Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    Jotkut innostuu toiset myyvät viikon luluttua eteenpäin - pörrääjänsä.
    "Hannesta" en taida tsennata mut ilmeisesti seuraamisen arvoinen (koira?) ;)

Ainiin - sehän oli se MYRSKY (olinpa tyhymä...:))

(Jospa, ystävällisesti, unohdetaan toi mun moka...)

RB tykkää tästä.
  2. RB

RB Well-Known Member

9 598
    1 405
    113
    Myrskyn jälkiä tosiaan....
    Tiedän joitain tyyppejä jotka ovat hommanneet droonin ja toisenkin, mutta vähälle käytölle ovat jättäneet.
    Ittellä on aikomus ottaa ihan kunnolla käyttöön, aika pitkälle sen hankintaa oon lykännytkin.
    Onhan mullakin valokuva ja videokamoja paljonkin, joiden käyttö on jäänyt vähälle, kaikki jutut ei vaan sovi mun tarpeisiin.

3. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

2 102
    786
    113
    Kannattanee vähän harkita, mitä tuommoisella Kiinan valtion vakoilukopterilla kuvaa. Ja hiljentää mikki yöksi.

4. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    Helvetin hyvä ja tärkeä oivallus (kuin Dille-Trömpin suusta).
    Kiinalaisia kiinnostaa ihan saatanan paljon nää pellot ja pöpeliköt...
    Tai puistojen lumiset puut, kansanveneiden purjehdusskabat Stadin rantsuilla ym. (mitä mm. itse kuvaan).
    Jenkkejä (alan herrastajia & ammattilaisia) vituttaa kun eivät enää hyviä DJI -droneja helpolla saa.
    Kauppasotaa se on. Noiden murikapanettelut.
    "Vakoilukopterit" (LOL)

5. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    x

Viimeksi muokattu: 7 Tammikuu 2026
  6. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    x

Viimeksi muokattu: 7 Tammikuu 2026
  7. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    MIkä v***n "mikki", dronessa?
    ;)

RB tykkää tästä.
  8. RB

RB Well-Known Member

9 598
    1 405
    113
    Noniin…..ensilento suoritettu.
    Meinasin eksyä kun joistikit ei oo vielä oikeen hallinnassa;)
    Onneksi akku riitti kotia asti:)
    Aika jännää, mutta on siinä opettelemista.

elmeri13 tykkää tästä.
  9. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    Jonkin aikaa pörräilee sillä vaikka melko likeellä, jopa ihan pihapiirissä niin saa ohjaintikut selkäytimeen ja lihasmuistiin.
    Sitten se sujuu...
    Ei oo ihan rakettitiedettä ;)

Varapropelleja kannnattaa hankkia ajoissa jollei tullut mukana (ottavat ensin mahdolliset iskut vastaan ja on syytä olla priima -kunnossa).
    Itse ostanut, pari kertaa, ns. Flight more -paketin ja siinä ollut monet vaihtopotkurit, kolmet akut ym...

10. elmeri13

elmeri13 Well-Known Member

626
    1 225
    93
    Onnea ensilennosta siitä se lähtee harjoitus tekee mestarin, itse 6 vuotta lennellyt ja alkuun harjoittelin niin että näki miten drone käyttäytyy kun vipuja vääntelee. Jos hukkuu niin käyttää kotiin paluu toimintoa, mukavia lentoja kuvia ja videoita odotellaan.

11. niffe

niffe Well-Known Member

13 772
    606
    113
    Snadi moottorisaha Husqvarna 120 II, 14", 3/8" - tarjouksesta, että saa Johanneksen jälkiä siivottua...

12. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    Yks juttu tuli mieleen että tuuli kannattaa -vakavasti- ottaa kanssa huomioon.
    Muutaman kerran käynyt niin että meren yltä (ja voihan se olla metsä tai peltokin, tottakai) palautuu drone niin hiljakseen ettei akun kestosta ole ollut varma (aiheutti pikku hikoilua).
    Vastatuuleen nämä pikku vempeleet eivät ole kovin voimallisia flyygailijoita.
    kerran jopa yllättävä tuulen suunnan vaihtuminen (meren yllä just) "sieppasi" lentolaitteen mukaansa. Oli menossa jo Viroa kohden kunnes kokeilin siirtää alempiin ilmakerroksiin (automaattinen palautus olis lennättänyt liian korkealla - kun oli säädetty yli tornitalojen korkeuden). Se toimi ja sain palautettua - juuri ja juuri ennenkuin akku oli tyhjä.
    Nää on vaan pikku vinkkejä, joita tulee mieleen. Moni -fiksumpi- ei ehkä, ikuna, joudu moisiin puliin? :)

13. RB

RB Well-Known Member

9 598
    1 405
    113
    Kyllä nyt kun pääsi alkuun lentohommissa, niin sitä pitää harjoitella.
    Ja ihan simppelit ne joistikit on, meni vaan dronen kierto ja sivulle lentotoiminnot sekaisin. Luulin kiertäväni sitä, niin todellisuudessa se liikkuikin sivuttain. Kun hokasin sen kiertovivun niin sehän pyörähti nopeasti.
    Tuulet ja nyt nämä pakkaset hyydyttää akun melko nopeasti. Äkkiä se masiina on kauana jottei silmällä sitä näe.

