Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Keni

Keni Well-Known Member

6 383
    1 762
    113
    Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Niin vahvasti olet ollut filmiä vastaan että on pakko kysyä miksi nyt näin, mikä käänsi pään? Mitä ajattelet löytävästi filmistä mitä et saavuta digillä? Ajatuksesi kiinnostaa ihan aidosti. Toivottavasti paluu on antoisa ja mieluinen, kiva nähdä myöhemmin minkälaisia kuvia lataat tänne Laukkuun. Joka tapauksessa lämpimästi tervetullut takaisin filmimiesten joukkoon!

2. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Totta, mutta ei mua ledin vilke sinänsä, vaan sen logiikka, neulalla näkee kuinka monen aukon pässä ollaan valotuksessa valitusta parista, valotanpas tässä kolme aukkoa yli... Toki tuo sama onnistuu fm:lläkin kun laitta opikean ja siitä laskee kliksuja...

3. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  4. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 395
    6 235
    113

Mallasuutetta ja luomuvehnäjauhoa :)

5. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  6. RB

RB Well-Known Member

9 353
    1 240
    113

Ehkä mun kirjoitukset on vähän jyrkempiä mitä mun mielipiteet lopulta ovatkaan.
    Täytyy myöntää että oli 100 % heräteostos tuo FM, mutta n. 2 vuotta sitten latasin filmin tositarkoituksella F 90 X :ni mutta se loppui heti alkuunsa kun se on rikki.
    Keväällä kuvasin pari rullaa laina-RZ:lla ja asiakas tahtoi niistä kuvat, oli aika tuskan takana tehdä ne kun systeemit ei olleet oikein järjestyksessä, ei kiva.

Nyt lähden filmikuvaukseen ihan uudelta pohjalta, suljin ei toisten käskystä laula ja tähänasti hienorakeisen rakeettoman nipotuksen sijaan tulee jotakin muuta, kontrastia ja jyrkempiä sävyjä etsiskellen.

Mielenkiintoa ja uutta potkua filmikuvaukseen saattaa tuoda myös runsaan 10vuoden harjoittelu ja kokemus edellisiin filmikuvaussessiohin nähden. Ja nythän ei ole onnistumisen pakkoa.

Mustavalkoinen on se filmikuvausjuttu, ja mun kuvat tulee pimiön kautta.

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hieno veto!

8. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Hieno pointti. Olen itsekin etsiskellyt juuri sitä maailmaa, jonka myötä sukelsin valokuvauksen maailmaan syvemmälle 46 vuotta sitten. Kuvaamisen nautinto, uusien asioiden löytäminen ja ihmettelyn taito on niitä tekijöitä joita kaipaan.

Konttraispönttö on yksi tapa, koska kuvailin niillä jo -69/70-lähtien, mutta enemmän kuin tietty laite, on kyse siitä palosta ja intohimosta, joka pitkään on välillä ollut hukassa.

Elämä on kuin Gaussin käyrä, jossain kohtaa liut samalle kaarelle, joskin toiseen suuntaan mistä lähdit, siksi se tuntuu niin tutulta olemukseltaan. Pääasia että nauttii tekemisistään.

9. Keni

Keni Well-Known Member

6 383
    1 762
    113

Hyviä ja järkeviä ajatuksia, kiitos. Rennolla otteella vaan niin hyvää tulee!

10. paraneva

12 395
    6 235
    113

Sämpylöitä :)

11. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83

Tästä muistui mieleeni, että kun kauan sitten (yli 30 v), olin opettajan sijaisena pienellä paikkakunnalla, en kehdannut ostaa kaupasta olutta. Sen sijaan ostin sokeria, hiivaa ja vehnäjauhoja, jotta minun luultaisiin leipovan.

12. paraneva

12 395
    6 235
    113

Tuolla ne nyt paistuu kauniisti :)

Liitetyt tiedostot:

13. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Vähän vaihtokaupan puolelle...

Zeiss Ikonta 524/16. Sympaattinen kuuskutonen. Etäisyysmittari on (ei kytketty), päällystetty Tessar 75-millinen, Synchro Compur, tuntuu toimivan :)

Aikalaiset samassa kuvassa. Takana K.O. Sjöströmin "Amatöörivalokuvaaja" -teos kameran valmistusajoilta.

14. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

SMC Pentax 30mm f2,8.

15. peltipaatti

peltipaatti Member

538
    2
    18

Medical-Nikkor 120mm, 200mm:n Medicalin seuraksi ja eikun ötököitä ikuistamaan...

Liitetyt tiedostot:

16. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 523
    345
    83

Jos huonosti käy niin olen iltaan mennessä 06 mallisen 2,5 TDI Transporterin ja vähän mällätyn KTM 350 Freeride:n "2012" omistaja.

Just lähden Jyväskylään kauppoja hieromaan...

Kohta sitten ylim. video-  ja kamerakalustoa kaupan :)

17. paraneva

12 395
    6 235
    113
  18. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

D2x ja Yongnuo YN462

19. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38