Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Olen ite ajatellu siirtyväni mac maailmaan mutta en ole tohtinnu. Uskallatko kertoa sitte totuuden, onko se niin paljon parempi vai onko siinä joku muu joka viehättää?

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Listaus viimeaikaisista:
    - Salama
    - Salamatriggerit
    - Salamavaloa mittaava valaisumittari (ei tullut vielä)
    - Nappeja laukaisureikään
    - Nappeja laukaisureikään (toisenlaisia nappeja)
    - Filmiä
    - Kaikkenlaista pientä turhaa

3. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu 2019
  4. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Uskon kertovani sen jo nyt vaikka macci ei vielä ole saapunut. Meidän perheessä olen toiseksi viimeinen jäärä ja kyllähän se on hyvä. Retinanäyttö joka on tyttären koneessa on kyllä erinomainen. Likka tekee macbookilla duunia oikeesti, jo useita vuosia (mainosgraafikko) ja kyllä siinä tuntuis olevan suorituskyky kohdillaan. Nuorempi poika väsäilee videojuttuja ja 3d-mallinnuksia niin joo, toi mun parempi duuniläppäri meinaa hyytyä jo pelkän autocadin kanssa. Likan vanhempi macbook jouduttiin muutamaan kertaan "palauttamaan" hyytymisen takia mutta on paljon helpompi homma kuin näissä ikkunavirityksissä. Saa nähdä, tällä viikolla alkaa jo kokemusta kertymään. Onhan tuleva kone kyllä reilusti yli tuplahintainen nykyiseen verrattuna joten pakko sen on olla parempi ;)

5. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Juu. unohdin ite sen käyttökokemuksen. Se on ihan fakta juttu.

6. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38

Työn vuoksi 15 vuotta erinäisten wintoosa läppäreiden kanssa taistelleena en enää vaihtais isostakaan summasta MacBook Pro:ta mihinkään muuhun järjestelmään

7. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Mikä on käyttökokemus?
    Mun käyttökokemukset Macistä on hyvin ristiriitaiset. Vai että oikein 100-0.

Läppäri vois tietysti olla macci, mutta kun en läppärillä töitä tee.
    I-mac pöytäläppäri ei toteutuksena kiehdo mua oikein alkuunkaan. Voihan yök.

8. markku55

markku55 Active Member

Eli mitä pitää maksaa jotta saa kunnon Macin?

9. Haapalahti

Haapalahti Active Member

2 347
    8
    38
  10. markku55

markku55 Active Member

11. Mikko S

Mikko S Member

221
    0
    16

Mulla on aika huonoja kokemuksia Intel ajan mäkkien kestävyydestä. Kun kolme läppäriä hajosi putkeen parissa vuodessa, niin jätin neljännen ostamatta. G4 Cube taas aikoinaan oli paras kone, mitä mulla on koskaan ollut.

(edit, sori yksi noista läppäreistä oli vielä vanha ibook)

12. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Toki ymmärrän, että jos on valittavana Win8 tai joku läppäri mac, niin viimeinen.....mutta kun kaikki tarpeelliset ohjelmat ei toimi sillä mäcillä.
    Hyvä kun saa pysyä. Vanhassa W7 pöytäkoneessa.

13. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

Itsellä on tullut eteen se että Yosemiteen siirtymisen vuoksi liki kaikki ohjelamani pitäisi päivittää.
    Googlamalla lytyy  lista mitä ohjelmia 10.6; 10,7; 10.8; 10,9 ja 10.10 tukevat. Erot ovat melkoiset.
    Ensikäyttäjänkin softat joskus vanhenee. 
    Siispä 'konttaan' edelleen 10.6 Snouw-Leopardilla, vaikka uudet  RAW't eivät sitä enään tuekaan.
    Vaatii kyllä hieman luonnetta tulla, sillä monet herkut jää puuttumaan työkalupakista.

Winkkarin etu on, että saat itse päättää millä käyttiksellä ajat. Voit myös tehdä mulltibuutin.
    Muut puutteet on varmaan jo monesti listattu.
    Jos rahasta on puutetta. Hyvistä osista viisaasti kootun pöytäkoneen ikä on helposti 7 vuotta pikku päivityksillä.
    Tai jos haluat ottaa kantaan Applen alihankkijatehtaiden epäeettiseen työvoimapolittiikkaan. t.manual

14. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

15. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

I mac on pöydälle nostettu läppäri, mun mielestä. Ei ole mun mieleinen kapistus.

16. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

17. markku55

markku55 Active Member

Köyhälle jo kustannukset ratkaisevat missä järjestelmässä ollaan mukana - valitettavasti.
    Sinänsä on pakko sanoa, että Apple ei ole kovin sydäntäni lähellä, päinvastoin, voipi olla, että en siihen erehtyisi vaikka olisikin paras ja halvin ;D

18. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

19. markku55

markku55 Active Member

On ihan periaate kysymys, minulle Apple on Nokian tappaja ja siinä samalla myös osin Suomen tilanteen synkistäjä, syyt on muualla, mutta näin se vaan menee, en mahda mitään - olen suomalainen.

20. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --