Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

  1. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 302
    666
    113
    Lippuja kulttuuriin taas kerran
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 683
    1 445
    113
    Oon ostanut Hämeenlinnaan hotelliyöpymisen ens viikonlopuksi.
    Alkukesän retki on tarkoitus pitää,
     
  3. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 572
    383
    83
    256GB CFexpress type A Mikkelistä. Mulle uusi merkki, Angelbird..
     
    Viimeksi muokattu: 1 Kesäkuu 2026
  4. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 980
    1 750
    113
    Pari kirjaa, Hararin Sapiens; Ihmisen lyhyt historia ja Naipaulin Talo mr Biswasille. Molemmat vielä kesken. Harari on kyllä kiinnostava joskin jonkin verran oikoo mutkia ja tekee heikosti perusteltuja yleistyksiä. Tekstin on varmaan tarkoituskin olla hieman poleemista, "ajatuksia herättävää", mutta en siis ole vielä edes puolivälissä. Naipaulia en ole aiemmin lukenut, luulen ettei tämä jää ainoaksi.
     
  5. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 456
    2 940
    113
    Ostin parin yön yöpymiset huomisesta lukien Park hotellin Turkuun. Maariankatu 1:ssä pitää käydä asioilla. Ja on siinä muutakin rahanmenoo varmaan.

    Jk. Huonehinnat ylhäällä ja saatavuus huono Paavo Nurmi gamesin myötä. Börsiin ei ollut asiaa.
     
  6. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 302
    666
    113
    Voi Park Hotel olla parempi kokemus kuin nyky Börs...
    Mutta JAS on vaarallinen paikka!
     
    Kona tykkää tästä.
  7. jja

    jja Well-Known Member

    639
    719
    93
    IMG_20260526_184311297_HDR.jpg
     
    L and Scape tykkää tästä.
  8. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 572
    383
    83
    Nisi levysuodin pidike ja muutama lasipala Nisi 100x100mm Natural Night ja Hoya pro IR pyöröpola. Urth 100x150 puoliharmaa

    20260602_210234.jpeg
     
    vctr tykkää tästä.
  9. vctr

    vctr Member

    74
    31
    18
    Itte pitäs kans ostaa pyöröpola. Meinasi jo mennä rahalaa, mut niillä ei ollu stepupei hyllys ni enpä mennykään.

    Sen sijaan menin jassille ja ostin uuden pikkupalkeen...

    Pitää kyl silti hankkia semmonen pyöröpola. Kunnollinen.
     
  10. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 572
    383
    83
    Itseasiassa kuvassa ei ole sitä pyöröpolaa. Musta Hoya on IRND 1000. Pyöräpola tuli levypidikkeen mukana. Siinä on se kätevä pyöritysrinkula millä suodinta voi pyörittää

    20260602_212333.jpeg
     
    vctr tykkää tästä.
  11. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 572
    383
    83
    Soratie mankeliin tuli uudet kammet. Vaihdoin lyhyempiin ja uuteen malliin. Samalla takapakka. Renkaatkin tuli samassa paketissa...

    20260601_193541.jpeg

    Lähetti toi duunipaikalle uuden rattaan mikä vielä vaihtuu tuon alkup. tilalle...
    20260603_110637.jpeg
     
    Viimeksi muokattu: 3 Kesäkuu 2026
    sahe69 tykkää tästä.
  12. papetsu

    papetsu Active Member

    330
    167
    43
    On tullut.
    Pentax MZ-S.
    SMC Pentax-FA 1:2 35mm AL.
    SMC Pentax-FA 1:1.4 50mm.
    SMC Pentax-FA 1:2.8 100mm Macro.
     
  13. Comet

    Comet Active Member

    193
    32
    28
    Ostinpa kätevän akkukäyttöisen ilmapumpun.

    Helppo käyttää, laitteeseen asetetaan haluttu paine, ja sitten laite itsestään pysähtyy, kun asetettu paine on saavutettu.

    Selvää on, ettei tuollaisella pikkupumpulla kannata yrittää täyttää vaikkapa traktorin tyhjää takarengasta, mutta esim. henkilöauton, moottoripyörän tai vaikka polkupyörän renkaiden täyttöön on varsin sopiva.

