Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. RB

RB Well-Known Member

7 333
    100
    63
    Se mitä oon omaa vanhanmallista Sigman 12-24 zoomia kokeillut, niin hyvin tuntui R:ssä toimivan. On varmaan malli-ja ikäkohtaista tuo sopiminen.

2. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 701
    404
    83
    Jalustapidike puhelimeen ja sellainen pieni musta härpäke, jolla kameran/puhelimen saa laukaistua kaukaakin. Eihän se kallis ollut, mutta kun sen sai raivattua kovamuovien sisältä, niin osat lentelivät pitkin lattiaa, ja pariston laitto oli ohjeistettu käyttöohjeessa väärinpäin. Onneksi löytyi Gorillateippiä ja sakset.

3. diefenbaker

diefenbaker Well-Known Member

3 016
    442
    83
    Ostin nyt vihdoin sen Nikon Z6:sen. Plus 14-30mm ja 50mm. Tosi kiva kamera. Ihan kuin mulle tehty. Olisi pitänyt ostaa jo paljon aikaisemmin. Fuji X-Pro2 ja obiskat menivät vaihdossa ja nyt lähtee myös D850 ja osa obiskoista. Oli mulla aivan liikaa hardwarea.
    ”Vanha” 300mm AF-S sai nyt myös tavallaan sen VR-päivityksen. Hienosti toimii myös 1.4x konverterilla AF ja rungon VR.

mlphotic, Mixa ja Mirrored tykkäävät tästä.
  4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 651
    278
    83

Aivan on mallikohtaisia nuo yhteensopivuudet peilittömiin. Nikon Z + Sigmat on ilmeisesti tai ehkä toimineet yleisesti ottaen paremmin (useammin mallein OK) kuin Tamronit. Tamron kyllä taas sitten kiitettävästi näyttää painivan yhteensopivuuspäivitysten tuottamiseksi objektiiveihinsa. Yhteensopivuus Nikon Z ja Canon EOS R

Kaikenlaisia kummallisia häiriöitä on ollut, joten kovin äkkinäisellä kokeilulla ei aina huomaakaan ettei yhteensopivuus ole hyvä. Aina ei skulaa edes käsitarkennuksella kun aukotkin voi säätyä väärin.