Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. keegan

keegan Well-Known Member

7 036
    499
    83
    Vene, kuten olen aiemminkin ihastellut, on kyllä kovin hieno ja kaunis.

2. Jari_S

Jari_S Active Member

437
    99
    28
    Uusi oskilloskooppi tuli ostettua. Pitkään joutui miettimään, ostaisiko saksalaisen merkkituotteen Rohde & Schwarz. Kyseisellä yrityksellä on ollut erittäin suuri merkitys erityisesti radiotekniikan kehittäjänä kokolailla radion historian alusta alkaen.

Toinen vaihtoehto olisi ollut kiinalaista suunnittelua edustava laite, jonka hinta olisi ollut yksi viidesosa ensin mainitun hinnasta.

Kiinalaisetkin alan tuotteet ovat viime vuosina kovasti kehittyneet ja ovat varsin käyttökelpoisia ainakin silloin, jos laite ei satu elinkaarensa aikana tarvitsemaan huoltopalveluja.

Kaipa noilla kiinalaisillakin laitteilla ainakin teoriassa on jokin takuu, mutta minnepä esim. eBay:n kautta ostetun kiinalaisen laitteen toimittaisi takuuhuoltoon.

Merkkituotteille sen sijaan löytyy yleensä maahantuonti- ja huolto-organisaatio ihan täältä kotimaasta ja siksipä pohdinnoissani lopulta päädyin juurikin merkkituotteen ostoon.

Nytpä kelpaa taas mittailla signaaleja…

retina, jaska26 ja diefenbaker tykkäävät tästä.
  3. Jaakko

Jaakko Active Member

1 163
    5
    38
    Kajakki ja kanootti

Est tykkää tästä.
  4. keegan

keegan Well-Known Member

7 036
    499
    83
    Ostin kesälasin. Kun kerran hongkongilainen 35mm f1.7 Fujiin maksoi uutena alle satasen, niin uteliaisuus voitti. Ekan parin kuvan osalta positiivinen yllätys.

5. Manual

Manual Active Member

904
    32
    28
    Sigma 1,4/50mm Art. Käytettynä. Syvä kumarrus tuotannolle.
    Käsitarkennuksen juhlaa. Tarkka AF. Ei tarvetta softakorjauksille.
    Mötikkä kylläkin. Uskoisin palvelevan sukupolvien runkoja.
    t. manual

6. Est

Est Well-Known Member

13 783
    797
    113
    mouse

7. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 334
    392
    83
    "Jos se oli käsi, se oli jumalan käsi!" (Diego Armando Maradona)

Pitkin talvea katsellut Juutuubista videoita, kuinka D700:n uudet omistajat ihastelevat kameraansa ja samalla muistellut aikoja sitten omistamaani, vähän kaiholla. Henkilökuvaukseen aivan uskomaton laite. Kenno jotenkin just siihen työhön istuva, sillä vähäisellä ymmärryksellä, joka minulla näistä on.

Kun sitten yllättäen oli mahdollisuus ostaa käytännössä tehdas-uusi, sc n. 3800, aivan virheetön yksilö, ei mun historiallani ollut muuta mahdollisuutta kuin hypätä vartissa autoon ja ajaa Tikkakoskelle hakemaan hänet kotiin. Kolme akkua ja täydellinen boksi alkuperäisine papereineen.

Painaahan tuo kuin kaikki tekemäni synnit yhteensä, näin lihassairaalle miehelle vähän liikaa, mutta kun olin säästänyt perhepiirissä tuon DF:ään tehdyn 50mm/1.8 Special Editionin, joka minusta istuu tuohon kuin nenä päähän, on tuo yhdistelmä vielä jotenkin hanskattavissa. Täytyy joskus vielä kokeilla tekiskö 85/1.8 ison eron, jos hommais sen kaveriksi, se muistaakseni on myös aika kevyt. Olympuksellahan minä tietysti pääosin nyt kuvaan ja tulen kuvaamaan, mutta haluan mä tällä fiilistellä, tänään ekaa kertaa...
    _OL1463220200704-©olli knuuttila.jpg

mlphotic, simos, retina and 1 other person like this.
  8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 292
    851
    113
    Mulla on D 700 ollut tosi kauan, tuskin myynkään kun kuvaan nykyään vähän ja mielestäni hyvä kamera, loput on miehestä kiinni. Onnea hyvistä kaupoista t Kimo

