Yamaha on laadukas. Teräskielisissä akustisissa yamahan 1200-1600 euron kitarat ovat varmasti hintalaausuhteeltaan parhaita. Yamaha on aina hyvissä säädöissä suoraan tehtaalta. Martinin soundista en ole koskaan hirveästi pitänyt. Jo 1980 luvulta saakka taylorista huomattavasti enemmän. Sähköitarana mulla on yamaha sa2200
Sittenhän taidan ollakin ihan oikealla asenteella. Nimittäin jo melkein vuosi sitten ostin 15 eurolla upeakuntoisen Zeiss Ikon Nettarin ja innostuin ostamaan 3 rullaa mv-filmiäkin. Ehkä turhaan ollut huolissani siitä, etten ole vielä kuvannut ruutuakaan?
Itte ostin kameran ja filmiäkin. Täys pullo Rodinaliakin kerkes vanhentumasn ennen ensimmäistä kehitystä.
Juu. Mulla on tuommonen 1200€ LL-sarjan teräskielinen jammu ja laatupeli on. Kokeilin taannoin myös Yamahan kalliimpia versioita, mutta en ainakaan äkkiseltään huomannut eroa. Säädöt pysyy tässä 1200 luutussa hyvin ja kun on hinnaltaan järkevä, niin ei tarvitse miettiä kosteusasioitakaan. Jos sitten joskus retkahtaa, niin ei ole ihan katastrofi. 4000 euron soitin voisi harmittaa vähän enemmän. On mulla myös 20 vuotta vanha 400 euroa maksanut Alvarezin teräskielinen, eikä siinä näy mitään halkeamia tms. damagnea, vaikkei ole myöskään kostuteltu.
19v vanhaan Mielen pesukoneeseen uudet iskarit. Nyt pärjätään vähintään yksi turkkilaisen pesukoneen ikä.
Toinen pikku Gitzo. Oisko noin 15 vuotta hyvin palvellut "basaltti" vihdoin löytänyt parempansa? Vaihdoin GT1540T:hen jo Linhof/Novo-lempikuulan ja kuljetusasento toimii hyvin. Mun kaltaiselle, pitkälle kundille (170cm,) bonusta vielä noin 10-15 senttiä korkeampi ulottuvuus. Lupaavaa.
Hätiköimällä ei hankita. 10 vuoden jahkailun jälkeen SB-600/800 leirille terästykseksi rf-triggerit. Josko taas joku ruutu tulisi otetuksia ulkonakin. Tää alkaa kohta olla museokaluston kanssa harrastamista. Edit vielä, kun kerran ostoksista on kyse, mikä mahtaa olla Top Shotin tilanne?