Vs: Walimexin setti, kokemuksia? etkös sä joskus kysellyt täällä tuota ihan samaa ennenkin vai sekotanko johonkin toiseen?
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Ei ainakaan sovellu sellaiselle kuvaajalla, joka on erikoistunut kaikenlaisiin ammattikuvaajan töihin. Harrastuskäyttöön varmasti riittävät.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Mulla taitaa olla just toi setti - Teemulta ostin pois kun se ei käyttänyt. Miten sen nyt sanoisi - Ammattivermeitä käytettyäni, onhan nämä aika kuraset, mutta kyllä näilläkin hommat saa hoidettua. Mitä erityisesti haluaisit tietää ?
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Mua ei kiinnosta kuinka nopeasti ja helposti setin saa kasaan. Lähinnä nämä: - Riittääkö valoteho kuin pitkälle? - Onko tuossa orjatoimintoa, ei kiinnosta sijoittaa radiolähettimiin. - Tuliko mukaan kantolaukku johon kaiken saa kasaan? Tässä nämä nyt alkuun. Kiitokset jo etukäteen.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? "- Riittääkö valoteho kuin pitkälle?" Sanottaskos aukko 5.6 ja 1/500 sekä iso 200 ni ison softboxin (1,5m) läpi ammuttuna teho riitti ehkä max 5metrin päästä. Ton enempää en oikeestaan osaa sanoa, mutta noitten mukana tulevien pikku sontsien läpi tehoa tulee aika paljo enemmän. Ei ne siis älyttömän tehokkaat ole, mutta toistaseksi on riittänyt. Enemmänkin ongelmana on pieni säätövara, kun salamoissa on vain kolme eri asentoa. "- Onko tuossa orjatoimintoa, ei kiinnosta sijoittaa radiolähettimiin." Salamoissa itessään on ja tuolta saa ostettua lähettimen kameraan. Se on siis salama, jossa on ir-suodin ja nimellisteho riittää laukaisemaan 8metrin päästä. En ole vielä kokeillut kovin tarkkaan kaukaa se riittää. "- Tuliko mukaan kantolaukku johon kaiken saa kasaan?" Tuo laukku tulee, mikä kuvassa näkyy. Siihen mahtuu valot yms. mutta jalustatoille on omat pussinsa, joissa on kyllä kantokahvat. Kaiken kaikkiaan noin edullisiksi valoiksi ihan pätevät, riippuu tietysti täysin käyttötarkoituksesta. Tuo mukana tuleva akkukin on ainakin teoriassa tosi kätevä, joskin kertaakaan en ole sitä vielä edes testannut. Softboxi, jonka saa erillisenä ostaa, on todella hankala koottava ja vaikea saada kiinni salamaan. Tässä nämä nyt alkuun. Kiitokset jo etukäteen. [/quote]
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Minä olen varmaan se asianomainen, joka tätä settiä ja nuita muita halpissettejä on täällä jo aiemminkin kysellyt. Jos setin ostat, niin laita ihmeessä kokemuksia. Kyllä tuolla varmasti pärjää aika pitkälle. Ne nuo ammattilaiset on kato niin kriittisiä jo, ettei niille tämä varmaankaan kelpaa Sitä vaan aina vaatii enemmän ja enemmän.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Kiitos vastauksista. Itse lähinnä tarvitsisin tällaista settiä satunnaisiin keikkoihin. Eli ei mitään tyyliin viisi mallia isossa studiossa vaan ehkä maksimissaan kaksi henkilöä vierekkäin vyötäröstä ylöspäin.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Samaan tarkoitukseen itse ostin, eli satunnaiseen keikkailuun. Nytkin lauantaina raahaan nuo Tampereelle, jotta saan kunnon (toivottavasti) potretin hääparista. Toisaalta koko ajan on kyllä haku päällä studiotilastastakin, mutta kelvollista ei tahdo löytyä.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Juuri tällaiseen käyttöön olen tuota settiä itsekkin hamuillut. Mistä vedät salamoihin virrat, jos et kerta tuota mukana tulevaa akkua käytä niinkuin tuolla aiemmin kerroit. Laittasitko setistä kokemuksiasi ja vaikkapa muutamia mallikuvia osoitteeseen <EMAIL email="sampsa@vetelainen.net"]sampsa@vetelainen.net</EMAIL> Olisin todella kiitollinen
