Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. RB

RB Well-Known Member

9 348
    1 238
    113
    Vaarallinen juttu, joku kaunis päivä ihmettelet mihin oot Huawein laittanut......saattaa löytyä vasta muutaman päivän päästä.

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 681
    227
    63
    Taitaa se 8 tuumainen olla.

Liitetyt tiedostot:

3. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  4. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 523
    345
    83
    Hiilikuituinen Sirui N3203X jalusta. Hyvä kompromissa tukevuutta ja kannettavuutta.
    Uusi RC-auto projektikin kun on taas omilla kylillä rata kunnossa.

Liitetyt tiedostot:

5. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 523
    345
    83
    Viikon Singaporen reissu syyskuulle. Kesän vapaa-ajat menee Berliinissä ni onhan toi vähän vaihtelua. Ollut jo monta vuotta mielessä...

6. klaus

klaus Member

145
    1
    18
    Ricoh GR II

7. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 447
    441
    83
    Lentoliput puolaan, viisumi ja junaliput pietariin. Narun jatkoksi joutuu.

8. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 680
    543
    113
    Tänään lähti tilaus Rahalaan. Kotiin A2-koon tulostin rullapitimellä, Epson SC P800 . Isommat printit sitten valokuvakeskuksen koneella, joka imee 118 cm leveää rullaa.

Kapa

9. niffe

niffe Well-Known Member

13 340
    543
    113
    Moro Kapa,
    Onko se kiintolevy My Passport Wireless Pro - Portable Hard Drive , jossa on wlan ja sd-lukija, toimiva systeemi? Onko jo ehtinyt kertyä kokemusta?

10. Pan

Pan Well-Known Member

2 597
    1 304
    113
    Meinasin tuon hankkia vuosi sitten, mutta onneksi mittasin käytettävissä olevan tilan. Ei olisi mahtunut.
    Joten päädyin pikkuveljeen SC P600:aan. Siinäkin on pidikkeet rullapaperille, mutta kapeammalle 329mm levyiselle rullalle. Teoriassa voisi siis tulostaa 32,9cm*10m pitkän panoraaman. PS:ssä ja Epsonin ajurissa ainakin saa moisen määriteltyä. Mutta hyvä laite.

11. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 680
    543
    113
    En ole vielä ehtinyt edes tutustumaan, on ollut sen verran muuta puuhaa. Kohta hellittää hetkeksi ja pannaan sitten tietoa. Kesän pohjoisen reissulle ajattelin tuota, kun
    ei ole tällä hetkellä järkevää kannettavaa.

Kapa

12. Keni

Keni Well-Known Member

6 383
    1 762
    113
    Ostin elämäni kalliimmat kengät: Lundhags Jaure Mid II. Tasan 400 euroa jouduin kärsimään. Mutta näiden vaelluskenkien käyttöikä lienee noin parikymmentä vuotta, joten loppujen lopuksi ei kovin paha hinta per käyttövuosi. Nyt alkaa kenkien sisäänajo kesän Sarek-vaellusta varten.

Liitetyt tiedostot:

13. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  14. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38
    Mä maksoin aikoinaan vaelluskengistä myös paljon. En tajunnut noiden saumojen vaikutusta kenkien kestoikään: kun kengät iskee väliin toisiinsa umpimetsää kulkiessa ja kanervan varret raapii, niin saumalanka on kovilla.
    Mulle kävi sitten niin, että jouduin keskeyttämään parin viikon reissun tullessani Muotkan erämasta Lemmenjoen puolelle: alkoi kengästä irrota varsi ja kalvot repsottaa sisäsyrjässä. Perhana niillä kengillä oli kävelty siihen mennessä alle 200 kilometriä! Kauppias kieltäytyi korvaamasta ja antoi maahantuojan yhteystiedot (saksalaiset kengät) ja ei muuta kun miettimään reklamaatiota. Laskin kengille kilometrikustannuksen ja vertasin sitä henkilöautoon, jolla oli selvästi halvempaa liikkua. Maahantuoja nikotteli vielä hieman ja päätin vetää myös verkkokeskustelukortin esiin. Se riitti ja korjasivat kengät takuuseen. En mä silti tyytyväinen ollut tilanteeseen.
    Vaikka noissa mun kengissä on luokkaa 5mm paksua nahkaa nilkan kohdalla tukemassa, niin koko päivän kävely kosteassa ilmassa saa kengän melkosen löysäksi. Eikä niitä ole helppo saada kuivaksi edes autiotuvassa saati telttamajotuksessa. Mä olenkin puolihuolimattomasti katsellut vaelluskenkiä jotka kestäis kosteutta paremmin ... tosin ei mun kunnolla enää mihinkään kairaan mennä.
    Joku muuten silloin sanoi mulle, ettei osta koskaan vaelluskenkiä, joissa on varren sisäpuolinen sauma. Se on kuulemma varma paikka.

