Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Ei, se 85/1.4 jäi, mutta molemmat DC:t meni...

2. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    Itse asiassa mä siirryin ensi kertaa sitten 80-luvun vain neljän käyttöprimen systeemiin...

nikon0618-201806091©olli knuuttila.jpg

3. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    Mulla se on Lightroomin mukaan neljänneksi käytetyin polttoväli, ohitti nyt keväällä selvästi 135:n, jo sillä DC:llä mikä mulla aiemmin oli. Tämänpäiväisten kokeilujen jälkeen uskon, että tulee nousemaan kolmanneksi, ainakin, tuolla uudella versiolla. Mun käyttöön hieno lasi. Panttasin kyllä hankkimista pitkään.

Hävitin kaikki polttovälit, joilla kuvasin alle 3 % viimeisen vuoden kuvista. Päätin, että jos niin vähän kuvaan niin antaa olla kokonaan, keskitytään siihen mikä toimii mulla. Nuo neljä on nyt sitten jäljellä, 35, 58, 85 ja 105.

(EDIT: jaa, jäihän mulle toi 50/1.4 tietenkin myös, eli viisi objektiivia, kaikissa valovoima f/1.4.)

Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu 2018
  4. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

1 573
    1 590
    113
    Täh, onko tuossa sonyssa oikeasti niin hyvä tarkennus?

5. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

1 573
    1 590
    113
    Voi hemmetti, nyt on kyllä kameroissa tapahtunut oikeasti iso muutos parempaan.
    En olisi ikinä uskonut, että tuollaisiin polttoväli-ihmekameroihin saataisiin koskaan noin hyvää tarkennusta. Tuo on kyllä siinä tapauksessa aikamoinen kuvausväline kokonaisuudessaan kaikenlaisille kuvaajille.

6. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 523
    345
    83
  7. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    185 cm heijastava sateenvarjo ja vastavalosuoja kaapista löytyneeseen zoomiin.

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 383
    1 762
    113
    Juna/bussilippuja pohjoiseen.

9. Dr.Jalopeno

1 523
    345
    83
    No niin, nyt on sitten LR vielä mukavampi käyttää... Täällä Loupedeck mäkissä käytössä. Aivan loistava kapistus!!

10. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Mitä olet tykännyt? Minulla on ollut 24-105mm huhtikuusta alkaen ja olen todennut sen pahuksen käyttökelpoiseksi objektiiviksi. Koko ajan kiinni kamerassa koska objektyiivi on kevyt ja pystyn hoitamaan sillä valtaosan siitä kuvaamisesta mitä Sonylla teen. Laadussakaan ei ole valittamista. Toisaalta harmittaa kun tuommoiseen "turistizoomiin" olen jämähtänyt :)

11. Niko

Niko Active Member

867
    118
    43
    Kowa SW ! Kamera josta kovin vähän missään tietoa. Kai se SW kuitenkin tarkoittaa SuperWide, onhan se sentään 28mm!

Liitetyt tiedostot:

12. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    Mulla myös ollut käytössä julkistuksesta saakka, PC:ssä. On se tarkoissa säädöissä hyvä peli, ja mulla piirtopöydän kaverina. Hyvä yhdistelmä.

13. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

Puuttuuko tuosta pilkku ja nykyversiokin on Win7 yhteensopiva: Windows® 10, Windows® 8.1, Windows® 7Mac® OS 10.12 or later version. Loupedeck Store

Vai onko noita versioita tullut jo useita? Siinä lukee Loupedeck+, kun kaupoissa näkyy ilman plussaa.

Ed, taitaa olla eri koska kaupoissa mainitaan myös LR6 mitä tossa Loupedeckin omassa kaupassa ei.

Loupedeck ‐kuvankäsittelykonsoli 219,90 €
    Rajala Pro Shop

14. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    On toi + näköjään vähän erilainen kuin mulla, muutama namiska näyttää tulleen lisää...

15. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
  16. Dr.Jalopeno

1 523
    345
    83
    Kuule ihan sama täällä vaikka ei tuo ole pitkään omistuksessa ollutkaan. Ollut aika lailla toisessa rungossa kiinni siitä saakka kun tuli hommattua. Eikä ole laadussa valittamista ja tekee "turisti"zuumiksi todella nättiä jälkeä. Videohommissa gimbaalissa vähän etupainoinen mutta menee kyllä siinäkin...
    En tainnut sitä tuosta rIII rungosta reissussakaan kun pari kertaa irrottaa. Canonin TS-E 24 oli välillä Sigman sovitteella kiinni

17. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 387
    6 226
    113
    Loupedeck plussan

18. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 680
    543
    113
    2 kpl punaisia metallisia laukaisijan pehmentäjiä. Kuperia, sillä Fujeissani saan sormenpään mukavasti valotusaikakiekon päälle ja pääsen painamaan oikeaoppisesti.
    Koverat ovat niille, jotka painavat sormenpäällä. Molempiin tuli mukana kaksi kumista o-rengasta. Vanhoihin en löytänyt mistään noita renkaita, joten
    oli tilattava koko paketti. Alle kympillä selvisin.

Kapa

19. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 411
    1 065
    113
    Af Nikkor 80-200 mm 2,8 D

20. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    Mulla eräs tauti syö hiljaa reisi- ja käsivarren lihaksia. Ei mitään dramaattista, mutta pikkuhiljaa on pikkaisen hankalampaa, ei tahdo kyykystä päästä ylös ja sen sellaista. Tai tahtoo muttei aina pääse :) En mä noista isommista Nikoneista aio luopua, mutta olen pitkään hakenut kevyempiä vaihtoehtoja tuohon rinnalle. Fujit on olleet pitkän tähtäimen pohdinnassa mutta katsotaan nyt. No, kevyt laajakulma-asia toistaiseksi ratkesi Fuji X100:lla ja yritin viime syksystä saakka (jo toista kertaa) opetella Olympuksella kuvaamaan lyhyellä telellä. Eihän siitä mitään tullut lopultakaan, ja tänään Olympus lähti taas ja vaihtui Nikon D5300:n. Siinä sitten 50/1.4 ja uutena 35/1.8DX. Saa tuo nyt toimittaa kevyen lyhyen telen virkaa tuolla viisikymppisellä. Lisäksi uutena SB-26 salama, ainoa filmikauden iso salama, jossa on orjakenno... Nikon-mies on vaan Nikon-mies, tottumuksen voima...