Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    DF:stä okulaari putosi johonkin, en edes ymärrä miten se on irronnut. DK-17A huurtumaton malli maksoi 39 € + postit 8,90 Rajalasta. Elämä on...

2. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Näin tosiaan käy aika helposti, olen hukannut noita 2 kpl. Ongelma ei tietenkään rajoitu Df:ään, vaan koskee kaikki pyöreällä okulaarilla varustettuja Nikoneita. Säännöllinen kiristäminen auttaa.

Neliskanttimella etsimellä varustetuista Nikonin halvemmista malleista taas putoaa helposti etsimen ympärillä oleva muoviosa. Sen olen saanut pysymään paremmin jumittamalla ohutta teippiä kiinnityksen väliin.

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Eiköhän se nimenomaan rajoitu joihinkin malleihin. D800:ssa on lukitus, joka avataan vivusta kääntämällä okulaarin suljin kiinni. Mulla ei tässä nyt ole runkoa kokeillakseni mutta muistan että lukitus päällä se aukeaa vain hiukan 1/4 tai 1/2 kierrosta.

4. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Mulla oli tuo kasisatanen tuossa käsilla ja kokeilin tuosta. Kyllä siinä nimenomaan liikahti sellaisen neljänneskierroksen ja siitä eteenpäin vaati tuon lukituksen avaamista että kääntyi eteenpäin.

5. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38
    Saisko tuosta hieman käyttö- ja käpistelykokemuksia jossain vaiheessa. Valovoima erityisesti kiinnostaa: Saako sillä sisätiloissa tärähtämättömiä kuvia vilkkaista lasten lapsista. (Nykyinen pokkari toimii vain automaatilla ja valotusajat tahtoo venähtää)
    Nim. Herra Hyvin kiinnostunut laitteesta.

6. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Minulla on RX100 M4. Esim tämä on kuvattu sillä
    https://kameralaukku.com/kuvat-ja-galleriat-f6/haikaisy-t121942

Paras taskupokkari jolla olen kuvannut vaikka etsin onkin hiukan räpsy. M4 on nopeampi toiminnoiltaan kuin aikaisemmat RX100 versiot (aikasemmin minulla oli M2). Kuvanlaatu samalla tasolla hyvien m43 kameroiden kanssa.

M4 on melko hyvä jo myös tarkennukseltaan - olen tällä kuvannut aika hyvällä menestyksellä jopa lennokkeja. Miinuksena pienen koon seurauksena olevat pienet napit. Lisävarusteeksi kannattaa ostaa Sonyn oma kuminen lisäkahva, niin kallis kamera ei luiskahda kädestä.

RX100 M5 olisi vielä parempi!

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mäkin oon katellut jo pari vuotta tuota sony rx100iv tai nyt veetä.
    Kokeilin kerran liikkeessä ja tuntui niin liukkaalta, että hyllyyn jäi. Mutta kyllähän se koko ja kuvalatusuhteessa ihan lyömätön on.
    Esim. pana lx100 ei ole enää paidan rintataskuun mahtuva, sony sen sijaan on.

8. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Liukkauden takia just se kahva mistä mainitsin

https://www.rajalacamera.fi/sony-ag-r2-grip-rx100-mii-miii.html?gclid=CNSQqYSKsdICFc3Ksgod0JcHYg

9. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 523
    345
    83
    Niveljalkoja monitoreille / ulk. tallentimille. Kalliita olivat. Melkein 6€ kpl :)

Liitetyt tiedostot:

10. Mixa

Mixa Member

89
    14
    8
    Mistä moiset tilasit? Kiitti.

11. Dr.Jalopeno

1 523
    345
    83
    Ebaystä kun hakee vaikka "Magic arm mount"

12. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 680
    543
    113
    Äsken hain postista paketin Puolasta. Sisältä löytyi MIR-1w 2,8/37 objektiivi. Vielä odottelen välirengasta, jolla saan sen Fujiin kiinni.
    Hyvä pari Helios-44-2:n kanssa (2/58).

