Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

opjektiivin hankinta.

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana pentax, 20 Syyskuu 2010.

  1. pentax

    pentax

    46
    0
    0
    olen hankkimassa jossain välissä tälläistä vähän valovoimaisempaa opjektiivia. tätä ajattelin.  Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 Di-II VC LD Nikon. tekeekö sillä mitään. jos jollain on kokemusta , niin kommentoisitko. älkää vaan ehdotelko mitään 1000 euron opjektiivejä , koska köyhällä ei ole sellaiseen vara. mutta jos jollain on hyvä ehdotus halvahkosta vastaavasta opjektiivistä , niin voi kertoa.
     
  2. Vs: opjektiivin hankinta.

    Pieni ristiriita nimimerkkisi kanssa?
     
  3. pentax

    pentax

    46
    0
    0
    Vs: opjektiivin hankinta.

    joo mun piti aikoinaan hankkia pentax , mutta kaverit sai ostamaan nikonin.en oo jaksanut vaihtaa nimimerkkiä.
     
  4. Vs: opjektiivin hankinta.

    Ihan hyvä putki tuo on ja varsinkin kun ottaa hinnan huomioon niin jopa erinomainen.
    Tamroni on vastavaa sigmaa terävempi mutta pikkasen enemmän vinjetoi mutta kuitenkin sanoisin että parempi tamroni on kuvanlaadultaan.

    Itsellä ei ole kokemusta kummastakaan mutta ei ainakaan mitään kovin negatiivista palautetta ole tullut joten sanoisin että osta pois!
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: opjektiivin hankinta.

    Mulla on Tamronin 17-50/2,8, mutta vanhanmallinen vakaajaton ja vieläpä Canonissa.

    Jostain olen lukenut, että vakaajalliset eivät olisi ihan niin skarppeja kuin vanhemmat, tai ainakin laatuvaihteluja on enempi.

    Omasta Tamronista tykkään, mutta Nikoniín on ilmeisesti Sigmalla HSM-versio jonka tarkennus on paljon Tamronin tavistarkennusta parempi.

    Eli tutki myös se Sigma.