Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

  1. papetsu

    papetsu Active Member

    291
    148
    43
    Jotain vanhaa ja kaunista, levyt vain rekvisiittaa...

    IMG_20230321_174041_912~2.jpg
     
  2. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    Rainbow kovaa kamaa ilman Deep Purplea soitin samaa näköä kuin 60 luvun Luxori ilman levaria.
     
    papetsu tykkää tästä.
  3. Veikko Siipi

    Veikko Siipi Active Member

    223
    106
    43
    Nuo on hienoja laitteita. Mulla on 70 -luvun Sansui tietokoneen vaffarina. Tällainen Sansui 331 – Classic Audio

    Ostin joskus vuoden 75 paikkeilla. Tämä nykyinen ei kylläkään ole sama yksilö, kun alkoi pöristä väärällä tavalla ja ostin toisen Claissicilta.
     
    papetsu tykkää tästä.
  4. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Kusti polki kotiin juuri paketin Latviasta, paikallinen kaveri lähetti Zenit-E'n. Muuten perusversio Industarin huonommalla kakkulalla, mutta ruskea kokonahkainen ERC, joka ei ole kovinkaan yleistä.
     
    jaska26 ja Kona tykkäävät tästä.
  5. jaska26

    jaska26 Active Member

    352
    99
    28
    Hyvä nahkainen laukku onkin oiva lisä Zenit-E:ssä. Ainakaan siinä kappaleessa, joka minulla on, ei ole hihnalenkkejä, ja hihnan saa kiinni vain laukkuun. Minäkin siis ostin muutama kuukausi sitten hienokuntoisen Zenit-E:n. Se tuli ostettua kirpputorilta 12 eurolla, ja vain siksi, että siinä oli kiinni lähes käyttämättömän oloinen ja joskus kovastikin kehuttu Helios-44-2 normaaliobjektiivi. Kameraa itseään en ole filmillä kokeillut, mutta onhan se ihan omanlaisensa, jotenkin kaikki toimii "vähän toisin päin" kuin muissa. Ehkä jonakin kauniina rauhallisena kesäpäivänä...
     
    Viimeksi muokattu: 5 Huhtikuu 2023
  6. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Jep, ei ollut noissa metallikuorisissa M42 Zeniteissä hihnan paikkaa rungossa, tuli vasta muovi kuorisiin.
    Mutta moisella jo 70-luvulla kuvanneena käyttö logiikka on ihan ok, silloin kamerat oli kaikki erilaisia käyttää.

    EDIT: itse asiassa näyttää olleen jo ennen E'etäkin 3M-mallissa, ja sitten EM'ssä siinä huonosti toimivassa paikassa etuseinässä.
     
    Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu 2023
  7. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 378
    1 733
    113
    Vintage-kaiutinpari: Acoustic Research 4X. Hyvin soivat (kuten jenkkikajarit yleensä)!
     
  8. papetsu

    papetsu Active Member

    291
    148
    43
    Kaiuttimet tuli hankittua tännekin.
    Tandberg Hifi System 7,
    harvinaisen hyvin säilyneet ja hyvä ääniset yksilöt, ovat kultaiselta 60-luvulta:)
    En tiedä ovatko koskaan täyttäneet Hifi luokitusta mutta tyylikkäät osaavat olla ainakin minun mielestä.
     
    Keni tykkää tästä.
  9. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 988
    629
    113
    Juu, nättejähän tuon ajan HiFi-laitteet yleensä ovat ja helposti haluaa uskoa, että ne ovat myös äänellisesti hyviä.

    Mitä itse olen verrannut omia 1970-luvun laitteita nykyaikaisempiin, niin kyllä nuo uudemmat yleensä vievät voiton äänenlaadussa ja nuo vanhemmat ulkonäössä.
     
  10. papetsu

    papetsu Active Member

    291
    148
    43
    Eilen oli ajatus tasolla ostaa 22-pistepirkon uusin LP mutta toisin kävi,
    Levykauppa äx:tä ulos tullessa mukana oli Samuli Putron uusin LP.
    Minä kun olen aika lailla kaikki ruokainen musiikin suhteen:)

    IMG_20230407_100724_020.jpg
     
  11. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 588
    554
    113
    kyllä noissa metallisissa Zenit EM:ssä ja ET:ssä on hihnan paikka rungossa se on poikkeavasti etupuolella.
     
