Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

17 289
    295
    83
    Siihen riittää yksi kulma. Belfieen voi tarvita kaksi :)

2. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 668
    370
    83
    Eikös korttipaikkojakin pidä olla kaksi? Miksei sitten noita.

Kapa

SakkeM tykkää tästä.
  3. diefenbaker

diefenbaker Well-Known Member

2 976
    341
    83
    Ostin AF-S Nikkor 70-200 mm 1:2,8E FL ED VR:n muutaman vuoden vanhan F/4-version tilalle. Money well spent! Menee varmaan samantien potrettilasi vaihtoon kun tämä piirtää vain niin kivasti. Ja esim 110-120mm @ f/2.8 riittää taustan häivyttämiseen ihan hyvin. Kivijalkaliikkeen hinta oli muuten edullisempi kuin verkkokauppojen (Mikkelin Valokuvausliike).

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 318
    218
    63
    Peukalotuki tuntuu olevan ihan pakollinen jottei painele nappeja tahtomattaan.

thumbsgripFUJI.jpg

11,30€ Ebay item number 323047993358

L-rauta kahvalla on hyvä. Ehkä vielä suurennan kahvaa vaikka korkkia liimaten tai veistän siihen uuden puusta koska se ruuveilla kiinnittyy. Siitä myöhemmin.

5. m-kooteevee

m-kooteevee Member

21
    29
    13
    Tarttui sitten "vahingossa" Fotomonzalta lapaseen Tamronin SP 35mm f/1.8 Di VC -lasi. En oikeastaan edes ole ihan varma, että onko tuo minulle kuinka tarpeellinen polttoväli, mutta pääseepähän kokeilemaan. Pikaisella testauksella näyttäisi tekevän varsin kelpo jälkeä jo täydellä aukolla, mikä lupaa hyvää. Ja lyhyt lähin tarkennusetäisyys tekee tästä hyödyllisen kapineen tuota toista harrastetta dokumentoitaessa.

Aika näyttää, tuleeko tästä mun "go to"-lasi, vai meneekö takaisin kiertoon.

6. KeppiHevonen

KeppiHevonen Member

32
    6
    8
    Pari kappaletta itänaapurin parasta lasia ... vieraille ...

7. niffe

niffe Well-Known Member

11 817
    135
    63
    Taisin just tilata vararungoksi D610:n, kun oli sopivasti tarjouksessa. Toivottavasti tässä on jo kunnollinen suljin, eikä mitään rasvaruiskua... :confused:

KeppiHevonen tykkää tästä.
  8. KeppiHevonen

KeppiHevonen Member

32
    6
    8
    Psst ... Fuji ...

9. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 318
    218
    63
    Hä?

10. niffe

niffe Well-Known Member

11 817
    135
    63
    Ai jaa, olisiko ollut Fujejakin tarjolla? Enpä huomannut. Mä otin tuon varalle kassiin, kun halvalla sai...

11. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 190
    279
    83
    Kyllä noissa oli jo kaikissa, se oli käytännössä ainoa syy mallinumeron vaihtamiseen kuussatasesta, haluttiin siitä ongelman imagosta eroon. Eikä niissä loppupään kuusisatasissakaan sitä ongelmaa ollut, mullakin oli joskus sellainen loppupään malli uutena hankittuna ja ihan ongelmaton.
    Sitäpaitsi aivan helvetin hyvä kamera hintaisekseen...

keegan ja niffe tykkäävät tästä.
  12. niffe

niffe Well-Known Member

11 817
    135
    63
    Juu, olen touhunnut tähän saakka vähän riskillä, kun en ole halunnut kustannussyistä panostaa vararunkoon, mutta tuo 699 euroa (ilmeisesti katalookista poistuva malli) on juuri sopivan hintainen tähän hätään, kun päärungolla on jo kuvattu kolme vuotta. Lisäksi runko on Nikoneista fyysisesti pienimpiä ja kevyimpiä käsittääkseni eli repussa ei vie tilaa, saati paina liikaa.

13. keegan

keegan Well-Known Member

6 385
    88
    48
    Sama on oma kokemukseni kuussatasesta. Ei ole vielä tullut mitään syytä vaihtaa uudempaan.

14. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

4 779
    717
    113
    Erinomainen hinta/laatusuhde tuossa. Kevyt ja kompakti peililliseksi täyskäriksi. Mulla vain hyvät kokemukset.

15. nomad

nomad Well-Known Member

10 531
    151
    63
    Minulla taas huonot. Mutta olihan D600 kamerana periaatteessa erittäin hyvä.

Sorruin muuten ostamaan RX100:n. Taas. Mk5 tällä kertaa. Jospa nyt ymmärtäisin, ettei pikkukameraa pidä myydä pois vaikka marraskuussa masentaisikin.

16. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

4 779
    717
    113
    Toihan on hyvä laite. Ajattelin itse GR:ää jossain vaiheessa taas.

17. nomad

nomad Well-Known Member

10 531
    151
    63
    RX100 on joustava. Minulla on yhä Coolpix A joka on ihan hyvä, mutta käyttö on rajatumpaa. Se uusimman mallin GR olisi kyllä namu :)

18. Schind

Schind Member

492
    0
    16
    D750. Koskahan D760 ilmestyy? :)

19. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 675
    38
    48
    Canon 550D , 40mm pannari kaveriksi.

20. jaguar

jaguar Active Member

1 630
    3
    38
    Oletteko huomanneet makueroja Latviassa tai Venäkällä valmiatettujen välillä? Kun vilkaisin muutaman tyhjän pullon kellarissa, niin niissä mainitiin Product of Latvia. Kaikki Alkosta ostettuja.
    Tosin preferoin Russian Standardia.