Omenoitten puristelua 320 kg. Mehua tuli 205 litraa. Ei halpaa, mutta hyvää - edellistä kommentoijaa lainatakseni.
Toinen mun DJI Osmo Action 4:ta vaihtui 5 Prohon. Nyt saa 2 langatoonta mikkiä kiinni ilman vastaanotinta.
Titaanipäällysteinen kultahammasteräketju ja laippa Pituus: 50 cm / 20 in Paksuus: 1,5 mm Jako: 0,325 in, Vetolenkkien määrä: 78
Ei akkusaha, vaan bensakone karsintaan ja pikkusahaukseen, ihan vaan Husqvarna 340 perussaha, johon tuo uusi pidempi laippa tuli hommattua. Isompiin töihin on oikeasti isompi ja rajumpi saha, Stihl MS 661 C-M 3/8" laipalla 28” (91 vetolenkkiä) ja 90 kuutiota/7,8 hevosta
Kerrankin tavallisten hutiostoksen sijaan todella epätodennäköinen osuma - Mäntsälän vanhojen kameroiden myyntitapahtumasta water house stop setti Voighlanderin euryscop iv no3 objektiiviin...
No pitipä sattua, niin on minullakin tuollainen, ja lisäksi kamerassa on usein kiinnitettynä tuollainen oikea Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM objektiivi.
Löytyy myös tuo sama muki. Sain vaimolta joululahjaksi. Mitähän siitä olisi pitänyt ajatella ja oppia?
Minulla on tapana tehdä silloin tällöin heräteostoksia kirjakaupoissa. Kävelen kauppaan ja poimin mukaan jonkin sillä hetkellä silmään pistävän teoksen. Tällä kerralla arpaonni suosi Thomas Pikettyin kirjaa Pääoma ja ideologia. 750 sivua tiukkaa proosaa nykytalousjärjestelän turmiollisuudesta, moraalisesta tuomittavuudesta, ja sosiaalidemokraattisen maailmajärjestyksen auvosta. Tai näin olen ymmärtänyt. Mistäänhän minä en tiedä mitään, kun vasta 60 sivua tavattu. Tällainen Akateemisesta ja muista hyvin varustelluista kirjakaupoista Pääoma ja ideologia | Akateeminen Kirjakauppa
LR44 pattereita kymppipaketti. Kaiken maailman kausivaloja, joihin noita tarvii, ja yksitellen noista pyydetään enemmän kuin kymmenestä. Joo, ehkä joku brändituote kestää kauemmin, mutta ei niin paljoa. Ja kun noi voi aina helposti vaihtaa uusiin, niin sekään ei ole kriteeri maksaa liikaa.
Joskus on helpompaa vaihtaa patteri, joskus taas vähän työläämpää. Meillä on parikymmentä vuotta ollut kolme patterilla toiomivaa laululintua. Siis niitä pehmolelulintuja, joden selkänahan alle piilotettua nappia painamalla lintu alkaa laulaa. Varsinaisia pikkulasten suosikkeja. Mustarastaassa ja varpusessa on mahanahassa tarralla suljettava "luukku", josta patterin voi helposti vaihtaa. Valmistajalta lienee loppunut tarranauha, tai sitten vain on keksinyt vielä hiukan tinkiä tuotantokutannuksista, koska punatulkulla luukku on ommeltu kiinni. Punatulkkuun patterin vaihtoon tarvitaan "kirurgisia toimepiteitä", neulaa ja ompelulankaa. Äänihän näissä on aika konemainen, mutta tunnistettava. Ainakin mustarastaan ja varpusen olen saanut pihalla reagoimaan, kun olen niitä joskus kokeeksi soittanut avoimen ikkunan ääressä.
Pitänee ottaa lukulistalle ihan "ammatillisesta mielenkiinnosta". Vaikka eläkkeellä jo olenkin ja työurakin vei välillä muihin hommiin, niin kiinnostaa, koska aikoinaan tuli opiskeltua kansantaloustiedettä sekä talous- ja sosiaalihistoriaa yhden maisteritutkinnon verran.
Talveen varaudun, kotimaista laatua merinovillainen pipo tuli hankituksi vaikka talvi vietetään Portugalissa.