Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. RB

RB Well-Known Member

7 943
    321
    83
    Vesivahinkoa ei tullut, varaaja on tilassa jossa on lattiakaivo eikä se ihan täysillä tullut.
    ——

Tänään ostin 18 voltin Milwaukeen 5.0 Ah akun ja siihen sopivan taskulampun.
    Akkukoneet on pääasiassa Hikokia mutta rasvaprässi on Milwaukee...jatkossa voi ostaa kumpaa vaan, kumpiko tuntuu paremmalta.
    Pohjamaalia koneille ja 4 takavalopolttimoa autoon ja muuta tarviketta lisäksi.

2. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 462
    950
    113
    Nikon Micro-Nikkor 55mm f3.5 / PK 13

3. Vinski

Vinski Well-Known Member

3 797
    194
    63
    DxO Nik Collection 3 mustan perjantain tarjouksesta.

4. ALe

ALe Active Member

191
    95
    28
    Nyt on sitten uusi varaaja tilalla. Selvisi myös se savun lähde. Olipa hyvä ettei palanut koko kämppä, eriste on ihan hiiltynyt pääkytkimen takaa.

Liitetyt tiedostot:

5. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

855
    886
    93
    Yamaha u3 piano.

Veikko Siipi tykkää tästä.
  6. Veikko Siipi

Veikko Siipi Member

89
    51
    18
    Uutenako ostit?

7. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

6 317
    2 342
    113
    Nikkor 35 f1.4 G (vaihtolaitteilla).

8. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

855
    886
    93
    Käytettynä ja oikeastaan pojalle.
    Ostin tutulta pianonvirittäjältä, niin on piano kunnossa. Koneistolla vielä pitkä käyttöikä ennen suurempia remontteja. Hyvin soi, käytiin tietysti koesoittamassa. Euroopan kuivaan ilmaston tehty ja kostutinjärjestelmä asennettuna.

9. Veikko Siipi

Veikko Siipi Member

89
    51
    18
    Laatusoitin pitkään kestävään käyttöön. Onnea opinnoissa.

10. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 381
    438
    83
    No ni, toi Pixma Pro 100s hiljenneen Epsonin tilalle. Perkeleen huonosti tuotteistettu käyttöönotto, vuorokauden verran väänsin. Kone ja laite ei kestäneet asennusohjelman aikaa yhteydessä vaikka oli kahdella piuhalla toisissaan kiinni, Print Studio Pro ei ymmärtänyt koneella olevan Photoshop ja Lightroom, viimeiset versiot. Koetulostus sit lopulta rauhoitti vähän mieltä, värit oli kivasti kohdallaan. Täytyy nyt koittaa saada pian homma haltuun, muutamia asiakaskuvia pitäis jo muutaman päivän päästä saada tehtyä...

130775226_3893187080725278_3260565454396245778_o.jpg

niffe tykkää tästä.
  11. RB

RB Well-Known Member

7 943
    321
    83
    Kaskas..Nikonilla kuvaavat tulostaa Canonilla ja Canonilla kuvaavat...Epsonilla?
    MUTTA MISSÄ ON NIKON? Eikö ne tosiaankaan osaa?

12. keegan

keegan Well-Known Member

7 281
    565
    113
    Kiva taulu seinällä.

Olli Knuuttila tykkää tästä.
  13. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 381
    438
    83
    Virpi Vanaksen, jyväskyläläisen naivistin kuva ”Tyttö ja Lammas”.

keegan tykkää tästä.
  14. diefenbaker

diefenbaker Well-Known Member

3 148
    677
    113
    Canonilla on vahva tausta kaiken maailman toimistotekniikan valmistajana. Nikon tulee aivan eri nurkasta.

mlphotic tykkää tästä.
  15. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

6 317
    2 342
    113
    Ylipäätänsä kovin vaikea ymmärtää, miksi harrastelija investoi tulostamiseen. Laitehan siinä ei ole lainkaan se pointti, - koska innokkainakaan näppäilijä tuskin haluaa tai kykenee investoimaan kovin laadukkaaseen kalustoon - vaan kaikki se vaiva, ajankäyttö, materiaalit ja lopputulos, joka harvoin, jos koskaan on kovin ammattimainen. Teettämällä tarvittavat tulosteet ammattilaisella säästää rahaa, aikaa ja lopputulos on myös mahdolliselle tilaajalle paljon, paljon parempi.
    Tämä pätee mielestäni sekä vaativimpiin näyttelykuviin että myös muihin kuviin.

Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu 2020
    diefenbaker tykkää tästä.
  16. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

18 860
    1 000
    113
    Päteehän se kuvaamiseenkin. Teettämällä ammattilaisella saa parempaa ja halvemmalla. Jotkut vain haluavat tehdä sen itse.

mlphotic tykkää tästä.
  17. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 462
    950
    113
    Täällä on aika sukkelaa porukkaa :)

Mixa tykkää tästä.
  18. diefenbaker

3 148
    677
    113
    Olen aika paljon tulostanut itse ja lopputulokseen olen aina ollut tyytyväinen, mutta on se aika työlästä. Ja sitten kun viimeksi kaikki profiilit toimivat ja on tulostettu muutama arki, tulostin sanoo sopimuksensa irti. Minä tilaan nykyään mieluummin Whitewallista ne mun tulosteet.

19. diefenbaker

3 148
    677
    113
    Ai niin: On tullut osteltuakin jotakin. Nikkor 58/1.4 AF-S. Oli pitkään ollut mun suosikkiobjektiivi ja myin sen sitten pois kun peilitön tuli taloon. Mutta ei meinannut elämästä tulla mitään ilman sitä ja ostin sitten "uuden" tilalle. On se vähän iso Zetan nokalla, mutta so what.

20. RB

RB Well-Known Member

7 943
    321
    83
    Itte oon todennut että jatkan (puoli)ammattimaista kuvaamistani vain niin kauan kuin tulostan itse. Postin toiminta on mennyt sensorttiseksi että sen välityksellä en enää viitsi kuvia muualta tilata.
    Lähimain, 30 km päässä on pari kuvantekijää. Toisen kuvalaatuun ei oiken voi luottaa....ja toisen kuvien myynnillä ei paljon jää käteen.
    Normaalimenetelmällä tehty värivalokuva myyntiin toisten seinille ei ole vaihtoehto, senverran omia myymiäni ammattikuvantekolinjan kuvia oon nähnyt asiakkaiden seinillä haalistuneina. Vain pikmenttimustetuloste kelpaa.

SakkeM tykkää tästä.