Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu 2019
  2. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 265
    379
    83
    Ostin eilen tuoreen Nobel-voittajan kirjan hintaan 15,90 euroa.

Kas kummaa. Tänään se maksaakin jo 25,90 euroa.

3. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 680
    543
    113
    Olisko sama kuin koirilla? Meidän koira syö ruohoa, ja sitten keltaista velliä suun kautta ulos. Kuulemma puhdistavat näin sisäkalunsa.
    Tätä tapahtuu aika-ajoin, ja vain määrätynlainen heinä kelpaa. Lumien jälkeen, kun tulee ensi vihreä, niin hulluna heinän kimppuun.

Kapa

P.s.
    Tänään hain postista kahvimyllyn, keitintä odottelen. Ei mitään hifi-laitteita, mutta eihän valokuvaamistakaan kannata heti aloittaa tonnien vehkeillä.

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Kyllä koira tietää mikä on hyväksi. Tuttua on meilläkin. Puhdistamisista en menisi väittämään, mutta niinpä ne tykkäävät tehdä.

Koira on melko paljon sekasyöjä. Dolly syö vaihteeksi ihan mielellään vaikka leipää, puuroa tai perunaa. Voi ja kananmuna auttaa maistumiseen, mutta kyllä se joskus tykkää vetää ihan vaan kuivaa leipääkin. Sitten se yleensä ottaa vähän raksuja päälle. On sitä tutkittukin että mitä koira mieluiten valitsee, esim ateriassa tietyssä suhteessa lihaa ja muuta. Ei se ole verrannollinen suteen kuin osaksi.

Maapähkinöitä tuo vaatii välillä kun itsekin napostelee. Rusinat ei samoin maistu. Metsässä se maistelee mustikkaa aika usein.

Parhaimpia ruokia Dollylle on kananluut ja naudan rustoluut. Aika kiva koira siitä, ettei sen linjoja paljoa tarvitse miettiä. Raksuja voi olla lähes mielin määrin tarjolla.

Liitetyt tiedostot:

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    En ole hetkeen kuvannut filmille mutta siltikin ostin lämpöprässin jollasta oon aina halunnu. Edellisestä prässistä vastus katkesi. Nyt sen saa heivata.

Liitetyt tiedostot:

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 411
    1 065
    113
    Juke olen niin hölmö etten tiedä mikä " vehe" tuo on , tulisi mieleen kuitupaperikuvien kiilloitus ?

7. Mirrored

23 779
    748
    113
    Tuollaisella on laajempiakin käyttäjäryhmiä kuin valokuvan piiri, mutta ainakin tuolla on hyvä pohjustaa kuvia kuumaliima-arkkien avulla. Ja suoristella kuitupapruja. Kuitupaperin kiillotus on ihan oma juttunsa ja laitteensa.

Kantsii pitää puhtaat pahvit kuvaa vasten.

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 411
    1 065
    113
    Juu, itsellä on kiiloituslaite mutta en ajatellut tarkasti. Mistähän saisi uuden kromilevyn , entinen on aika naarmuinen

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    Minkähän kokoinen. Multa vois irrota sellanen jos koko passaa.

10. Mirrored

23 779
    748
    113
    Jaa joku käyttää korkeakiiltokuivuriakin! Sellaisiksihan niitä tavattiin kutsua ainakin 'virallisesti'. Tai oisko ollut jossain kaupan luetteloissa niin. Lakanatkin kannattaa pitää puhtaina. Mua ei ole ikinä kiinnostanut kun ilmakuivauksesta olen tykännyt enemmän. Laiskuus varmaan sen valinnan aikoinaan teki.

11. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 411
    1 065
    113
    Ne lakanat on kyllä aika tummahkot : ) Juke kromilevy on 50 x 40 cm , onnistuessaan antaa kivan pinnan kuidulle. Mikäli menee vituksi kuvan voi kastella uudestaan ja uusi yritys...Isommat kuvat on hankalampia tietenkin.

12. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    Tarkistan illalla minkäkokoinen mun ylimääräinen kromikuivuri on.

13. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 523
    345
    83
    Tulin järkiini ja jätin vielä a7RII rungon itselleni.
    Ostin Yhden Nikon klasin ja Sonyyn 85mm potrettitötterön...

Liitetyt tiedostot:

14. Keni

Keni Well-Known Member

6 383
    1 762
    113
    Onnittelut Juke! Minäkin olen aina juuri tuollaisen halunnut. Toistaiseksi ei ole löytynyt, mutta jonain päivänä varmasti!

15. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 713
    59
    48
    Laita kuva vastuksesta, katson voinko auttaa..

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    Täs.

Liitetyt tiedostot:

17. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    Tämmönen laite.

Liitetyt tiedostot:

18. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 713
    59
    48
    Varsin erikoinen vastus, vastuslangasta tehty , yksinkertaisimmillaan varmaan korjata katkenneesta kohdasta sopivalla liittimellä , vaikka abiko jatkoliittimestä ottaa eristeen pois ja jatkaa sillä. Muutoin jos vaihtaa niin pitää selvittää ohmia/m luku jos vaihtaa kokonaan.

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    Joo mä luulen et vien metallin keräyksen.

20. Mirrored

23 779
    748
    113
    Onko tuo mustunut paikka liitos ja vastuslangan pää?

Tulee mieleen onko tuo DIY vastuslanka eikä alkuperäinen ?