    On minulla perinteinen ilmakompressorikin, mutta sen käyttöönotto kestää aina hetken, kun taas tuo pikkupumppu on aina käyttövalmiina, kunhan akku on ladattuna.

    Ilmapumppu.jpg
     
  14. Comet

    Comet Active Member

    193
    32
    28
    Hankinpa tavallista monipuolisemman pienakkujen laturin.

    Yleensä väitetään, että: ”Insinööri ei lue laitteiden käyttöohjeita”, mutta ainakin tässä kohtaa minun piti nöyrtyä, ja lukea käyttöohjetta, jotta sain laitteen tekemään jotain järkevää.

    Laitteessa on Bluetooth ja PC-liitäntäkin, ja PC:tä varten on ladattavissa ohjelmisto, jos haluaa oikein syventyä akkujen lataamiseen ja ylläpitoon.

    Laturi osaa mm. mitata akkujen kapasiteetin ja sisäisen resistanssin, mitkä lienee aika harvinaista tällaisissa latureissa, mutta antavat sitäkin hyödyllisempää tietoa.

    Laturi.jpg
     
  15. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Ostaappa pärskäytin puoli tiuta kananmunia, täysjyväleipää, maitovalmistetta ja muutaman pussin makaroonia.

    Ja sitten saapui uus puhelin, jolla kävin heti osoittelemassa ja tallentelemassa. Katua ja rantaa...

    Ihminen elää ostaakseen...
     
  16. Comet

    Comet Active Member

    193
    32
    28
    Vastaavan tyyppisiä ostoksia teen itsekin harva se päivä, mutta enpä viitsi niistä täällä kertoa, kun ovat turhan arkisia, ja kuulunevat kutakuinkin jokaisen ihmisen toistuviin hankintoihin. ;)
     
  17. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Kaikki ostokset mitä täällä olen nähnyt, ilmoina, ovat aika "arkisia".
    Siksipä juuri tuokin ostospaljastus.
    Itse asiassa arkisimmat perusostelut ovat, ehkäpä, kaikkein tärkeimmät?
    Pitävät yllä kuluttaja-kansalaisen elämää...

    Ei silti, kyllähän mielipiteitänsä saa ilmaista.
    Olkoot ne sitten enemmän tai vähemmän merkityksellisiä.
    Tai erikoisia/arkipäiväisiä...

    Eikös tämä ollut "niin hiljainen foorumi, nykyään, että mikä vaan viestintä käy"?

    (Enkä minä ainakaan joka päivä uutta puhelintakaan postipakettina saa)


    - Lupsakkaa illlanjatkoa.
     
  18. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    ... Unohdinpa kertoa että eilen ostin kauden ensimmäiset kesäshortsit & lenkkikengät.
    Kunhan vointi sallii niin pururata pöllyää (vaikkei se, oikeasti, pöllyäkkään).
    Kaikenlaista muutakin tullut hankittua mutta jääkööt osa kertomatta ;)
     
  19. Comet

    Comet Active Member

    193
    32
    28
    No pistä niistä kuvat tänne, jos vaikka joku inspiroituisi ja kävisi ostamassa itselleen samanlaiset!

    Eikös tämä kuitenkin ainakin nimellisesti ole kuvapainotteinen foorumi?

    Fiksu päätös, ihan kaikkia ostoksiaan ei tosiaankaan kannata täällä kertoa… ;)
     
  20. RB

    RB Well-Known Member

    9 683
    1 445
    113
    Massey-Ferguson 399 traktoriin ostin nostolaitteen nostotangon yläpään. Siinä on ulkomitoiltaan 25 mm jenkaosa ja toisessa päässä ”haarukka” jossa on reijät 20 mm tapille. Tämä piti ostaa katkenneen osan tilalle.

    Vehje on syksyllä 30 vuotta vanha, tilan ykköstraktori ja sen varaosien saanti takkuaa. Nyt ostamani osa oli tarvikeosa koska alkuperäistä ei saa, arvelluttaa sen kestäminen. Huonompi homma.