Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Jaa-a. Itselläni on itseäni vanhempi Revue-kello - vedettävä (1961) ja hiukan itseäni nuorempi Omega patteri-kello jostain seitkytluvulta. Molemmat iskussa. Lisäksi "laatikollinen" "kuudeneuronkelloja" joiden toimintasäde on loppunut. Yksi taskukellokin tikittää tarvittaessa... melko edullisiksi on kunnon laitteet muodostuneet. - Ei meillä yhtään toimivaa helkamaa noin pitkältä ajalta ole. - ruostuneet ajat sitten, kylläkin yksi viiskytluvulla itsetehty lastenpyörä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ainakin mun maalaisjärjellä ajateltuna on vittumaista ympäristön raiskausta ostaa halpaa rihkamaa, aina uusi kun vanha hajoaa. Ostaa kerralla vuosikymmeniä kestävän kellon ja jättää ostamatta ne 100 surkeaa, joiden valmistus tuhoaa maapalloa. T Jukka
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Pitäis osata erottaa kellot ja kellot toisistaan. Jos kello maksaa 10€ ja se toimii vaikkapa pari vuotta, niin eipä siinä olla kovin paljoa maailmaa raiskattu. Jos kello maksaa sen tavanomaisen 200 - 500€ ja siitä hajoaa ranneke, tiivisteet vuotavat, patteria pitää vaihtaa tai lasi menee rikki kolmen - viiden vuoden sisällä, niin silloin ollaan tehty paljon suurempi epäekologinen valinta. Tiiveysongelmat tulevat esille yleensä pariston vaihdon yhteydessä. Jos kello maksaa 5000+€, niin silloin se on jo todennäköisesti mekaaninen ja käsityötä, sellaisen kellon pitääkin kestää "ikuisesti". On minullakin isoisän taskukello, ja toimii jos viritän koneiston, mutta eipä tuolla ole minulle mitään käyttöarvoa. Citisenin titaanirunkoinen kronografi maksoi aikoinaan yli 2000mk, viitisen vuotta meni ja siitten alkoi tuo tiivisterumba, painonappien tiivisteet ei koskaan tulleet kuntoon, sitten tuli toiminnoissa murheita, ei toiminut enää herätys eikä ajanotto, lopulta hajosi rannekeen kiinnitys kellon runkoon, eikä juuri samanlaista ranneketta tai varaosia löydy mistään, aika hukkaan heitettyä rahaa. Seikon purjehduskello, samoin yli 2000mk, oli harvoin käytössä, ja lopulta sitten paristonvaihdon yhteydessä se ei enää suostunut lähtemään käyntiin, ei kuulemma kannata tehdä mitään, jättää hienon kellon vitriiniin minne se olisi ilmeisesti jo alunperin kuulunutkin ja käyttänyt rahat johonkin muuhun. Firmalta sain 20v palveluksen jälkeen kullatun kellon, en sitä pitänyt, koska oli kello jo omasta takaa, kun tuo aiemmin mainittu Citisen hajosi lopullisesti, niin ajattelin ottaa tuon kullatun kellon käyttöön, ei vaan herännyt, eikä korjaaminen kannata. Citisenin muovirunkoisesta 300mk:n purjehduskellosta katkesi ranneke, ranneke on integroitu kelloon niin, ettei sitä ilman kepulikonsteja voi vaihtaa. Tätä voisi jatkaa, mutta jääköön tähän, minä ainakin olen vetänyt noista kokemuksista sen yhteenvedon, että 5000+ kelloihin ei ole järkeä sijoittaa, 200 - 500€ kellot eivät ole hintansa väärttejä joten valitsen tuon toisen ääripään. Jos vielä vertaisin kelloja polkupyöriin, niin en tarkoittanut noita mekaanisia kalliita kelloja, vaan nykyaikaisia paristokelloja joita automaattilinjat kokoavat. Tourbillon koneistot on aivan jotain toista kuin nuo massavalmisteiset "yleiskoneistot" joita asennellaan kaikenlaisiin kuoriin, melkein kuin vertaisi ilotulitusrakettia avaruusrakettiin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kelloa en osta kun entisetkin lojuu kaapissa.Kännykkä toimii kellona.Hieno kullitettu Seiko,en tiedä onko hyvä vai huono,kai kohtalainen.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Jos tuo Omega vielä käy, niin siinä on sitten tooodella hyvä paristo, jos taas määrävälein vaihdat pariston, niin oletko kokeillut miten pitää vettä kopan ulkopuolella? Käytätkö tuota Omegaa, jos et, niin sehän on ollut turha ostos ja saastuttanut maapalloa kuten Jukkis71 kertoo. Polkupyörien ruostumisesta yksi tarina. Hangon Itäsatamassa tehdään aika ajoin satama-altaan puhdistustempauksia, sukeltajat keräävät kaikenlaista romua pohjalta ja kerran sieltä löytyi jopo. Nelisen vuotta merenpohjassa ollut jopo oli muuten yllättävän hyvässä kunnossa, me kun käytämme paljon ruostumattomia osia ja kunnon jauhepintakäsittelyä, mutta kaikki alumiiniosat oli hapettuneet lähes pois - alumiinihan on useimpien mielestä ruostumatonta;D