Olli Knuuttila tykkää tästä.
  9. papetsu

papetsu Active Member

116
    32
    28
    Tiivisteet RC35:n
    Perä tiiviste.jpg

10. papetsu

papetsu Active Member

116
    32
    28
    A3 tulostin, uusi tehtaan avaamaton paketti, hinta 8,5€.

HP 1280.jpg

11. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 334
    392
    83
    No siinähän lukee "affordable printing..."

12. niffe

niffe Well-Known Member

12 364
    273
    83
    No eipä ollut hinnan kiroissa...

13. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 594
    382
    83
    Kerran vuodessa tulee käytyä kirppiksellä, ja kas mitä löytyikään... IMG_3284_copy_1200x1200.jpg

jounitapani, sahe69, Jsaasta and 5 others like this.
  14. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 087
    50
    48
    21 mm GRIII:elle. Muuten loistava mutta adapterissa ärsyttävä klapi. Ja kuulemma niin kuuluu ollakin. EB1EF2AF-904B-4FF9-B42F-96AA4475985E.jpeg

mlphotic, simos ja Jaakko tykkäävät tästä.
  15. jaska26

jaska26 Active Member

206
    52
    28
    Joskus kirpputoreilta optiikkaa löytyy, ja uskomattomiin hintoihin. Myyjä ei aina edes tiedä myytävän esineen käyttötarkoitustakaan saati käypää hintaa. Viimeisimmät omat optiset löytöni:
    - Viime syksynä loistokuntoinen Weaver K25-1 tähtäinkiikari 10 €. Teräsrunkoinen Made in USA, valmistettu ilmeisesti 1970-luvulla, kestää järeämmänkin pyssyn rekyylit. Valmet 412:n päälle asennettuna käy todella hyvin minun silmälleni.
    - Keväällä juuri ennen koronasulkua Vivitar (Kiron, Japan) 28mm F2.5 valovoimainen laajakulma M42-kiinnityksellä - 3 €. Vain pientä käytön jälkeä, mekaniikka ja lasit uutta vastaavassa kunnossa, mukana alkuperäiset tulpat ja virheetön UV-suodin.

16. L and Scape

L and Scape Active Member

615
    93
    28
    Aika löytö. Jos et käytä, myy mulle!

17. Pan

Pan Well-Known Member

2 165
    742
    113
    Vanha Samsungin A3 sanoi irtisanoi käytettävyyssopimuksen. Koetin hakea huihain p20 mate prota, vaan eipä uutena enää mistään löytynyt. Joten eilen illalla tilasin P30 Pro 256MB ja postin seurannan mukaan tulee huomenna. Siihen asti puhelut ja tekstarit hoituu Nokian 301:llä.

18. cedricfan

cedricfan Active Member

382
    84
    28
    Noi ei huano!
    Mulla on työluurina A6 ja inhoan sitä. Ihan kuin valmiiksi 10 vuotta vanhaa tekniikkaa :eek:
    Privaluuri oli ennen P20 ja jotan vuosi sitten vaihdoin P30'seen, on kyllä mahtava vehjes. Pro vielä pikkasen enemmän, mutta itse en halunnut enää suurempaa näyttöä,

19. ttr

ttr Member

108
    1
    16
    jounitapani tykkää tästä.
  20. motris

motris Well-Known Member

3 552
    365
    83
    Savotta 202 repun ostin. Evoc CB 12L mahtuu siihenkin, ja jää vielä tilaa muullekin.