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? No mulla on aina ollut jatkojohtoa tarpeeksi mukana, kun kuitenkin autolla joutuu liikkumaan. Tosin olen settiä käyttänyt vasta kolmesti, koska olen omistanut valot noin kuukauden. Tarkoitus olisi pikimmiten testata tuota akkuakin, mutta vielä ei ole ehtinyt. Voin mallikuvia laittaa, jahka pääsen omalle koneelleni - tällä viikolla. En kyllä varsinaisesti ymmärä mitä niistä on apua(?) kun ainoa mitä niistä näkee on, kuinka pehmeää valoa tulee ja se taas riippuu siitä, mitä salaman eteen laittaa. Nuo sateenvarjot nyt tekevät ihan samanlaista jälkeä kuin sateenvarjot yleensäkin..jokatapauksessa laitan viim. lauantaisten häiden jälkeen setillä kuvattuja kuvia vaikka tänne laukkuun.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Ahaa, satunnaiseen keikkaailuun, no sitten. Siihen varmaan sopii hyvin. Sain ehkä vähän toisen käsityksen, kun kotisivuillasi lukee, että olet erikoistunut kaikenlaisiin ammattivalokuvaajan töihin Ihmettelin kieltämättä, miten on voinut erikoistua edes ensimmäiseen osa-alueeseen "ammattivalokuvaajan töihin" tietämättä mitään studiovaloista tai valaisusta. Minulla oli sellainen käsitys, että ensin tulee ammattilaisuus ja sitten erikoistuminen, mahdollisesti.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Jyväskylän opiskelijakameroilla oli/on yksi walimexin setti, maksoi suunnilleen saman verran kun tuo. Salamat laukesivat huhtikuussa, hieman reilun vuoden käytön jälkeen. Välähdyspäät ovat ehjät kuten myös sulakkeet, mutta valoa ei tule. Kukaan ei suomessa korjaa noita, korjanneeko missään. En uskalla suositella walimexeja kenellekään mihinkään käyttöön. Nyt seurallemme hankittiin elinchromen D-litet, eivät kalliit olleet nekään (n.600e pari), mutta ainakin ulkoinen olemus on vakuuttavampi. Kokemusta D-liteistä ei ole vielä ehtinyt kertyä paljoa, joten aika näyttää.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Keikkoja kyllä on ollut runsaasti ja tulee buukkauksia edelleenkin ilman niitä salamavaloja. Lähinnä mulla on yksi projekti joka tullee tuomaan paljon keikkaluontoista duunia ja siihen tarvitaan salamavalot.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? No on olemassa ammattilaisa ja Ammattilaisia. Noista sinä kuulut mielestäni ensimmäiseen, noissa kun on iso ero. Ammattimaisuuteen kuuluu paljon muutakin kun prameat vehkeet joilla kehua ja liian iso ego. Mikä sinua niin kovasti tuossa lauseessa riepoo kun viljelet sitä täällä palstalla vähän joka paikkaan? Se että mä en halua loistaa vehkeilläni vaan kuvaustaidoillani? Se että mä voin tehdä asiat vähintään yhtä hyvin, ellen paremmin kuin sinä käyttämättä tuhanisa euroja välineisiin kun halvemmillakin pärjää yhtä hyvin? Mä tiedän studiovaloista ja valaisusta paljon, vaikka en kaikkia laitteita tunne ehkä niin hyvin kuin sinä. Kukaan ei ole seppä syntyjään, kuten sanontakin kuuluu. Vai oletko tuostakin kanssani eri mieltä, ihan periaatteesta. Vielä pikku vinkki, tämä on harrastelijoiden foorumi =) ja kselinkin harrastusmielessä, en ammattilaisena, joten ihan turha sotkea yritystäni tähän. Varsinkin kun itse en ole sitä täällä mainostanut.
Vs: Walimexin setti, kokemuksia? Ihmetyttää, että miten kehtaat kirjoittaa noin. Uskotko itse siihen? Ehkä et vaan ymmärrä, mitä olet kirjoittanut. Onko lause mielestäsi totuudenmukainen?