  12. Veikko Siipi

    Veikko Siipi Active Member

    223
    106
    43
    Puuseppä valmisti 30mm tammilankusta kaksitasoisen kirjoituspöydän kokoa 80cm x 140cm. Päällimmäinen taso tietysti näytölle ja kirjoittimelle, ja alin taso koneelle ja johtoröykkiölle. Tukeva on kun mikä, kestää käyttöä, ja tammipinta on vielä nätin näköinenkin. Kelpaa käpistellä kuvia, niin digitaalisesti kun paperillakin.

    Sopu hinta 1250€ yhteensä.
     
    paraneva ja keegan tykkäävät tästä.
  13. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 988
    629
    113
    ^ No laita nyt kuva siitä tänne niin saa paremman käsityksen.
     
  14. Veikko Siipi

    Veikko Siipi Active Member

    223
    106
    43
    Niin tosiaan, pari kuvaa selventää varmaan. Toisessa kuvassa heti kun kuljetusliike oli kantanut pöydän sisään ja vienyt vanhan pois, ja toinen nyt kun on saanut jo vähän tavaraa paikalleen. WhatsApp Image 2023-04-04 at 14.09.43.jpeg
     
  15. Veikko Siipi

    Veikko Siipi Active Member

    223
    106
    43
    Vähän valmiimpi.
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 988
    629
    113
    ^ Onpas tosiaan tukevan näköinen pöytä.

    Eipä taida moista löytyä huonekaluliikkeistä valmiina.

    Onko tuo kuvassa näkyvä radio ihan oikea putkiradio, vai onko jokin retrojuttu?
     
    Viimeksi muokattu: 7 Huhtikuu 2023
  17. Veikko Siipi

    Veikko Siipi Active Member

    223
    106
    43
    Ei taida löytyä valmiina. Tämä tuli puusepältä mittatilauksena. Levyt se tilasi jostain valmiiksi sahattuna ja höylättynä, mutta muut työt teki itse. Hintaa tuli siis 1250€ josta materiaalit noin puolet. Tammilankku on kallista nykyään ja viimeisteltynä tietysti vielä kalliimpaa.

    Ei ole putkiapparaatti. Kitaroiden alla on muuten toimiva putkipeli, mutta tietokonekäytössä on vuoden 1975 Sansui. Ostin aikanaan itse samanlaisen 70 -luvulla kaupasta, mutta sen toinen kanava mykistyi, kun käytin musahommissa soittokämpällä. Laitoin kierrätykseen ja ostin toisen joku vuosi sitten Classic Audiosta Classic Audio
     
  18. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 446
    1 478
    113
    Mikäs Les Paul malli tuossa taustalla on? Mitkähän mikrofonit siinä ovat?
     
  19. Veikko Siipi

    Veikko Siipi Active Member

    223
    106
    43
    Se on halpa Epiphone Classic, jonka ostin joskus matkakitaraksi torjumaan hotellikuolemaa, kun tein reissuhommia. Mikeistä en tiedä tarkemmin, mutta niissä tarrassa lukee, että

    Designed by Epiphone USA
    - Antico Classic Magnets
    - Double vacuum Waxed
    - Enarre Wire

    Hyvältä se saudaa, ei siinä mitään. Omaan makuun kuitenkin Strato on parempi, vaikka eniten nykyään tuleekin rämpyteltyä akustista.

    Akustinen on muuten Yamahan LL-TA, jossa on ns. transakustinen systeemi sisään rakennettuna. Löytyy chorus ja reverb, josta reverbiä tulee jokin verran käytettyä. Kuulostaa hyvin aidolta hallikaijulta ja antaa kivasti ilmavuutta saundiin. Jos jossain kaupan seinällä tulee vastaan, niin kannattaa kokeilla. Aika paljon se on kuitenkin offissa ittellä, mutta joskus vaihtelun vuoksi mukava ominaisuus.
     
  20. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    959
    428
    63
    Olympus PEN E-PL7 tarttui mukaan kirpparin puolihintatarjouksesta, pannukakku zoomilla. Ja niinkuin olin vannonut, että ei enää yritetä reissukameroiksi mitään erikoisia, eikä koskaan mennä MFT-kiinnitykseen. No, täytyy säätää tuon vipstaakit kohdalleen ja katsoa...