera, 2 irto-objektiivia ja satsi filttereitä ja muuta pikkuroinaa, ei välttämättä vaadi edes sitä suurinta mallia koska noi putket ei kuitenkaan ole mitään 600mm teleputkia, vaikka isohkoja ovatkin..
Vs: Minkälainen kamerareppu? Multa myös ääni tuolle Tonin ehdottamalle Slingshotille. Itsellä on myös tarkoitus tuo joskus ostaa.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Toivottavasti se on parempi kuin Tamracin Velocity 7, jonka hihna painoi kaulaan inhottavasti ja jäi siksi käyttämättä.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Kiitti vinkeistä. Toi Lowepron slingshot kiinosti mutta jalustaa siihen ei saanut oiken kiinitettyä. Nyt tein hätäöratkaisun ja tilasin Lowepron vertex 200 AV:n. Jos jollain on kertokaa lykkäsinkö sormeni syvällekkin no jaa antaapas olla. Kun saan kerron mitä tuli ostettua.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Minulla on sellainen, kokoa 200. Ihan ok vempele, mutta ei sitä ole läheskään niin hyvä kantaa kuin oikeaa reppua. Slinghot alkaa painaa kun rintaa jos siinä on enempi tavaraa kyydissä. Normaaleilla kuvausretkillä kuljetan kameran ja 1-2 vaihto-obiskaa laadukkaassa tavallisessa repussa. Tavara pyörii siellä repun pohjalla ja pikkutarvikkeet sivutaskussa. Ei ehkä aivan ihanteellista kaluston kannalta, mutta kätevää. Ja onhan ne vesipullot tms. matkatarpeetkin kivempi laittaa oikeaan reppuun kuin ahtaaseen slinshottiin.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Tossa vois olla yks hyvä laukku: Shadows and Light » Think Tank Rotation 360° Jostain syystä usein noissa kameralaukoissa ei voi tota kantosysteemiä säätää selän pituuden mukaan niin ainakin meikäläisellä yleensä se lantio tms vyö on lähinnä mahan kohdalla eikä jaa painoa sitten kuin pitäis, kaikissä hyvissä retkirepuissa säädöt ja mukavuus on ollut toista luokkaa mitä olen kokeillut, jopa 15v vanhassa Kairassani
Vs: Minkälainen kamerareppu? Itse en reppuun tykästynyt. Paras vaihtoehtohan se kantamisen kannalta on mutta itku meinasi joka kerta tulla kun putkea piti vaihtaa. Pidemmille reissuille reppu ja etupuolelle hihnaan objektiivi tai pari kiinni erillisillä koteloilla varmasti toimisi. Eikä niillä ole hintaakaan kuin pari kymppiä. Slingshotit kiinnostivat juuri sen näppärän "heitto" ominaisuutensa takia mutta päädyin kuitenkin Stealth repoon. Sen kun saa vyötäröltäkin kiinni niin painoa saa ehkä hieman jaettua pois olkapäältä. Ei ole olkalaukkua voittanutta.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Repun kanssa on hyvä olla lantiovyössä sellainen objektiiville tarkoitettu varustepussukka, johon saa sen useimmin käytetyn vaihtoputken näppärästi esille. I tselläni vyössä on vesipullonpidike toisella puolella ja tuollainen objektiivipussi toisella puolella. Sen saa myös kätevästi tehtyä lisäämällä vyökiinnikkeet (toisissa ne on jo valmiina) monien objektiivien mukana tulevasta objektiivikotelosta. Ei tarvitse ostaa ja on taatusti sopiva sille suuremmallekin objektiiville.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Tuo on tosiaan kätevää. Kun laukun kääntää eteensä (kuten mainoskuvissa näytetään), muodostaa se kätevän alustan objektiivien kanssa räpeltämiselle tms. Ja tietenkin laukun liuttamiminen eteen helpottaa myös kameran ottamista esille.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Kuvan perusteella se näytti siltä, että kun sen läpän avaa reppu navan puolella, opiskat on maassa. EI kovin vakuuttava. Kameran saa suunnilleen yhtä näppärästi kuin vyölaukustakin.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Ei siinä noin käy. Slingshot ei ole symmetrinen kantohihnan kiinnityksen suhteen. Sitä ei siis voi kantaakaan muuta kuin siinä asennossa jossa läppä asettuu ylös kun reppua liutetaan eteen. Mene kauppaan kokeilemaan, niin huomaat itse.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Kuvan perusteella läppävetskarit pitää avata repun ollessa navan puolella alareunaan asti, jos meinaa päästä käsiksi tilan alareunan lokerossa olevaan vaihto-opiskaan. Jos minulla olisi yläosassa säilössä 28mm f 1.4 AF-D Nikkori, laskisin repun varovasti maahan ennen ajatustakaan läpän avaamisesta kokonaan. Meneppä kokeilemaan niin näen
Vs: Minkälainen kamerareppu? Heräsin vasta Jos tarvii evästä/vaatetta mukaan, niin hanki Rover plus tai vastaava. Hyvä kantaa kamat selässä ja on säädöt erikokoisille kantajille. Ja Topload eteen lisäpussukalla, niin eiku taisteluun. Ainakin metsässä kehtaa maleksia.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Mun käsityksen mukaan nuo yhden olkahihnan Slingshotit on tuolle varustukselle liian heppaisia, pienemmät normaalireputkin on sitä. Jalustan koosta on tietysti eniten kiinni, mutta esim 055-Manfrotto ei mukavasti kulje mielestäni missään keskikoon repussakaan. Hätätilassa sitä voi niissä retuuttaa.
Vs: Minkälainen kamerareppu? Ostin Lowepron vertex 200 AV kamerarepun. Kalusto sopii hyvin. Jäi pientä kasvunvaraakin. Hieman järeempikin jalusta kulkee vaivatomasti mukana. Ja lantiovyöstä löytyy paikat vaihtoputkille jos niillä on oma laukku. Mutta mikään nopeen toiminnan reppu tämä ei ole. Kun kuvauskohteen löytää kestää hetken ennen kun on valmis ottamaan kuvia.