Kapa

13. Dr.Jalopeno

1 523
    345
    83
    Pari pyöröpolakkaa. Isompi ja pienempi...
    kännyräpsy

Liitetyt tiedostot:

14. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 680
    543
    113
    Salamatriggerit studiosalamoihin, vastavalosuojia, välirenkaita ym. pikkutarpeellista.

Kapa

15. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Postissa pitäisi olla ohjainpiiri irtonaiselle läppärin näyttömoduulille, josta pitäisi tulla kätevä ylimääräinen näyttö. Jossain videossa joku oli laittanut sellaisen videokameran näytöksi josta näki itsensä kun kuvasi. Kahtoo mitä kehkeytyy.

16. Dr.Jalopeno

1 523
    345
    83
    Eikös tuo ole aika hankala konsti?
    Itse olen ihan siihen tark. tehtyjä 5-7" HDMI näyttöjä käyttänyt Nikon-, BlackMagic järkkäreissä ja pienemmissäkin kameroissa. FullHD reson 5,5-6" pikkunäytön saa halvimmillaan alle satkuun.
    Toinen vaihtoehto järkkäreiden kanssa luuri tai tabi USB / OTG kaapelilla. Softana esim qDSLR dashboard. Yleisimpiin tabeihin saa jo hajavalosuojiakin kiitettävästi...

17. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    No tää tulee varmaan tietsikan kylkeen ja näyttö on 15,6". Välillä pitää askarrella. Hyvä keino jos esim läppäri hajoaa niin saa näytön käyttöön.

Edit: Eli tämä on toiminut hyvin. Nyt on siis isohko näyttö (muttei liikaa tilaa vievä) kakkosnäyttö koneeseen. Hintaahan tälle tuli enemmän kun ei ollut itsellä sitä hajonnutta läppäriä josta olisi näytön saanut, joten se piti hankkia. Itse näyttömoduuli maksoi ebayssa sen 30e. Itsellä kun ei ole verstasta, niin menee jeesusteipillä kiinnitettynä sattumalta sopivan kokoiseen tarjottimeen. Tilasin myös tuollaisen varren johon sen jotenkin ehkä joskus laittaa kiinni.

18. Dr.Jalopeno

1 523
    345
    83
    Onhan se hyvä olla projekteja. Saattaa vaikka vahingossa oppia jotain...
    Itse rakentelin isoon muovisalkkuun kuvauskopterin ground control station systeemin. TX ja RX (2,4Ghz/5,8Ghz) antennit, vastaanottimet ja lähettimet. Niin ja akut kulkee samassa paketissa. Ymppäsin salkkuun myös 10" FullHD näytön mihin saa tietty kopterin kameran kuvan. Voi kytkeä myös lisänäytön tai lasit. Kopun ohjaimesta vaan antennipiuha salkkuun kiinni sma liittimellä...
    Kopterin 5,8 GHz videolinkin lähetysteho saattoi vahingossa lipsahtaa vähän yli sen sallitun 25mW :)

Vähän kyllä offtopic, mutta tollainen kengännauhabudjetti järkkärimonitorikin tullut joskus sätösteltyä...
    Asus Nexus 7 II. Kiinnikkeet sekalaisia GoPro palikoita. USB / OTG piuhalle vedonpoisto kun eihän ne muuten missään kiinni pysy. 3D ulostettua hajavalosuojaa en tähän hätään löytänyt

Liitetyt tiedostot:

19. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Ostin pari asuntovaunua ja alan niitä vuokraamaan.
    Tänään lähden hakemaan ensimmäistä.
    Kolmas tulee toukokuussa.

http://www.netticaravan.fi/hobby/560-ffe/36118

http://www.netticaravan.fi/fendt/390-fh-sportivo-selection/35908

20. RB

RB Well-Known Member

9 348
    1 238
    113
    Ostin yhden käytetyn Elinka Style RX 300:n lisää, nyt niitä on sopivasti, 6 kpl.
    Lisäksi on 6x EL 500, EL 250 ja Quadra akkusalama....eiköhän niillä pärjää.