Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat?

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Ymmärrän sinun tässä huomanneen että Nikon on Canonia kalliimpi, mutta sehän taisi kuitenkin olla vitsi sinulta?

En muuten ymmärrä päättelyäsi että kalliimpi kamera olisi vaikeampi myydä. Toki ostajia on kalliimmalle yleensä vähemmän, mutta niin on myynnissä olevia käytettyjäkin samasta syystä.

Kalliimman kameran arvo (ainakin uutena ostetun) laskee euroissa enemmän, joten sen vuotuiset kustannukset ovat suuremmat, mutta tämä on toinen juttu.

edit.  Tarkoitan viimeisellä sitä että esim viiden tonnin uuden rungon ostaja voi varautua suunnilleen samansuuruiseen prosentuaaliseen hinnan alenemiseen kameraa käyttäessään kuin kahden tonnin ostaja.  Joutuu siis sijoittamaan kiinni rahaa enemmän.  Nikon D3, D3X ja D3S (ilmestyneet 2007-2009) näyttävät nyt vaihtavan omistajaa 1800-3500 eurolla.  Nehän olivat näitä "viiden tonnin kameroita", X ylikin.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Itseasiassa sä kerroit paljon. Mä allekirjoitan kaiken. Ja mulla ei ole tähän asiaan mitään lisättävää.

4. Mirrored

23 779
    749
    113

Joo. Halvemmalla saa turistilipun sporaan ja kiertää saa 24h!  3T ja 3B kiertää parhaiten käytetyistä. 

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Tai pitkällinen akateeminen väittely aiheesta "Mihin ristelyalus loppujen lopuksi pystyy" :)

6. Mirrored

23 779
    749
    113

Tässä noin viikko sitten tuli telkkarista ohjelma ruotsinlaivojen historiasta jossa oli Silja/Viking kilpailusta myös luonnollisesti.  Mielenkiintoinen ohjelma ja hätkähdyttävää oli se että erään aluksen pitkäaikainen kapteeni oli kohdannut jo kauan ennen Estonian onnettomuutta keulaportin natkuvan liitoksissaan ja vuotavan vettä runsaasti autokannelle pahassa merenkäynnissä. Kapu muutti kurssia pois vasta-aallokosta välittömästi tiedon saatuaan.  Estoniakin oli ruotsinlautta ennen toisella nimellä. 

7. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

tähänkään tuskin kaivataan humanistiproosaa... :D
    Joten olen hiljaa...

8. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Tallink Silja VS Viking Line:Siljan hyvät puolet:hienot laivat,hyvä henkilökunta Siljan Suomenlipun puolella. Huonot puolet.Ne on kuvattu sen miljoona kertaa,kanta-asiakas systeemi epädemokraattinen,Tallink määrää kaikesta.

Viking Vastaavat: Kaikkia kohdellaan tasavertasesti,Hyvä ruoka,Halvempi kun Silja,vielä löytyy niistä kuvattavaa.

Huonot puolet: Laivat pääosin 80luvulta eli aika vanhoja,Liikaa manneja.

9. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Mikäs vika rentojaloissa? Itiksessä ja koko tsadissa on liikaa sanonko...maalaisten lisäksi..Raskaan työn raatajia kuleksimassa ja molottamassa.

10. Mirrored

23 779
    749
    113

Mustalaisiin on totuttu täällä jo pitkään.  Kauanko kestää että muista erilaisen kulttuurin edustajista voi tehdä yhtä hyvää huumoria (joka myös samalla kertoo tietyllä tapaa yleisestä hyväksynnästä).  ; (En tiedä kuinka hyvin osuva pätkä on yksityiskohdiltaan koska en nyt kuule ääntä. Tuli vaan mieleen hakea sanoilla "leveä kuljetus/pulttibois".)

edit.  Tuosta hyväksynnästä vielä.  Hyväksynnän akseli tai jana: Kun nimeä ei edes voi mainita, on se kaukana siitä että kansakunnan suositut tekisivät asiasta huumoria.  Tosin mitä mieltä vaikkapa PPP olisi, en rupea arvaamaan kun ei kerran edes mainittu nimeltä.  :-\ 

11. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Periaatteessa Manneissa ei ole vikaa kunhan minut jättää rauhaan.

12. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Eikö ole jättäneet?

13. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

On Kimo kyl mut mul on mustiksista aika ikäviä kokemuksia,joskus Porissa manne nuoriso seuras mua ja uhkas hakata ja Turun torilla Romanian Romanit usein kerjäävät rahaa,ja Amorella kesällä pari alko seuraan mua kun olin Cafessa ja yks mustalais lapsi alkos sekoileen myyjälle ja sekä minä että myyjä sanottiin melkeen samaan aikaan et mistä noita oikeen sikiää.

14. Mirrored

23 779
    749
    113

Mitä maalaiselle on väliä, mitä molotusta kaupungissa on?  Vaihtaa lomakohdetta tai työtä niin ei tarvitse nähdä. Eikö?

Vai onko kyseessä jokin suurempikin ideologia ihmiskunnan tai Suomen tilasta?

15. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Jos et Kimmo tajua niin en voi sille mitään.Käy itiksessä vaikka ostoksilla.Maalaiset ei molota,ne tekee töitä.Olenko yksin mielipiteeni kanssa.Tietenkin jos on"kovista" oloista.

16. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Juu, onhan tolla menty. Wiki:

M/S Estonia (aiemmilta nimiltään Viking Sally, Silja Star ja Wasa King)  Estonian rakenne muistuttaa M/S Diana II:n rakennetta.

Onnettomuudessa oli mustaa huumoria muutamin paikoin. Jos laiva olisi jäänyt pystyyn, siitä olisi näkynyt pinnan yläpuolella puolet. Lisäksi usein mainittu syy: 20cm vettä autokannella -vaikka se painaa jonkun verran, on se semminen liru, että 2m pitkässä mallissa sillä ei saisi veden pintajännityksen takia autokantta edes kastumaan. Ja sen pitäisi pystyä silti kaatamaan mallin...

Tuon mallin koosta minulla ei ole tietoa. Mutta tuo sininen rantu alareunassa on paljon leveämpi kuin 20cm

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MS_Estonia_model.jpg

17. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Totta,jälkiviisautta ja hyvä näin ainakin Titanicin kohdalla.Mikäli Titanic ei olisi yrittänyt väistää vaan olisi ajanut"nokkakolarin"jäävuoren kanssa.Uhreja olisi ollut joitakin kymmeniä.Ai niin...ostin maitoa kaupasta ja juustoa.

18. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Pääsen elämään unelmaani.
    8x10 palkki on matkalla kohti Nokiaa...

Vielä kun pääsisi kaikista noista digiromuista eroon !

19. Mirrored

23 779
    749
    113

Itiksessä en ole käynyt muutamaan vuoteen, mutta lähimpänä vastaavana tapahtumana oli käyntini kaupassa Mikonkylän ostarilla viime kesänä. Hämmästyin ulkomaalaistaustaisten nuorten määrää siellä sun täällä ostarin ympäristössä, skeittilautoineen ja temppupyörineen.  Itse kävin siellä hienolla cc-pyörälläni ja kieltämättä mielessä kävi riittääkö tavallinen yksinkertainen lukko kaupan edessä.  Tosin sama olisi tullut mieleen varmasti vaikka siellä olisi näkynyt vain suomalaisen näköisiä paikallisia.  Ja ihan (nyky)maalaisena paikalla olin, mutta minulle ei syntynyt ajatusta että asiaintilassa olisi ollut jotain vikaa. Ihan norminuorilta vaikuttivat, paitsi että tuntuivat viihtyvän kesäillassa ilman häiriöitä ja ihonvärikin oli aiemmin harvinaisempi.  Ehkä en vain sitten tajua.

edit.  Mikkolahan sen paikan nimi taitaa olla eikä Mikonkylä. Kuitenkin Vantaalla ja olin kaverin luona Matarissa kylässä joka taas on omakotitaloalue Korson ja Koivukylän välissä.

20. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

:) vitsihän se vain oli mutta olen varma että Lappeenrannassa ollaan melko täynnä ja tilanne pahenee.Itiksen tilanne ei monia naurata.Nyky yhteiskunnassa pitää olla suvaitsevainen,muuten et ole sivistynyt.Itsellä ei täällä savon sydämmessä ole juuri hätää.