Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Se on hyvä optiikka. Mun silmää miellyttää enemmän kuin kuuluisan nikkor 105/2.5 ai-s. Mulla on siis molemmat optiikat käytössä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? On. D500 ja Sigman 50-100. Aiemmin hankin jo 18-35 Sigman, ja aika hämmentävää laatua tarjoillaan "edullisella" hinnalla kyllä. Netissä kierteleviltä tarkennusongelmilta olen välttynyt, varmaan ihmeen kaupalla. Enemmän sen sortin ongelmia tarjoili Nikkorin 16-85 huonosta valovoimastaan huolimatta. Näissä ei ole vakaajaa ja siitä valitetaan myös foorumeilla. Mutta ilmankin sitä pärjää, paremminkin, valovoiman ansiosta. Ainoa huono on paino ja koko, varsinkin 50-100, mutta optinen laatu ja totaalinen jämäkkyys on jotain sellaista että ainakin mulle se korvaa extrapainon. Ja onhan paino omanlaisensa vakaaja. D500... Mitäs siitä sanois. Samoin minulle aivan unelma, ja on syytä ollakin maksaessaan enemmän kuin autoni, enkä mitään muuta heikkoa D7000:n jälkeen ole keksinyt kuin suuren virrankulutuksen. Ja, täytyy sanoa että siinä laadun "tuntumassa" Sigma vie voiton näiden ko. tuotteiden kohdalla. D500 tuntuu jotenkin muoviselta... Ehkä se johtuu siitä että se on muovia ainakin pinnoiltaan.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Epson SC-P600 tulostin sopimuksen irtisanonneen Canon Pro9500:n korvaajaksi. Matkahuolto kantoi just ovesta sisään. Yllätyksekseni siihen saa 32,7cm leveää rullapaperia vakiohärpäkkeillä. Nyt voisi tulostaa 32*327cm panoraaman. Kunhan vielä löytäisi paikan mistä noita 32,7mm leveitä rullia voi ostaa. Eri liikkeiden hintahaitari oli 0,90€ levyinen. Ostin kalleimman, joka tuli halvimmalla (11,90€) kotiin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Pieniä täydentäviä ostoksia. RB67:aan ja M645:een molempiin yksi perä lisää. Nikonin FE'hen sellainen etsimen päälle heilautettava luuppi ja Nikoneihin itänaapurin pikkutele Kaleinar 5N f2,8 100 mm. Telen kohdalla on vasta ensimmäinen filmi menossa joten jäljestä en vielä tiedä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kameratorin alesta Retina Ia (että on sitten nätti) ja Nettar 6x9, obiskana tosin "vaan" Novar, mutta negahan on suuri...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Espressokeittimen. Toisella kerralla onnistui, kun laitoin oikean suodattimen. Ei tule enää mustaa cremaa. Ja cappuccinokin onnistui paremmin, kun hankin myös maitokannun mittakannun tilalle. Keittiön siivous helpottui asteen verran. Seuraavaksi kaivan lähes 15 vuotta vanhan myllyn esiin. Naapurit voi kaivaa kuulosuojaimet esiin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ostin zoomin, Kuvasin sillä pari päivää. Ihastuin ja säikähdin vaivattomasti kivoja kuviani. Vein sen äkkiä takaisin liikkeeseen. Nyt mietin manipuloinko, teinkö väärin?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Syntiä olet tehnyt. Katumusharjoitus alkakoon. Oliko iso ja painava?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Olipas hankalaa maksun palautus, piti pyytää ebay apuun sönkkäsivät vain että linssi mennyt väärinpäin sitä puhdistaessa tms. No nyt raha paypal- tilillä.. Linssi kylläkin vielä USA- postissa kun eivät viitsineet sitä sieltä hakea... Westborncamera myyjänä ebayssa...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Harmillisen kevyt. 24-120mm VR. Aurinkoisena iltapäivänä kuvien väritkin harmillisen kivoja. Harmillisessa valossa tarkennusongelmia Af'llä. Manuaalinäkökin harmittava f/4,5-5,5. Varsin 'minttuinen' juttu.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tarkoitatko että he neuvoivat sua avaamaan objektiivin ja laittamaan jonkin tietyn linssin siinä oikein päin? Siis linssin jonka arvasivat olevan väärinpäin heidän puhdistuksensa jäljiltä? Kuulostiko avausohjeet helpoilta?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Pyysivät viemään korjattavaksi.. Vein Mustonen Laineelle---> sieltä sanottiin ettei kannata voi olla jotakin isoa sökönä.. ---> Westborncamera vain selvitti että ammattimies vain avaa sen, laittaa osat oikein päin tai oikeaan uraan ja linssi on kuin uusi---> savoivat vihdoin että voin palauttaa---> lähetin linssin takaisin--> eivät vastaanottaneet pakettia-->eivät hakeneet pakettia vaikka monta viestiä laitoin.. ---> pakettia uhkasi takaisinpalautus suomeen.. ---> otin yhteyden ebayn kautta. --> ilmeisesti tuo tehosi, koska itse omistaja vaivautui minulle mailin laittamaan ja vieritti syytä työntekijöilleen. --> paypaltililleni tuli palautus--> toivottavasti hakevat pakettinsa ettei se kopsahda takaisin Suomeen..
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ai niin kun tarkennuksen toimimattomuus tuli esille tarjosivat ensin USD 50 korvausta, jos olisin korjannut linssin itse kuntoon...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mikä sen hinta muuten oli? Ja mikä Canon 35mm? Erikoinen selitys se että puhdistuksessa ois linssit menneet väärin. Tai ainakin vähemmän pro. Varsinainen puhdistajaliike.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? ja löytyihän noita Epson Storesta ilmaisella kotiinkuljetuksella. Ja myös Telefotostakin, mutta hieman kalliimmalla.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Liityin kaapeliverkkoon ja otin netin sitä kautta, nopeus testi 92ms.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Nopeaa toimintaa. Tuohon saa toiset kulumaan jopa kokonaisen päivän. ;-)