Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. m-kooteevee

m-kooteevee Well-Known Member

443
    638
    93
    Mulle tarttui lapaseen jalustapanta Sigman 100-400 -milliseen ja yksi Sonyn FE 35/1.8, kun jälkimmäisen verrattain halvalla sain. Lisäksi vähän kissanruokaa ja hampurilaiset isille ja pojalle.

2. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

1 448
    333
    83
    Kideuunin ostin, joka on itse asiassa ensimmäinen koskaan ostamani venäläinen tuote. Hyvin toimii...

Kideuuni.jpg

3. RB

RB Well-Known Member

8 446
    709
    113
    Ei malttanu taaskaan olla ostamatta.
    Varasin ittelle käytetyn Sony 10-18/4 E zoomin.
    Huommenna pitäis hakia kotia.
    Voi rähmä.

4. zecan

zecan

27
    1
    3
    Alkaa jo olla bensankäryä ilmassa sen verran, että muistuu mieleen Husse 444. Sillä tuli sahattua yhtenä talvena 40 vuotta sitten. Olihan se kovaa hommaa, kun ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta fyysisestä työstä.

5. zecan

zecan

27
    1
    3
    Niin, siis tänään ostin pitkästä aikaa mv-filmiä. Edellistä kertaa en muista, ehkä joskus 90-luvulla.
    En tiedä, että tuleeko näille edes käyttöä, mutta kun olen nyt selaillut foorumia, niin otin ne varalle.
    Tosin aamulla otin kännykällä kuvat filmikamerasta, myynti käynyt vähän mielessä. Digikamerasta jo ehdinkin luopua.
    Ilford XP2, sille kun käy tuo C41-kehitys, niin sen ostin. HP5 Plus ja FP4 Plus myös tarttui mukaan.

6. RB

RB Well-Known Member

8 446
    709
    113
    Mulla on rivinelonen (444) joka on ollu käynnissä viimeksi joskus 80-90 lukujen taitteessa. Yritin sitä käyntihin pari vuotta sitten, lupaili kyllä mutta ei käynyt kuin senverran mitä sylinteriin kaadettu bensa antoi vauhtia.
    Pitäis hommata kaasuttimeen kalvot, niin vois saada senkin vielä pyörimään. Oli mun eka saha, aika hyvä oli.

zecan tykkää tästä.
  7. Pan

Pan Well-Known Member

2 461
    1 155
    113
    Kuin myös. Edellinen etujakso loppui ja uudessa hintaa 3€/kk lisää, mutta nopeus tuplaantui.

8. paraneva

paraneva Well-Known Member

11 218
    4 155
    113
    Tandberg TR 2025 viritinvahvistimen.

9. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

1 448
    333
    83
    Hieno peli! Onko hyvässä kunnossa? Ostitko liikkeestä vaiko yksityiseltä?

10. paraneva

11 218
    4 155
    113
    Liikkeestä, kaikki kriittiset osat fiksattu, pitäisi olla hyvässä kunnossa, se on vielä liikkeessä, se lähetetään, kun maksu näkyy tilillä.

iikkoo tykkää tästä.
  11. Veikko Siipi

Veikko Siipi Active Member

138
    74
    28
    Komea peli.

Classi Audiosta on tullut joku klassikko joskus ostettua Classic Audio

Myös Hifidealer myy periatteessa samaa sarjaa olevia laitteita, mutta itte en ole siellä asioinut: Hifidealer.net - Äänentoisto kaikilta vuosikymmeniltä

12. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

1 448
    333
    83
    ^ Juu ja Helsingissä on myös esim. Kallion Retro, jossa alan tuotteita on myynnissä: kallionretro

Kerran näin netistä, että siellä oli Tapio M. Köykän Ortoperspekta -vahvistin myynnissä ja lähdin heti sellaista ostamaan. Kuinka ollakaan, joku oli ollut nopeampi ja osti laitteen ennen kuin ehdin paikalle.

No, lohdutuksena ostin sieltä sitten varsin laadukkaan CD-soittimen.

13. paraneva

11 218
    4 155
    113
    Olin -74/-75 duunissa Oy Chester Ab:ssä, sieltä meni komponentit Voimaradioon ja pääsi samalla pajalle katsomaan valmistusta.

Jari_S tykkää tästä.
  14. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

1 448
    333
    83
    Vautsi! Köykällä oli kyllä mielenkiintoisia laitteita. Samassa laitteessa saattoi olla elektroniikkaa useilta eri vuosikymmeniltä, putkia, transistoreja, LED:ejä jne.

Itsekin olen kerran käynyt Köykän pajalla. Nuorena poikana nimittäin päätin lähteä kysymään töitä Voimaradiosta, vaikka ei heillä mitään työpaikkailmoitusta missään ollutkaan.

Valitettavasti olin pahasti myöhässä. Tapasin kyllä Tapion, mutta hän kertoi, että eivät enää palkkaa uutta väkeä, kun ovat muutenkin lopettelemassa koko toimintaa.

Myöhemmin jostain kuulin, ettei Voimaradion toiminnan lopettaminen olisi ollut vapaaehtoista, vaan että konkurssi olisi tullut, mutta tiedä sitten…

15. iikkoo

iikkoo Member

191
    20
    18
    Zuiko 75/1.8, hätääsesti katsottua, on siinä mun mielestä enemmän sitä bokeh'ia ku Zuiko 40-150/2.8 prö, No, 45/1.8 on kans paree. Terävin piirto, sen saattaa voittaa painavin noista

16. keegan

keegan Well-Known Member

7 759
    925
    113
    Nyt kun vihdoin viimein toisella yrittämällä sain kaikin puolin toimivan Pentaxin LX-rungon, niin pitäähän siihen hommata lisäsälää. Ostin TTL-salaman, virittimen ja kaksi lisäetsintä. Tänään pitäisi hakea postista virittimeen pitkä laukaisujohto. Lasitavaraa on ennestään "ihan kiitettävästi".

mlphotic ja Veikko Siipi tykkäävät tästä.
  17. Keni

Keni Well-Known Member

6 258
    1 467
    113
    8x10-kokoinen kehitysallas Lith Omegaa varten. Josko taas yrittäisi pimiötä ensi vuoden alussa ...

EDIT: Tilasin Telefotolta, saapui yhdessä päivässä!

Viimeksi muokattu: 20 Marraskuu 2021
  18. paraneva

11 218
    4 155
    113
    PAU_2909.jpg

Kimo, mlphotic, Jari_S and 1 other person like this.
  19. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

1 022
    1 164
    113
    On kyllä. Haaveilin muutama vuosi sitten. Olisi tällä paikkakunnalla ollut sharp optoneca vahvistin ja levysoitin myynnissä. Mutta ei kotoa löydy sopivaa tilaa.

20. paraneva

11 218
    4 155
    113
    Varsin asiallinen yhdistelmä 325€ yhteensä :) loppusijoituspaikka on radiolle varsin haastava ja nyt täytyisi löytää 300ohmiseen antenniliitäntään liitin tai antenni.

antenni.jpg