Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 381
    439
    83
    Viimeiset filmikamerat, Hasselblad 500c ja Mamiya RZ67, lähtivät viikolla ja tilalle tuli Kameratorilta Olympus PEN-F. Kameroiden määrä on tippunut vuodessa yli kolmestakymmenestä kolmeen. Näillä mennään, ja oikein tyytyväisenä ja hyvillä mielin.

Sen sijaan täällä on nyt lähes joka ketjussa länkätystä ja vittuilua. Mä en oikein ymmärrä miksi, tai miksi mä haluaisin sellaiseen käyttää aikaa. Täytyy katsoa...
    FEF001D7-B048-428E-9E14-C9532B09731C.jpeg

Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu 2019
    Jaakko, jaska26, keegan and 2 others like this.
  2. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

6 829
    2 962
    113
    Paino eli laitteiden kuorma kuvaajalle on pudonnut varmasti myös todella paljon. Vaikka niitä nyt ei tietenkään kaiken aikaan yhdessä kuljetella ja käytetä. Teit hyvän ratkaisun. Toi Pen F on hieno laite ja lisä Olympus fleettiisi!

(Tuosta länkytyksestä olen samaa mieltä kyllä. Tunnistan ja tunnustan olevani osaltani syypää. Jostain syystä olen addikti - onneksi nykyään vain tässä suhteessa - ja minun on vaikea vastustaa tarvetta heittää vähän greisiä ja mautonta komiikkaa keskusteluihin. Vähän liikaaa mulla on jäänyt päälle toi vaihde, että veijarit kuljettavat tosikoita ja keskinkertaisia täälläkin sinne sun tänne. No sää et kuulu näihin kolmeen ryhmään onneksi. Ja tämäkin viesti olisi voinut jäädä taholtani kirjouttamatta. Sorry kaikille muillekin, jos nyt näita joku edes lukee.)

3. keegan

keegan Well-Known Member

7 598
    719
    113
    Tuollainen harvennus pitäisi minunkin tehdä. Kameroita ja laseja on kertynyt aivan liikaa. Mutta mistään en osaa luopua etenkin kun niiden jälleenmyyntiarvo nyt on se mikä vanhoilla filmikamppeilla on. Pitäisi opetella luopumaan. Ja nyt alkoi tuo Pen-F kiinnostaa. Etsintä kehutaan netin ihmemaailmassa, lienevätkö kehut aiheellisia?

4. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 794
    516
    113
    Lähimarketin löytökorista löytyi littanamallinen muovinen reikäkauha tarpeeksi pitkällä varrella hintaan 1,90 €. Nyt on mukava sekoitella 5 litran ID-11 jauheet veteen.

Kapa

keegan tykkää tästä.
  5. keegan

keegan Well-Known Member

7 598
    719
    113
    Van tuommosen minäkin tarvisin Xtolia varten:)

6. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 381
    439
    83
    Mä olen hyvin huono vastaamaan tähän, olen pahoillani, on evf:stä sen verran vähän kokemuksia, että en tiedä mikä taso on muissa, hieman hankala siksi sanoa mitään erityistä. Olen omistanut joskus e-m5:n, siihen verrattuna tämä on verrattomasti parempi kuitenkin, sen voin sanoa. Parempi tarkkuus, nopeampi, kaikin tavoin luonnolisempi kokemus. Noissa minun e-m1 mark ii:ssani on vielä hieman parempi suurennos, muuten kokemus on hyvin samankaltainen... mutta sen voin sanoa, että kun olen nyt jonkun aikaa näihin totutellut, niin kyllä näiden elektronisten etsinten kanssa nykyään näköjään pärjää, ja alkaa käytössä arvostaa sitä, mihin ne pystyvät.

keegan tykkää tästä.
  7. higgins

higgins Active Member

4 674
    11
    38
    Manfrotto 055 Art muutamalla kympillä. Tilasin siihen yhden jalan kiinnikevivun katkenneen tilalle.
    Minolta Autocord saapui juuri.

Kiev 88:iin pitäisi Makroloittoja jostakin saada. Ja ehkä tiiviin perän.
    Keltaisia filttereitä, ja Kieviin oranssi- siis pitäisi saada.

8. niffe

niffe Well-Known Member

13 080
    418
    83
    Nyt mä sen hokasin - kävitkö PMJ:n keikalla?

9. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

987
    1 079
    93
    Nyt on lahkeet lyhennetty DSC_7624_01-copy.jpg

10. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 528
    1 002
    113
    Ihan kuin olisit nostanu niitä ylemmäksi, ei oo kainaloihin enää pitkä matka :) Leikit sikseen, tyylikkäät t Kimo

11. RB

RB Well-Known Member

8 282
    569
    113
    Henkseliä kiristämällä homma hoituu

12. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

987
    1 079
    93
    Kun olkapää on koholla, niin vähänhän ne nousee. Lahkeet onkin normaalisti aavistuken alempana mutteivat kuitenkaan maaha koske

13. kebax

kebax Well-Known Member

11 442
    228
    63
    --

14. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

6 829
    2 962
    113
    On kyllä harvinaisen komeet housut! Komee on toki mieskin.

15. cedricfan

cedricfan Active Member

542
    158
    43
    Mites se oli siinä Spede-leffassa kun muistaakseni Simo sahattiin kahtia: ei muuta kuin henkseleitä piukemmalle niin mies on taas ehta :D

16. Seppo R

Seppo R Well-Known Member

2 311
    1 206
    113
    Joo, kliffat byysat, mutta on maailmassa muutakin tärkeää. :)
    Tämä paketti tuli slumpattua. Alkaa jo valoa piisaamaan fotarille.

20190331_190407-1.jpg

jounitapani ja mlphotic tykkäävät tästä.
  17. higgins

higgins Active Member

4 674
    11
    38
    APX400;) Yksi parhaista. Hinta- laadultaan kyllä ihan kärkeä...

Seppo R tykkää tästä.
  18. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 794
    516
    113
    Jonkun verran tuota aikoinani kokeilin, mutta palasin Trixiin. APX100 taas oli mielestäni parhaimpia. Sillä tuli suurin osa mv-kuvista kuvattua, niin
    kinona, rullana, kuin laakana.

Kapa

sahe69 ja Seppo R tykkäävät tästä.
  19. Seppo R

Seppo R Well-Known Member

2 311
    1 206
    113
    Tämä APX 400 pysyy täysin suorana kehityksen jäkeen. Ei tarvitse pitää päiväkausia kirjapinon alla. Siitä tykkään.
    Tuli eilen käytyä Hattelmalan harjulla vuosikymmenien jälkeen ja päivitettyä sieltä oheinen kuva. Mukana oli Wanha Rollei XF ja siinä APX 400.
    Kaupunkinäkymän oli jo metsä peittänyt.

IMG_20190331_0002-2.jpg

kebax tykkää tästä.
  20. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

987
    1 079
    93
    Sama käytäntö.
    APX100 poistuminen markkinoilta etenkin rullakoossa oli menetys.
    Sitä tuli käytettyä ja jotenkin niistä negoista tuli aina kaikinpuolin hyviä.
    En ole vieläkään oikein löytänyt korvaavaa 100 asan tienoilla olevaa filmiä.
    Tmax 100 ja fp4 eivät minulle kelvanneet korvaajiksi. Siksi käytän yksinomaan trixiä, sitä voi valottaa 100 ja 200 asankin mukaan.