Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 385
    35
    48
    Oijoi, hieno!!

Niko tykkää tästä.
  2. Niko

Niko Active Member

686
    55
    28
    Joo, hieno on :) Joskus muinoin minulla oli Nikon S2, mutta sen mittaetsin oli kovin himmeä, nytpä ei ole niitäkään huolia!

sahe69 tykkää tästä.
  3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

18 891
    72
    48

Onko se SP ja 2005 erää? Objektiivin sarjanumero taisi paljastaa.

4. Niko

Niko Active Member

686
    55
    28
    Viimeksi muokattu: 14 Syyskuu 2018
    mlphotic ja L and Scape tykkäävät tästä.
  5. Mirrored

18 891
    72
    48
    Siinä on kyllä varsinainen klassikko. Sanovat että F kehitettiin suoraan tuosta, että runkokin on sama aika pitkälle. Ja sehän jatkui lähes samana vuoteen 1980 F2 asussaan.

6. Niko

Niko Active Member

686
    55
    28
    Niin minäkin olen ymmärtänyt. Jotkut kehottavat jopa hankkimaan sellaisen F:n varaosakameraksi tätä varten. En tiedä viitsinkö, eiköhän niitä riitä saataville myöhemminkin.

7. Mirrored

18 891
    72
    48
  8. Niko

Niko Active Member

686
    55
    28
    Ei sentään. Siinä on kaksi etsintä. Mittaetsimellä ja parallaksivirheen korjauksella 1x 50/85/105/135mm ja lisäetsin 0,4x 28/35mm. Oikein hyvä !

9. cedricfan

cedricfan Member

211
    23
    18
    Kaunis tuo on.
    Itseänikin himottaisi ostaa vitriiniin pölyttymään, samoin kuin joku vastaava Canon.

10. L and Scape

L and Scape Member

525
    23
    18
    Pojan tuliaisia jenkkilästä B & H Photo - onneksi pakkasessa oli juuri sopivan kokoinen kolo.

20180914_191421.jpg

11. Mirrored

18 891
    72
    48
    Eikö läpivalaisut ole nykyään tulleet pahemmaksi ongelmaksi? Aikaa ja tehoja säästämättä since 11.9. :eek:

12. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

2 898
    114
    63
    Pullo italialaista valkoviiniä, heräteostos loistavan pullon takia, mutta tämähän on oivallinen viini hintaluokassaan, noin 15 €!

_DSC000320180914-©olli knuuttila.jpg

13. L and Scape

L and Scape Member

525
    23
    18
    Ei ole käynyt läpivalaisussa. Olen tarkka sen kanssa. Kuljetettu käsimatkatavarana ja tsekattu snifferillä. Suora lento Friscosta Helsinkiin helpottaa. Jos joutuu menemään Lontoon tai Pariisin kautta, niin aina menee valaisuun eli siksi suora lento.

14. Olli Knuuttila

2 898
    114
    63
    Tämä on nyt ikuisuuskysymys, mutta onkos jollekin tullut oikeasti ongelmia läpivalaisusta? Siis jollekin, joka voi tähän itse vastata, ei kaverille tai tutun tutulle..

15. Mirrored

18 891
    72
    48
    Jos ollaan hyvin skeptisiä, on filmeihin tulleiden vikojen syntyhetki jäänyt todentamatta. Tarinat on ihan itse tänne foorumille kerrottu heidän itsensä toimesta. o_O

@J.Vuokko läpivalaisu
    https://foorumi.kameralaukku.com/search/184058/?q=läpivalaisu&o=date&c[user][0]=243

Mutta kyllä tuossa sanotaan asian varmistuneen..
    Erikoinen valovuotoko?

Minulla on tietoja näistä käytännöistä lähinnä telkkarin tulliohjelmien kautta. :) Luulinpa kannettavatkin jouduttavan heittämään läpivalaisuun. Mikähän sellainen snifferi on? Koira? Google ei auttanut.

Viimeksi muokattu: 15 Syyskuu 2018 klo 10:55
  16. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

4 111
    198
    63
    En ole koskaan huomannut mitään filmille tapahtuneen tai muitakaan ongelmia. Filmiaikoina tuli matkusteltua hyvinkin runsaasti sekä työ- että lomareissuja, ja kamera + filmiä mukana käytännössä aina. Nykyään filmikamera jää useimmiten kotiin, jos lentokoneella reissaan.

Olisko noi läpivalaisulaotteetkin muuttuneet vuosien varrella.

17. Mirrored

18 891
    72
    48
    .
    Entä niitten käyttäjät ja käytännöt sitten! Filmikamoissa voi näkyä sellaista mitä virkailija ei ole kuuna päivänä tavannut ja sittenhän sitä sitä tutkailla kauemmin ja enemmän. Pino laakafilmikasetteja esimerkiksi.

18. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

4 111
    198
    63
    Mulla on kyllä ollut aina niin, että laakafilmi, jota käytän Sinarissa, on ihan laakana omassa paketissaan. Kasetit ovat sitten ihan eri asia ja erillään. Ne eivät ole valoherkkiä millään tavalla. ;)

19. Mirrored

18 891
    72
    48
    Se että lentoskannausten vauriot filmeihin ovat harvinaisia, ei mitenkään tee asiasta olematonta eikä esimerkiksi filmeille aikoinaan valmistettuja lyijypusseja huuhaaksi. Tuo mitä nyt sanot, on ihan mielenkiintoista ja outoa. Oleellisempaa saattaisi olla ovatko laakafilmit lähellä jotain tarkasti pitkään skannattavaa paikkaa. Aihe näyttäytyy hieman samassa valossa kuin yksi kortti kamerassa tai tuurilla ne laivatkin seilaa (ainakin jos kapteeni on sammunut). (L&Scape ei ainakaan ole sammunut)

Viimeksi muokattu: 15 Syyskuu 2018 klo 19:02
  20. Olli Knuuttila

2 898
    114
    63
    Kyllä mä parikymmentä vuotta noita kuljettelin lennoilla mukana, eikä koskaan mitään ongelmaa, kyllä niitä läpivalaistiin, siksi kysyin onko muunlaisia kokemuksia. Tosin aina käsimatkatavaroissa, ja siellä tosiaan taitaa olla säteilytehot tosi pieniä, varsinkin nykyvehkeillä. Ruumaan ei ole tullut mieleenkään laittaa, taitaa tehot olla toisia siellä...

motris tykkää tästä.