Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Vuoden verran on ollut halpiskamera, kuvalaatu ja käyttö kökköä. Aikaansaannokset/aiheet sensorttista ettei kuulu tälle foorumille. Ehkä joskus muutakin. Videoeditointi on mielenkiintoista räpeltämistä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kamerahuoltopalveluita Foka/Kelotieltä. Kuivuneet voitelujämät pois ja tuoretta tilalle. Kuulemma lähes päivän duuni kun sen tekee kunnolla. Nyt Leica M4 toimiinee ongelmitta seuraavat 40 vuotta.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tutun näköiset " hikilaudat" lapsuudesta seinällä ja monojen reiät oli lähes aina liian isot
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eivät ole minun, auto vielä tässä myyjän pihalla. Mutta joo, sopisivat vaikka Land Roverin katolle.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Sama homma, ensi viikolla saan. Vanhat voiteuaineet olivat jo kittiä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ei voi. Meillä oli tuollainen pitkä versio joskus mukana Saksan reissulla (2,5 vuosikymmentä sitten). Takahudlari täynnä väkeä etuakselisto pomputti märällä asfaltilla mihin sattui ja kävin sen kanssa jalkakäytävällä Helsingborgin lauttasataman liikenneympyrästä tultaessa. Maastoautona se on kuitenkin yksi parhaita lännessä valmistettuja, ellei jopa paras. Sillä selättää kantakaupungin talvisen parkkihelvetinkin mennen tullen!
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Sillä pitkällä versiolla voi sentään joskus pidemmillä suorilla muutamaksi sekunniksi huoahtaa, tuota lyhyttä pitää ajaa koko ajan... Molemmilla liikkunut, mutta toki nauttinut...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mitä isommat pyörät tuollaisessa jäykkäakselisessa maasturissa on, sitä tarkempi se on jousen riipukkeiden puslien ja holkkien kunnosta. Itselläni oli 33-tuumaiset pitkässä Patrolissa, ja värkkiä sai tosiaan ohjata koko ajan kunnes tästä suivaantuneena purin etuakseliston jousiriipukkeet ja totesin holkkien kuluneen loppuun. Uusilla holkeilla, tapeilla ja puslilla vehje alkoi kulkea ohjaamatta suoraan jopa satasen vauhdissa. Lyhytakselivälinen on tosiaan aina rauhattomampi, mutta silti kannattaa tarkastaa noiden osien kunto. Isoa sorkkarautaa riipukkeen ja jousen tai rungon väliin, ja vääntelemään.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kiitos kommenteista. Aion kaikessa rauhassa laittaa auton kuntoon. Kaikenlaista tarkistettavaa ja fiksattavaa. Leicakuvaajan auto, manuaalisuuden huipentuma. Sikäli minulle sopiva. Mutta taidan kuitenkin pitää toisen auton käyttöautona...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? "Jouduin" toissasyksynä 1. kertaa lantikan rattiin Skotlannissa. Kapeat tiet (ei pientareita), väärän puoleinen liikenne eikä sateenjumalatar Esther pihtaillut antimiaan. Lasinpyyhkijän sulat taisivat olla noin 25 cm. 4 tunnin röykytyksen jälkeen olin aika puhki. Seuraavana päivänä vielä vähän kauemmas ja sitten takaisin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Asennekysymys . Eka autoni oli tollainen -67 pitkämallinen jonka sitten vaihdoin lyhyeen -53 malliseen..rättikatolla. Oli käyttöautona pari vuotta. Olin tosin nuori silloin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Nuori tai vanha, Land Rover on filmimiehen auto. Digikuvaajat pysytköön audeissa ja bemareissa.