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tottakai kelloon on patteria vaihdettu. Epäilemättä turhia, tulee käytettyä vain "korukelloina" vaikka ovatkin miestenmallia. Yhdestäkään pyörästä ei ole tullut yhtä rakasta. Nopsan ostin tyttärelle juuri, isomman tyttären helkama olis myynnissä. Omalle "persiille" sopii paremmin tuo kevyt ja paljon käytetty halpismallinen pyörä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ymmärrän hyvin, että kelloista niin kuin koruistakin tulee kulkuneuvoa rakkaampi, en minäkään ole koskaan rakastanut polkupyöriä, no jostain pyörästä ja moposta on tullut kivat kiksit kun ne on saatu tuotantoon ja tuntee onnistuneensa. Ainoat kulkuneuvot joita olen "rakastanut" on olleet harrastuspelit, kilpapurjeveneet ja moottoripyörät, purjevenettä ei enää ole, yksi prätkä kylläkin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kännykkä on korvannut herätyskellon näppäryydellään ja täsmällisyydellään, mutta ei rannekellon korvikkeeksi kännystä ole. Pyöriä on aikamoinen kasa, yksi nopsa compi on jotenkin ajokuntoinen. Nyt en ole mitään ostanut, mutta sähkösopimuksen vaihto on liipasimella...runsaan 260 € säästö vuodessa olis tarjolla.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kun Helkama toi aikoinaan Peugeottia maahan, niin yllätyimme kuinka huonolaatuisia Pösön tavalliset pyörät oli, meillä oli takuuongelmia Pösöstä enemmän kuin omista pyöristä, vaikka omien määrät oli 6-8 kertaisia. No, Pösö oli rakentanut maineensa kilpapyörillä, eikä niissä mitään vikaa ollutkaan. Pösön tehtailla oli sellaiset ehdot työntekijöille, ettei niitä olisi koskaan saanut Suomessa läpi, jos teki virheen, niin se piti korjata ilman palkaa jne. Mm etuhaarukan putket ei olleet putkia vaan avoimia pellistä pokattuja profiileja joiden saumat oli avoimia, arvatkaapa oliko haarukat kestäviä. Nuo ajat on menneet, Pösötkin on varmaan ihan hyviä nykyään, onhan?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tulipa mieleen että täytyykin viedä mun fillari huoltoon ennekuin jokakeväinen rynnistys alkaa. Ja jottei menis ihan offtopiciksi niin laitoin just tabletin tilaukseen.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mullakin loppuu kahden vuoden sähkösoppari ja pitäis katsoa uutta. Vaikka vain kolmasosaa kokonaiskustannuksista voi kilpailuttaa, niin suoralla sähkölämmityksellä kulutus on sen verran iso, että kolmasosallakin on merkityksensä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kas. Itse ajattelin että 10" on liiottelua, quadi haukuttu hitaaksi, mutta tuo 2gigaa on kyllä bueno. Itse tilasin Kiinasta itselleni Ainon: "1 x 7" Ainol Novo 7 Crystal Android 4.1 Jelly Bean Dual Core AML8726-M6 1.5GHz Tablet PC 8G 1GB IPS Screen (Ainol Novo 7 Crystal 8GB Tablet PC) Color White $109.99"
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ei tässä taloudessa, on paljon nopeampi kääntää viisari kohdalleen herätyskellosta kuin konffata jossain lienevää, soitolla löydettävää kännyä. Jossa akku tyhjä, eikä siksi vastaa soittoon. Eikä herättäisikään... Pyöriä yksi: Hekuma Aino. Kunto kuin uusi, kerran kaaduttu jäällä pikkusormi poikki, muuten bueno.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Sain juuri käsiini PK - NEX adapterin jossa jalustakierre, ei tarvitse rasittaa NEX'in olemattomalla pinta-alalla varustettua jalustakiinnitystä. Tuo NEX'in olematon jalustan kiinnitys on yksi murhe jos haluaa kuvata painavilla objektiiveilla joissa ei ole omaa jalustapantaa.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Joo kävin kaupassa noita eri kokoja kokeilemassa ja tulin itse taas siihen tulokseen että 7-tuumainen näyttö on mulle liian pieni. Tilasin tabun suosiolla suomesta kun en muutaman kympin säästön takia viitsi aloittaa kiinalaisten kanssa säätämistä jos jotain takuuasioita tulee hoidettavaksi. Ja jos tuo vaikuttaa liian hitaalta tai muuten ongelmaiselta niin mullahan on myös 14 päivän palautusoikeus.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Da. Itselleni ei edes mieleen tullut että näitä saisi Suomesta, muron höpinöissä kun asiaa ei taidettu mainita missään vaiheessa. Itsekin olisin varmasti ostanut Suomesta.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Itse luovuin batterikelloista joku vuosi sitten, ostin tilalle -60-70-lukulaisia vedettäviä tai automaattivetoisia kelloja liudan, erivärisin tauluin ja muodoin ja pari satavuotista taskunaurista. On niissä oma viehätyksensä, kauniit äänet etenkin. (hups taitaa olla yks Raymond Weil vielä patterinsa kanssa laatikossa, myynti jäi kesken)