Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana HeikkiJJ, 4 Huhtikuu 2011.

    Runkona Nikon d700, nyt löytyy nikon 70-200 2,8 & 1,7 kerroin. Tuntuu ettei oikein lintu kuvauksessa riitä. Olen ajatellut hankkivani nikon 80-400 4,5-5,6 vr putken. Mitäs olette mieltä ajatuksesta ja mistä/uutta/käytettyä??
     
  1. viljo

    viljo Member

    271
    2
    18
    Vs: Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

    80-400 4,5-5,6 vr linssillä kuvasin pari vuotta ja täytyy sanoa että ulottuvuutta ja monikäyttisyyttä siinä on hintaansa nähden ihan mukavasti. Tuolla sinun rungolla kuvanlaatu on myös riittävä, itse kuvasin croppirungolla joten ulottuvuuttuva oli hiukan enemmän mutta olin kuitenkin putkeen tyytyväinen.
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

    Helpointa ja halvinta saada lisää teleulottuvuutta olisi ostaa kroppirunko nykyisen optiikan kaveriksi. Käytetyt D300s:t ovat kohtuullisen edullisia ja näyttävät liikkuvan mukavasti.
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

    ^ Yritin eilen tätä lukiessani arvata mainitun "1,7 kertoimen" merkitystä.  Ettei se juuri tarkoittaisi että D700:a käytettäisiin kroppina?

    Minkälaista se lintukuvaus kysyjällä on?  Jalustalta piilokojussa ei taida olla kyse?  Lintulajit?  Oletko lintuja harrastanut muuten?
     
  4. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

    Taitanee sittenkin viitata 1,7x telekonvertteriin. Vai missä rungossa on 1,7x kroppikerroin?
     
  5. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

    Olisko Sigmassa?
     
  6. Vs: Optiikkaa hakusessa Nikon d700:selle

    Juurikin tuo mainittu telekonvetter 1,7 ja kakkos runkona on  300s. Kuvaus kohteet vaihtelevat laidasta laitaan. Linnuista (koskikara, maa/merikotka, metso) moottoriurheilusta (moottoriradalla) maisemiin. Elikkäs kaikkea mahdollista. Tuo 80-400 alue antaisi aika laajat mahdollisuudet lintujen ja myöskin radalla tapahtuvan kuvauksen suhteen.





    EDIT:  noviisina lisäsin kaluston alle..