15. L and Scape

L and Scape Active Member

736
    140
    43
    Isot kehitysaltaat Biltemasta ja siihen sopivaa Baryt paperia

Liitetyt tiedostot:

16. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Myyjä vastaa aina tavaran virheestä, ja ellei asiakas itse jostain omasta syystään halua olla yhteydessä ketjun aiempaan tahoon on myyjän hoidettava reklamaatio.

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeit...aran-vika-tai-puute/virheesta-vastaava-tahot/

17. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38
    [quote="Olli Knuuttila" post_id=846943 time=1495046320 user_id=17614]
    Myyjä vastaa aina tavaran virheestä, ja ellei asiakas itse jostain omasta syystään halua olla yhteydessä ketjun aiempaan tahoon on myyjän hoidettava reklamaatio.

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeit...aran-vika-tai-puute/virheesta-vastaava-tahot/
    [/quote]
    Sehän ei ole varsinainen tavaran virhe. Jos en väärin muista, niin taisi myyjäkin sanoa jotain kenkien osumisesta yhteen: ei se ole normaalia kenkien käyttöä (en tosin usko kenekään pystyvän kävelemään rinkka selässä umpimetsää ilman osumia). Tai sitten Lapin jängillä kahlata kanervikossa päiväkaupalla (se on muuten melkosen kova testi ompeleille).

Kaivoin ko. kengät kaapista (ne on maanneet siellä yli 10 vuotta käyttämättöminä) ja otin kuvan ongelmallisesta vaakasaumasta kengän sisäsyrjässä, joka näkyy olevan jo kuvatussakin hieman huonossa hapessa. Toi vaakasauma oli kokonaan auki ja Gore-kalvo näkyi. Näytti siltä, että repeää loputkin jos jatkan. Mä keskeytin vaelluksen ehdittyäni olla reissussa vasta viikon, kun tarkoitus oli tulla vielä Norjan rajan lähellä Lemmenjoen erämaata etelään ja sieltä kiertää Kiilopään suuntaan. Perhana että risotti. Tilasin taksin läheltä Angelia, ajoin Inariin, söin pihvin ja join kaks olutta. Perskuta.

Liitetyt tiedostot:

18. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Ymmärsinkö nyt oikein, tavarassa ei mielestäsi ollut virhettä mutta jostain syystä kuitenkin halusit korvauksen?

19. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38
    [quote="Olli Knuuttila" post_id=846948 time=1495048794 user_id=17614]
    Ymmärsinkö nyt oikein, tavarassa ei mielestäsi ollut virhettä mutta jostain syystä kuitenkin halusit korvauksen?
    [/quote]
    Ymmärsit.
    En vaan jostain syystä hyväksynyt kilometrikustannuksia kenkien osalta.

20. Keni

Keni Well-Known Member

6 383
    1 762
    113
    Harmi että reissu keskeytyi.
    Jeesusteippiä päälle ja matka olisi ehkä jatkunut. Aina hyvä olla mukana, korjaa lähes kaiken.

Vaelluskaveri sai kerran Kuusamossa pahoja rakkoja jalkaan. Siis oikein pahoja, toinen jalkapohja oli lähes yhtä rakkoa. Vähän aikaan hän tuumi mitä pitäis tehdä. Ratkaisu oli rohkaisuryyppy, puukko esiin ja rakko puhki muutamasta kohdasta, desinfioivaa viinaa päälle jonka jälkeen hän paketoi jalan jeesusteipillä ja sanoi että avaa tämän paketin vasta kotona. Toimi loistavasti, jalka ei tuottanut mitään ongelmia vaelluksen aikana, ja kotonakin jalka oli oikein hyvässä kunnossa.