Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Onpahan jotain mitä kuolata...

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tapiola2006, 13 Tammikuu 2015.

    ...huoh.

    http://www.ephotozine.com/article/canon-ef-400mm-f-4-do-is-ii-usm-lens-review-26785
     
  1. Vs: Onpahan jotain mitä kuolata...

    Arkielämässä tuo on ihan totta. Mutta jos vaikka "tarvitsisi" - ei sitä koskaan tiedä :D

    Voisihan tässä kehitella elämää suurempia kuvauskohteita perinteisten lintukuvien korvaajiksi, joihin ihan ehdottomasti tarvitaan tuollainen...
     
  2. PKivireki

    PKivireki Active Member

    729
    31
    28
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 293
    529
    113
    Vs: Onpahan jotain mitä kuolata...

    Mulle käy vaikka kummatkin. Sen verran reilulla päällä :9
     
  4. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
  5. SamuelSalmon

    SamuelSalmon Member

    209
    1
    18
    Vs: Onpahan jotain mitä kuolata...

    Tämä se olisi itsellänikin, mieluiten vielä M Monochromin nokalla.
     
  6. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Onpahan jotain mitä kuolata...

    sehän on monokromi, kun laittaa vanhaan leicaan mustavalkofilmin ja parempi olla vanha summiconikin, niin ei tarvitse itseään kipeäksi maksaa.
    T Jukka
     
  7. Vs: Onpahan jotain mitä kuolata...

    Periaatteessa telen pitäisi olla f/2.8, mutta tosiasiassa myös ne kannettavat kilot vaikuttavat. Tarvehan taas tulee genrestä, jota harrastaa. Street-kuvaajalla ei varmasti ole kovinkaan paljoa käyttöä tuolle, mutta lintukuvaajalle tuo on varmaan normaaliobjektiivin lisäksi eniten käytetty objektiivi.

    Joku mainitsi tuossa ylempänä sen lottovoiton Leican yhteydessä. En tiedä, hankkisinko Leicaa enää edes siinä tapauksessa, koska Fuji tuntuu nyt hyvältä valinnalta. Vähän sellainen köyhän miehen Leicahan tuo X Pro1 on, mutta jossain suhteessa parempikin.

    Itse haaveilen Fujiin vähän valovoimaisempaa 35 mm normaalia, joka olisi myös tiivistetty. Katsotaan mitä X Pro2:n mukana tulee. Voi olla, että samalla näppärä, pieno koko myös on mennyttä.
     
  8. PKivireki

    PKivireki Active Member

    729
    31
    28
  9. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Onpahan jotain mitä kuolata...

    Mielenkiintoista. Mulla ACR 8.7.1 ja ihan hyvin avaa nuo tiedostot.