Joskus saattaa kuvausharrastus lipsua vähän kameraharrastuksenkin puolelle - kellä enemmän, kellä vähemmän. ;D Kun kameroita tai optiikoita, tai muuta kuvaukseen liittyvää tavaraa alkaa olla nurkissa runsaampi määrä, on melko tavallista että parisuhteen toinen osapuoli (yleensä kuvausta/kameroita harrastamaton) alkaa jossain vaiheessa kritisoida tavaran määrää tai tavaraan käytetyn rahan määrää. Oletko itse vähätellyt tai jopa salaillut puolisoltasi / tyttö/poikaystävältäsi tehtyjä hankintojasi ja/tai niiden arvoa?
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Säännöllisesti, aina ; olisivat kai sopivimpia sanoja.... ja yritän todellakin salata sen itseltänikin kieltäytymällä aktiivisesti ajattelemasta koko asiaa. Ruumispaidassa ei ole taskuja..... kuten hyvin tiedämme.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Puuttumatta itse asiaan millään tavalla, arvelen, että käytät viestissäsi luvatta jonkun toisen joskus jossain ottamaa kuvaa. Se, että kymmenet sivustot ovat myös varastaneet kuvan, ei muuta asiaa.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Näin taidan tehdä. mvuori, teethän nyt lainkuuliaisena kansalaisena asiasta rikosilmoituksen?
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Otin juuri "salaa" opintolainaa kun siihen vielä on mahdollisuus. Sillä sai mukavasti Hasselbladin ja pari linssiä...
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Näinpä näin. Nokkelana vitsinvääntäjänä (?) todennäköisesti pääset pälkähästä. Tiedätkö muuten mitä tarkoittaa tuo kummallinen sana? Vaikka luulet olevasi oikeassa mielestäsi, niin olet vain omasta mielestäsi ja muitten kaltaistesi kanssa. Että fukjuu laille ja oikeuksille, nehän ei minua liikuta. Vai? kapa
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Mä sanon aina 1/3 todellisesta hinnasta, tulee vähemmän sanomista. Rolleiflexin kohdalla sanoin 1/5 hinnasta, eihän vanhasta kamerasta niin paljoa voi maksaa. D700 kohdalla sanoin 1/4. Lisäksi olen saanut rehtorilta ihan oikean luvan tilata henkilökohtaista tavaraa työpaikalle, silloin vaimoni ei näe uusia vehkeitä 'vahingossa', joskus näin on käynyt, kun olen tilannut ulkomailta ja ups on tuonut ovelle ja on pitänyt antaa oikeana rahana. Nykyään tilaan sellaisista firmoista, jotka käyttävät postiennakkoa tai lasku on tuotelähetyksessä. Näin vaimo ei näe hintoja. Kuitit ovat hyvässä piilossa, kaoottisen laatikkoni alimmaisena kirjekuoressa. Uudet kamat ovat kamerarepussa ainakin vuoden jemmassa, josta niitä sopivan tilaisuuden tullen siirtelen olkalaukkuihin. Näin mulla. T Jukka
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Ei. Kunnioitan kyllä mielestäni toisten tekijänoikeuksia siinä missä asiasta on oikeasti kyse, mutta jos joku on laittanut kuvan nettiin melko varmasti siinä tarkoituksessa että se leviäisi siellä ja saisi aikaan iloisuutta ihmisissä, en koe olevani kovin paljoa pahaa tehnyt jos tuon kuvan itsekin täällä postaan. Mutta jos haluaa asiat nähdä vain mustina tai valkoisina, aidossa kerrostalokyttääjähengessä, niin siitä vaan. Itsekin taidatte nyt muuten rikkoa lakia jos ette tee tästä rikosilmoitusta.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Aahahahaa! Ja mä luulin että mulla on paha tilanne ;D
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Tästä johtuen mulla on hyvä tilanne. Aikanaan vaimo sanoi, että meillä on sängyssä me ja Zuikot. Nyt on vain me. T Jukka
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Miksi pitäisi, tai huijata hinnoista, jos ei nyt ihan täysi tampio ole niin ei menisi edes läpi?
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Myönnän syyllistyväni vaihtoehtoon 1. Ei vain kehtaa aina sanoa kuinka paljon mihinkin vimpaimeen tai turhan näköiseen peltilevyyn laittoi rahaa :S
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Meillä ainakin sen verrain avointa keskustelukulttuuria ettei tartte paljoa salailla. - Ainakaan toistaiseksi
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Mistä ei tiedä, siitä ei murhetta kanna. Aika hyvä periaate. Toisaalta, en syyllisty valehteluun, kun en näistä asioista juuri mitään puhu, ja toinen kunnioittaa sen verran, ettei kysy. Sen verran itsenäisyyttä pitää parisuhteessa olla, ettei tarvitse toiselle omia juttujaan perustella saati sitten lupia kysellä. Jos pitäisi, niin sitten pitäisi miettiä koko parisuhdettaan uusiksi. Kun on katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa ja pennuilla vaatteet päällä jne., niin omia rahojaan saa myös omiin menoihinsakin käyttää.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Ja jos kyse on uusista tavaroista, niin netistä löytyy äkkiä hinta, kuten myös käytetyillekin, jos vaan haluaa kytätä. Pientä jupinaa fotokaman määrästä on kyllä kuulunut... No toisaalta olin jo aloittanut karsimisen...
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? En ole salaillut, mutta en ole aina etukäteen ilmoittanut mitä ostan ja minkä verran se maksaa. Kun kamerat ei häntä kiinnosta sen vertaa kuin minua salkkareiden tai kotikadun katsominen niin miksi pitäisi tiedottaa. Omilla taskurahoilla kun ostaa niin ei pitäisi olla mitään valittamista. Eihän nuo maksa itseään takaisin samalla tapaa kuin soittovermeet, mutta rahankäyttö on päivää kohti vähemmin mitä tupakointi maksaisi tai ainakin pitkällä aikavälillä <SIZE size="60"]jos en kymmeneen vuoteen osta enää mitään.</SIZE>
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Täytyy tunnustaa, että on tullut joskus liioiteltua uskomattomien tarjousten erinomaisuutta ja hintoja hieman pyöristelty alaspäin totuudesta.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Uskoisin että monella on aika lailla lähinnä samaa vastaava tilanne kuin mulla - ei nyt valehtelua eikä ihan pimittelyä, mutta kun valokuvaus on välillä semmoista vekotinlajia ettei ulkopuolinen ymmärrä miksi juuri tämä piti saada ja maksaa näin paljon kun paljon uudemman olisi saanut halvalla... Siksi on helpompi vähän tarvittaessa vähätellä ostoksen suuruutta. Toisaalta mulla puoliso tykkää siitä että harrastan kuvaamista, joten ei ole kieltämässä eikä kyttäämässä hankintoja. Mutta joitain paspis-pahveja tms. tavaraa on vähän vaikea perustella että miksi juuri vain tämä kallis kelpasi eikä tuo tiimarin sikahalpa. Valkoisia molemmat kaiken lisäksi! Silloin sopiva hinnan vähättely helpottaa elämää kummasti
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Painotan myös aina sitä, että aina niistä omansa pois saa. T Jukka