Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

  1. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 298
    665
    113
    Lippuja kulttuuriin taas kerran
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 677
    1 445
    113
    Oon ostanut Hämeenlinnaan hotelliyöpymisen ens viikonlopuksi.
    Alkukesän retki on tarkoitus pitää,
     
  3. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 571
    383
    83
    256GB CFexpress type A Mikkelistä. Mulle uusi merkki, Angelbird..
     
    Viimeksi muokattu: 1 Kesäkuu 2026
  4. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 980
    1 750
    113
    Pari kirjaa, Hararin Sapiens; Ihmisen lyhyt historia ja Naipaulin Talo mr Biswasille. Molemmat vielä kesken. Harari on kyllä kiinnostava joskin jonkin verran oikoo mutkia ja tekee heikosti perusteltuja yleistyksiä. Tekstin on varmaan tarkoituskin olla hieman poleemista, "ajatuksia herättävää", mutta en siis ole vielä edes puolivälissä. Naipaulia en ole aiemmin lukenut, luulen ettei tämä jää ainoaksi.
     
  5. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 451
    2 929
    113
    Ostin parin yön yöpymiset huomisesta lukien Park hotellin Turkuun. Maariankatu 1:ssä pitää käydä asioilla. Ja on siinä muutakin rahanmenoo varmaan.

    Jk. Huonehinnat ylhäällä ja saatavuus huono Paavo Nurmi gamesin myötä. Börsiin ei ollut asiaa.
     
  6. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 298
    665
    113
    Voi Park Hotel olla parempi kokemus kuin nyky Börs...
    Mutta JAS on vaarallinen paikka!
     
    Kona tykkää tästä.
  7. jja

    jja Well-Known Member

    639
    719
    93
    IMG_20260526_184311297_HDR.jpg
     
    L and Scape tykkää tästä.
  8. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 571
    383
    83
    Nisi levysuodin pidike ja muutama lasipala Nisi 100x100mm Natural Night ja Hoya pro IR pyöröpola. Urth 100x150 puoliharmaa

    20260602_210234.jpeg
     
    vctr tykkää tästä.
  9. vctr

    vctr Member

    71
    29
    18
    Itte pitäs kans ostaa pyöröpola. Meinasi jo mennä rahalaa, mut niillä ei ollu stepupei hyllys ni enpä mennykään.

    Sen sijaan menin jassille ja ostin uuden pikkupalkeen...

    Pitää kyl silti hankkia semmonen pyöröpola. Kunnollinen.
     
  10. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 571
    383
    83
    Itseasiassa kuvassa ei ole sitä pyöröpolaa. Musta Hoya on IRND 1000. Pyöräpola tuli levypidikkeen mukana. Siinä on se kätevä pyöritysrinkula millä suodinta voi pyörittää

    20260602_212333.jpeg
     
    vctr tykkää tästä.
  11. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 571
    383
    83
    Soratie mankeliin tuli uudet kammet. Vaihdoin lyhyempiin ja uuteen malliin. Samalla takapakka. Renkaatkin tuli samassa paketissa...

    20260601_193541.jpeg

    Lähetti toi duunipaikalle uuden rattaan mikä vielä vaihtuu tuon alkup. tilalle...
    20260603_110637.jpeg
     
    Viimeksi muokattu: 3 Kesäkuu 2026
    sahe69 tykkää tästä.
  12. papetsu

    papetsu Active Member

    330
    167
    43
    On tullut.
    Pentax MZ-S.
    SMC Pentax-FA 1:2 35mm AL.
    SMC Pentax-FA 1:1.4 50mm.
    SMC Pentax-FA 1:2.8 100mm Macro.
     
  13. Comet

    Comet Active Member

    189
    31
    28
    Ostinpa kätevän akkukäyttöisen ilmapumpun.

    Helppo käyttää, laitteeseen asetetaan haluttu paine, ja sitten laite itsestään pysähtyy, kun asetettu paine on saavutettu.

    Selvää on, ettei tuollaisella pikkupumpulla kannata yrittää täyttää vaikkapa traktorin tyhjää takarengasta, mutta esim. henkilöauton, moottoripyörän tai vaikka polkupyörän renkaiden täyttöön on varsin sopiva.

    On minulla perinteinen ilmakompressorikin, mutta sen käyttöönotto kestää aina hetken, kun taas tuo pikkupumppu on aina käyttövalmiina, kunhan akku on ladattuna.

    Ilmapumppu.jpg