Joo, siinähän on ne asennot 0, 1 ja 2. Nollallahan sitä tuli paljon käytettyä toki, mutta muistelen sen asennon 1 olleen kyllä käyttökelpoinen kun ei liikaa viljellyt. Se kakkonen oli kai jo ihan liian pehmeä muuhun kuin satunnaiseen käyttöön...
No, nyt on jännät paikat! Istun pöydän ääressä, tuijotan ostamaani Leicaflexiä ja odottelen, että kuvausinto palaisi. Pitäsköhän sen oikein heilautaa? Vai tuntua jotenkin muuten? Vielä ei ole tapahtunut mitään, mutta ehkä jotain pientä väreilyä kuitenkin... Mutta jotain puuttuu... ainiin... filmi! Matka siis ostopalstalle!
Olen tuossa oman Leicaflexini kanssa odotellut intoa jo sen verran kauan että kone pitäisi viedä huoltoon. Erehdyin virittämään vitkan. Sen rasvat olivat kuitenkin niin jäykkiä että ei vieteri jaksanut vetää laukaisinta loppuun asti. Jäi siis odotuslistalle edelleen se into.
Pari tylsää kamerajuttua, MkIV runko ja rode rycote pro mikki. Samsung Gear S2 classic. Kahdelle viimeiksi mainitulle kävi köpelösti jo ekana iltana kun könysin skeittilaudalla. Mikki meni tuusan paskaksi ja kelloon pieniä naarmuja Kellon naarmuja tuskin huomaa mut piti hakee uus mikki seur aamuna. Onneksi ei ollut vielä uusi runko käytössä... Edit: Hjuva ja halba perusmikki moneen käyttöön. Oliskohan jo neljäs menossa. Yksikään tuhoutuminen ei ole ollut itse mikistä kiinni vaan käyttäjästä...
Minä sain Straton kaveriksi Hamer Newport Pron. Käsin tehty usalainen. Aivan loistava kitara. Kevyt ja ergonomialtaan paljon parempi kuin esim. 335. Toinen Fenderin vahvistin mulla on Princeton Amp -64.
2 kpl Helios 44-2 objektiivia. Toinen 39 kierteellä. Nyt minulla on noita 3. Miksi? Hyvä kysymys. Kapa
Pokkariksi aivan virheetön Nikon D3100 shutter count noin 3600 paino 500 g about satasella, noh... 120 €. Vähän aika pyöritelllyt tuota kädessäni, hyvä ostos. Tuossa kun on vaan yksi kiekko, niin mode aukon esivalinnalle, fn-painikkeeseen ISO-valinta, AE-L/AF-L painikkeeseen back button focus, hihnaksi hyvä rannelenkki ja hyvä käyttöpokkari on valmis... (EDIT: Niin, objektiiviksi joko 35mm/1.8 tai 50mm/1.4 .)
Niin, ja vähän aikaa sitten tällainen Slow-kello (24 h näyttö ja vain tuntiviisari)... Keväisen infarktin jäljilltä on hidastaminen menossa, sivutoimisesta isännöinnistä olen päättänyt luopua, muutamia järjestöhommia jätetty, kalenteriajattelu fiksattu paljon löysemmäksi ja tuo kellokin rajoittamaan sitä, ettei tulisi rakennettua minuuttiaikatauluja.
Vanhaa Bemaria ollaan ostamassa, ihan tuntuu koeajon perusteella toimivan paremmin kuin oma S40, on kyllä huvittavia ihmisten reaktiot kun vanhoilla päivillä nuorisoautolla ajelee :relaxed:
Peugeot 308 Allure Edition. Ajettu vain 3000 km, eli esittelyauto. 1,2 litran moottori tuntuu hämmästyttävän pirteältä, mutta tätä tärkeämpi ominaisuus on polttoaineen kulutus maantieajossa 3,8 l / 100 km.
Runsaalla sadalla eurolla tarvikkeita Linhof Präzisions-Systemtechnik GmbH:lta. Saksalaista tarkkuutta kommunikaatiossa.