Vs: Ei oo Helkama Miellyttävästi pehmenee kuva tarkennusalueen ulkopuolelle. Olisi hienoa nähdä kulkineen nykyinen käyttäjä vauhdissa ?
Vs: Ei oo Helkama Helkama aloitti toimintansa 1905 jolloin silloinen Heikki J Hellman aloitti mm polkupyörien maahan tuonnin. Ensimmäisiä polkupyöriä jo silloin oli mm Oiva miesten pyörä joka on edelleen tuotannossa, tosin trimmattuna tämän päivän tarpeita ajatellen. Tanskalaisen Wintherin historia alkoi vuonna 1932, ja tänä päivänä he keskittyvät vain kolmi- ja kaksipyöräisiin lasten pyöriin. Tullessani vuonna 1977 Helkaman hommiin, suunnittelin epäonnistuneen peltirakenteisen joposen rinnalle Nappulan, sen elinkaari oli varmasti yksi pisimmistä polkupyörämaailmassa, eli viimeiset Nappulat tehtiin vuonna 2011. En oikein ymmärrä tätä muiden maiden polkupyörävalmistajien ihannointia, meillä Suomessa on pitkät perinteet polkupyörien osalta, itse jo 36v alalla olleena olen ollut näissä kotimaisen pyörän valmistusympyröissä mukana yli puolet siitä kokonaisajasta minkä teollinen tuotanto on täällä ollut, korjaamotasoisesta tuotannosta ei nyt puhuta.
Vs: Ei oo Helkama Kiitos Markku historiikistä. Huumorillahan minä tuon vastoin parempaa tietoani. Jos olisit kala ja jos kalastusalueella ei olisi catch&release -sääntöjä, niin olisit kyllä täysin fileinä jo ;-)
Vs: Ei oo Helkama Nyt on pakko myöntää, etten ymmärrä vertausta, mutta se ei liene sinun syysi, vaan noiden muutamien Olvien , eli joo, varmaan ihan ok mielipide, tosin en myönnä huomennakaan;D
Vs: Ei oo Helkama Sorry oman ammatin aiheuttama häiriö. Kuva on ok, itse ottaisin mieluummin kohtuu sivusta kuvan, jossa koko pyörä olisi mukana. Tuo käsitys pyörän kuvasta on minulla rajoittunut, koska ns tyyppikuva on aina mielessä, ei niinkään taiteellinen näkemys polkupyörästä, sitä tämä kuva voisi edustaa parhaimmillaan No hard feelings, vaikka kuva onkin väärästä pyörästä
Vs: Ei oo Helkama Ei, tämä oli sarjassa minäminä ja minä itse, eikä kukaaan muu. Kerroppa uudestaan insinööri Mikähän mahtaa olla Helkaman kotimaisuus aste tänä päivänä?
Vs: Ei oo Helkama Jos en ihan väärin kerro, niin ehkä rungon väri tulee Suomesta, mutta onko sekään sitten 100% Suomesta, aina tulee kemikaalit jne muualta. Kotimaisuusaste on tänä päivänä paskapuhetta koska sitä ei ole ja sekin vähä määrä mitä on on kovaa vauhtia hallituksen toimesta ajettuna ulos maasta ja jatkuva ahneus saada joka vuosi enemmän ja enemmän kun edellisvuoden % eivät omistajille kelpaa.
Vs: Ei oo Helkama Laajempi kuvakulma olisi ollut minunkin mieleeni. ^ (Offtopic) Suomessa koottavien Helkamoiden kotimaisuusaste on aika korkea, tulevathan rungon osat Ruukilta (ex. Rautaruukki), heijastimet, ketjunsuojukset, vanneteipit, kahvat ja osa valaisimista olettaakseni Herrmansilta , ainakin joidenkin mallien renkaat ovat Suomi Tyresin, ja kaikista tärkeimpänä kokoonpano on Hangossa, sisältäen maalauksen, hitsauksen ja muun kokoonpanon, kuten pyörien ("renkaiden") kokoonpanon puolien ("pinnojen") asennuksineen ja rihlauksineen.
Vs: Ei oo Helkama Sittenhän tämä on muuttunut 90 luvun lopusta, silloin ei ainakaan näin ole ollut, isäni oli urheiluvälineliikkeen omistaja ja kyllä tarinat kertoi muuta kuin mitä julkisesti kerrottiin ja hiukan totuutta väänneltiin miten asiat tosiaasiassa olivat.
Vs: Ei oo Helkama Jos kerran perustajan nimi oli Hellman, niin eikös merkin oikeampi nimi olisi Hell-kama ;D ;D ;D