Muuten sama varustus mutta kela taitaa olla vanhempi Marquis #6, sulla varmaan uudempi viritys. Vapa tais pelastaa. Hardyn konkurssilta joskus.
Vuosia, vuosia sitten olin Lontoossa ja suuntasin Hardyn puotiin. Ensimmäinen kerta elämässäni, kun minua nimitettiin herraksi (Sir). Olin hieman hämmentynyt. Mukaan lähti sellainen 80-luvun Smuggler, siis kutonen. Kotivesillä sain sillä jopa joitakin taimenia. Ei ollut nahkatuubiin rahaa, joten ostin muovisen. Unohtui kerran sitten reissun jälkeen tuubin sisään kuivaamatta ja jotenkin homehtui. Hioin homeet pois, ja kalastelin sillä vielä jonkin aikaa. Hyvin pelasi. Nyt on ollut vuosia käyttämättömänä, jospa joku siitä saisi vielä kelpoisen, jos vaikka lakkaisi. Sellaiseksi retrofiiliksen tuojaksi virtavesille. Kapa
Kelan ostin kauan sitten Lontoosta Hardylta, ostotapahtuma oli vähän samantyylinen. Minut ohjattiin nahkasohvalle istumaan ja eteen tuotiin mappi josta valinta tapahtui, muistaakseni oli jotain tarjoilua myös. Myymälässä ei tainnut olla mitään näytehyllyjä jossa tavaroita voi tarkastełla.
Ostinpa kasan elektroniikan komponentteja ja suunnittelin niille piirilevyn, sekä rakensin niistä kosteusmittarin. Tarvetta oli sellaiselle, kun noin vuosi sitten sain eräältä naispuoliselta työtoveriltani lahjaksi anopinkieli-kasvin. Minulla ei aiemmin ole ollut minkäänlaista viherkasvia, joten en oikein tiennyt sen hoidosta juuri mitään. Kastelin sitä niin innokkaasti, että lopulta kasvi sairastui juurimätään, ja pelastusyrityksistäni huolimatta se kuoli. Nyt ostin uuden samanlaisen kasvin, ja jotta en enää sitä ylikastele, päätin rakentaa kasville kosteusmittarin. Kuvassa sitä juuri kokeillaan. Mittarin anturi on mullassa, ja kasvi on juuri kasteltu. Mittari on kalibroitu niin, että jos anturi on ihan puhtaassa vedessä, niin silloin mikroamperimittari näyttää lukemaa sata.
Täytin vajausta ja ostin kaksi pulloa erityisen miellyttävää Macallan viskiä: The Macallan double cask 18 year old single malt. Syysiltoihin takan ääressä töiden tauottua nautittavaksi. Tupakoinnin lopetin, sinänsä sääli, mutta terveys.
Jos viskiin haluaa tutustua, niin ehdoton suositus kiirehtiä: Loch Lomond 12 Year Old Single Malt Mutta kun tässä osteluhommissa ollaan, niin mainitsempa, että allekirjoittaneen epub-kirja on nyt saatavilla google play kirja -kaupassa. Ja onpi tuo finnassakin.
Lihasrelaksantteja ja särkylääkkeitä. Lanneselän kipu, useimmiten paranee itsekseen, mutta tyypillisesti menee viikkoja. Pitää pysyä liikkeessä, kävely on hyvä. Mikäs siinä, onneksi töissä ei tarvitse nostella. Arkiset asiat pitää tehdä vähän uudella tavalla kun selän liikeradat supistuvat. Lienee tuttua useimmille tällä forumilla Itselläni ensimmäinen kerta tätä.
はじめ. Ei siksi, että kaikki alkaisi tästä, vaan siksi, että olen jo tässä. Selvennyksenä, että olen kendo a käynyt.
Aika paljon on liian pitkä siihen ja vaikka samurai kantoi kahta miekkaa, katanaa ja wakizasia, niin kumpikaan ei ollut kirjoittamaan tarkoitukseen tarkoitettu. Seremoniallinen seppuku-veitsi on paljon lyhyempi, yhtä terävä toki ja siinä ei ole tsubaa (väistintä). Tuo kuvan miekka on ns. katana, tai oikeastaan paremminkin nimeltään shinken, eli terävä pitkä miekka. Käyttötarkoitus nykyään on erilaisten budolajien harjoittelu, pääasiassa iaido, vaikka kata-harjoittelussa ja esityksissä tuota voi käyttää, joskin vaarallinen, koska osuessaan harjoittelukaveriin syntyy vakavaa vauriota helposti.
Sirloin, kun olin osakkaana kimppapurjeveneessä, oli porukalla tiukka sääntö. Pilssistä piti aina löytyä avaamaton pullo rommia - tavallisimmin Negritaa. Joka pullon avasi, hommasi tilalle täyden vuoron vaihtuessa. Tavasta on tullut pidettyä kiinni, vaikka kimppa onkin hajonnut jo aikoja sitten. Nyt hankin pilssipulloksi ja hätävaraksi hiukan kypsempää tavaraa, 18 vuotta tynnyrissä muhinutta trinidadilaista. Siltä osin siis valmius veneilykauteen on kunnossa.
Tuosta Saken pilssipullosta (joka näin siis aivana liian laadukas) tuli mieleeni yksi kerta kun ostin yhdelle ystävälle laadukkaan punaviinin, joka maksoi muistaakseni 55,- euroa ja onneksi löysin kun niitä ei ihan joka alkosta löydy.. jätin ostamani pullon keittiön pöydälle odottamaan iltaa kun vien sen lahjana .. vaimo oli sopinut samalla erään naapurin kanssa, kun koira jäi yksin kotiin, että hän kävelyttäisi koiran kun meillä oli asioita ennen kun mentiin juhlimaan ja naapuri sitten erehtyi ottamaan miehensä mukaan koiran ulkoilutukseen. Mies ei sitten lähtenytkään ulkoiluttamaan koiraa, vaan jäi keittiöön ja tempaisi sinä aikana havaitsemansa punkun huiviinsa.. Olipa sitten kiva mennä juhlaan ilman lahjaa ja vastaavasti naapurilla piimi aika pahasti kun tajusi mitä luvatta juotu pullo kustansi.. harmi kun ei oivaltanut, että avaamalla pari kaappia olisi löytynyt ihan kivaa 8 egee maksavaa juopotteluun sopivaa punkkua..
Sen kummemmin kenenkään alkoholismia tuomitsematta pakko tuumata että snadisti kumma hemmo. Dokaa kysymättä toisten juomat...