Kaasusavustin mökille. Tulee todennäköisesti olemaan ahkerammin käytössä kuin kaasugrilli (viime kesänä käytettiin kerran).
Toissapäivänä tein ruokatilaksen kauppakassissa ja sain toimituksen tälle päivälle. Postin kuljetus toimi kotiovella kolme muovikassillista safkaa, josta 1/3 tuotteista oli korvattu jollain likimain vastaavalla. Yllätys oli, ettei kaupasta löytynytkään perunoita. Tosin se ei ole ongelma, koska mökin kellarissa on vielä siikliä.
Varmaan jollekulle muulle, ei minulle. 30 vuotta soittanut pelkillä transistorivehkeillä, en ole vielä kaivannut putkilaitteita.
Kaksi patteriadapteria Gossen Lunasix 3:seen. Enää ei tarvitse suorittaa vähennyslaskuja valotuksen suhteen.
Kuten tavallista - ekana hankitaan lasi ja sen jälkeen mietitään eteenpäin. Eli Oheinen lasi hommattu (euryscop iv 17.5" eli noin 450mm - kuvakoko max 11x14") mutta tukevalla etulaudalla varustettua kameraa uupuu - olisiko foorumilta apuja ongelmaani?
Olympuksen 75/1.8 objektiiviin vastavalosuojan listahinta on noin 80 €, mikä tietysti lähentelee komiikkaa, ellei sitten tragiikkaa. No on metallia joo, mutta silti. Ostin sitten kiinalaisvalmisteisia muovisia vastavalosuojia, sekä 75/1.8:n että 25/1.8:n, yhteensä noin 15 €.
Ainakin etummaisen kameran vastavalosuojassa näyttäisi olevan pahoja heijastuksia. Mattamustalla käsittely varmaan parantaisi asiaa.
Juu, siihenkin taitaa olla syynsä, että vastavalosuojia ei tahdo saada kromattuina edes kromattuihin objektiiveihin.
Toivottavasti ovat parempia kuin 17/1.8:n hankkimani kiinalainen kötöstys, joka oli kiinnitykseltään mallia sysipaska. Lensi mäkeen, tilalle alkuperäinen.
Itse asiassa mä ostin kolme, joista kaksi istuu tosi hyvin ja yksi lensi mäkeen. Kolmen yhteishinta oli kakskymppiä...
Kaaren Prismassa oli eilen hyllyssä, ennakkotilaajat saivat omansa kotiin jo toissapäivänä, ainakin jotkut.