Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ja filmiä, vaikka en kuvaa. Testimielessä toki vaimoa odottaessa yhden rullan. Että jos uudella edes osuisi tarkennus, niin kehtaisi lähteä enemmänkin ulos. Siis kamerassa ei pitäisi nyt vika olla.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Heh, nuorena sitä huomasi että 10 keikkaa Lappiin oli riittävä suorite, ja nykyään ajo Turkuun ja takaisi piisaa komeasti ratin takana öllöämistä -sitäkin ihmettelee että 15 vuotta sitten vielä ajoi samana päivän Poriin ja takaisin ja lautailikin siinä välissä. Eipä tulisi enää mieleenkään, itse asiassa 50km päässä oleva Särkisalokin tuntuu liialliseta surffiautoilulta ;-) Mutta nyy o teline joka tapauksesa! ;-D
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ostin filimikameran. En kyllä tiedä miksi ja mitähän minä sillä teen. Ehkä tuhoan pari päiväysvanhaa värinegafilmiä, ainakin ensiksi.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mulla on ollut joskus FM2 ja siitä joku kipinä jäi, Canonin filmikameraa en voisi kuvitellakkaan omistavani. Harmi vaan, kun oon oman pimiön ajanut alas. Olis kiva kiusata TriXää......kun tähän asti on etsitty hienoa raetta.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Olympus E-1 ja kahva (ja laturi) yhteensä 30 e. Hyväkuntoinen yksilö. Sekä 2 rullaa Rollei RPX 25.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tuu hakemaan multa suurennuskone ja altaat, saat parilla kympillä kun haet http://www.kameralaukku.com/portal/inde ... 371.0.html"]http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,106371.0.html
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Alat olla oikeilla jäljillä! Kinoa ja trixiä, siinä on järkeä! Voithan kuvata värifilmille, ja sitten koittaa korjata värit photarissa
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mulla on kunnollinen suurennuskone ja altaitakin saisin helposti, mutta kun pimiö oli käyttämättömänä yli 10 vuotta niin tein siitä työkaluvaraston.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Harmi vaan, kun skannaaminen on kaikkein tympeintä mitä valokuvauksessa voi olla, negan retusointi pensselillä on toki vielä vastenmielisempää. Tietsikka ja filmikuvaaminen ei oo oikein mun juttu.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Laita RB pimiö vaan takasin. Saat alkaa kouluttamaan pimiötyöskentelyäkin sitten. Tossa selän takana on pimiö jossa aina silloin tällöin kuvia teen. Hyvin pitkälti tila on käyttämättömänä. Joskus sellanen käyttämätön tila tuntuu olevan turha (omassa mielessä). Nyt kun näyttää siltä että olemme vaimon kanssa kahdestaan on monta muutakin isompaa käyttämätöntä (turhaa) tilaa talossa. Ei yks pikkasen pimiön käyttämättömyys siinä kohdin paljon paina.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Haa! Muistimpas tämän keksinnön: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,30.new.html#new Saatan sittenkin ruveta pimiöhommeleihin, studion nurkkaan pimennystä ja tällä pystytankilla kehittäen 18x24 kuvat. Tuolla tuli aikoinaan tehtyä värikuvia, vesihauteessa.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? On tämä pöhölön hommaa....piti laittaa filimiä, paperia ja kemioita tilaukseen. RB oli melkeen 10 vuotta laukus odottamas inspiraatiota, turhaan, ja nyt sitte käy näin.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Niin, RB on myytykin kauan sitten ja rahatkin hussattu. Tuo FM saa tämmösen digijäärän pään sekaisin. Mutta ero entiseen on siinä, että toisten pyynnöstä ei FM:n suljin raksuta...ne hommat tehdään digillä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? FM oli itsellänikin aikoinaan jonkin verran käytössä. Kun ryhdyin joku vuosi sitten Nikonin filmikamaa enemmän hommaamaan harkitsin sen ja FE.n välillä. Sen verran olen vuosien varrella laiskistunut että laitoin FE:n. Täysmekaanisen kinorungon virkaa saa edelleen hoitaa Pentaxin KX. EDIT Mutta joo, "tilaushommat" menevät kyllä digillä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? KX ja FE ovat hyvä pari, FM ledeineen ei innosta, viisari se olla pittää ;-)
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Se ledihän häviää sieltä kun ottaa patterin pois. Kamera käy ja kukkuu silti täysillä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Flektogon 4/25 jonka takatulppana tuli exakta VX IIa joka ehkä jollekkin kelpaisi varaosiksi tai kunnostukseen. Linssi odottelee nyt putsausta ja sopivaa adapteria..jos sitten pääsis leikkimään..