Ja dronen mukana tuli vararopellit niin on vähän särkymänvaraa.

saloma-3 tykkää tästä.
  14. Aladdin

Aladdin Member

91
    22
    8
    Minulta katosi kaikki itseluottamus, kun tuossa joku 15 vuotta sitten yrittelin sen aikaisia rc-koptereita harrastaa. Ei oikein riittänyt näkö, hahmotuskyvystä puhumattakaan. Vaan eipä silloin tarvinnut mitään lupia, eihän tuollainen 1.3 metrinen ja 3 kiloinen aika kovatehoinen kopteri mikään riski ollut. Lopulta nikkaroin sille sitten vanerilaatikon ja naulasin sen sinne. Tuskin näkee enää päivänvaloa.
    Nykyhimmelit ovat epäilemättä helpompia, mutta itseni tuntien tuskin saisin niillä mitään hyödyllistä aikaan, eikä puissa kiipeily enää oikein kiinnosta.
    Mutta osaavien kuvia on kiva katsella.

Comet tykkää tästä.
  15. Comet

Comet

26
    3
    3
    Juu, ne polttomoottorikäyttöiset RC-helikopterit ja -lennokit olivat ja ovat ihan eri luokan lentolaitteita kuin nuo harrastajakäyttöön tarkoitetut dronet.

Nehän rakennettiin yleensä itse, eli tietynlaista osaamista tarvittiin huomattavasti enemmän kuin siinä, että ostaa kaupasta tehdastekoisen valmiin laitteen.

Toisaalta, melkoisia pettymyksiäkin koettiin, jos vaikka koko talven rakentelun tuloksena saatu lentolaite heti kevään ensimmäisissä lennätyksissä jonkun ohjausvirheen seurauksena iskeytyi ”tonttiin” ja hajosi palasiksi.

Noissahan ei ollut mitään lentoon vaikuttavaa automatiikkaa, joten lennättäjä ei saanut mitään ohjausvirheitä anteeksi.

16. Nyt tuli ostettua halppis-Leica alle 20 eurolla. Ihan mielenkiinnosta päätin kokeilla tuollaista Fediä kun tuntuu että siitä puhutaan vähän nolosti jopa aivan yhtä hyväntuntuisena kamerana kuin esikuvaansa

17. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 387
    113
    Pari RC lennokkia ollut joiskus.
    Tokan maailmansodan malleja.
    Kova meteli. Naapurit rakasti...

18. RB

RB Well-Known Member

9 598
    1 405
    113
    RC-lennokit olis mulle liian vaikeita, stressais paljon niiden lennättäminen.

dronea lennättävä ihiminen on jotenkin hölmön näköinen.

19. Heiskis

Heiskis Active Member

559
    77
    28
    20260111_085409.jpg Sattumalta minulle päätyi muutama minox kamera. Googlaulun ja evil-bayn perusteella hinnat minox kamoille ei huimia (hinnat laskeneet?) - mutta filmi tosi kallista...
    Päädyin hankkimaan 3d tulostetun leikkurin (kinosta saa 4x filmiä leikattua) ja muutaman 3d tulostetun filmikasetin....
    Ei kyllä mennyt eka leikkaus ja rullaus pimeässä kuin drömsjöössä (nakkisormet kun on)...seuraavalla kerralla ehkä paremmin.
    Katsotaan josko innostuisi tästä - jossa aiheen on oltava tärkeämpi kuin kuvan teknisen korkealaatuisuuden...

saloma-3 tykkää tästä.
  20. Comet

Comet

26
    3
    3
    Minullakin on pari tuollaista Minolta 16 -pienoiskameraa.

Olen niissä käyttänyt tuota Eastman 7222 -filmiä, joka siis on 16 mm mustavalkoinen lähinnä elokuvakameroihin tarkoitettu negatiivifilmi. Siitä kun pimeässä leikkaa 50 cm pätkän ja laittaa kasettiin, niin taas pääsee kuvaamaan.

Minulla on myös Minoltan oma kehityspurkki 16 mm filmille, niin pääsee helposti kehittämään.

Minolta.jpg