Vs: Onko tullut osteltua jotakin? No nyt tuli postista tuo 35 mm f2. Ei ollutkaan Ai vaan Ai-s, mutta eipä haittaa Pitää viikonloppuna yrittää ehtiä kuvata filmi loppuun. Kyllä nämä rauta-ajan Nikkorit ovat namuja EDIT: On se sittenkin Ai (sain sarjanumeroista väärää tietoa joten piti kuvien perusteella tunnistaa). No, optinen rakenne on sama.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tällä ei kait pääse Leicahemmoihin mutta hassu vehjes kuitenkin. Eikus räpsyilemään nallipyssyllä. <SIZE size="1"]Leica MDa ja optiikka Woikkarin Super Wide-Heliar 15mm f4.5 ASPH + 15mm Woikkarin etsin</SIZE>
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tämähän on varsinainen "Perus Leica" eli MDa. Koneet tehtiin alkuaan Saksan postin puhelinvaihteisiin ja keskuksiin tallentamaan tapahtumalaskinten näyttämiä. Samanlaisia koneita on ollut myös mikroskooppikameroina.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tuli asennettua GoogleEarth pro, josta olisi kiva kuulla että mitä eroa normiin, joka taas on kuin -maps.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Josko vaivautuisit katsomaan edellistä viestiä ja mistä lasista on kyse niin selviäisi kysymättäkin. "Käppyrät" oli lainausmerkeissä juuri siksi, että objektiivin laadusta ei ole käppyröitä vaan käyttäjien kokemuksista mielipiteitä joiden keskiarvot on esitetty palkkien muodossa. Sille joka tuollaisen objektiivin omistaa, on varmasti mielenkiintoista nähdä mitä mieltä siitä ollaan. Saitpa kuitenkin omankin äänesi kuuluville, tosin sitä varten ei sinun olisi kannattanut avata jälleen omaa "aihettasi".
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eilen saapui taas lisää sukelluskamaa, mm. Scubapron 120 litran vesitiivis reissulaukku. Salamasetti sukelluskäyttöön olisi ehkä seuraavana listalla, mutta perhana kun osaavat olla tyyriitä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Joo pääsee pääsee. Kuhan on vaan Leica. Sitten voit laittaa tänne katukuvausketjun mihinkä ei saa laittaa kun Leicalla otettuja mustavalkofilmikuvia. Mä odotan vielä valon tulemista ja vapaata aikaa niin voin minäkin sinne postailla kuvia.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Myy se ltm(kierre-kiinnitteinen) yms. nurkkiin kerääntyneet Voigtlanderit, Fujit pois ja hanki kunnollinen M.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? No huh huh. En myy. Se on niin hyvä, se on täydellinen. Ja jos mä hankin kunnollisen ämmän se on M3 tai M4. Kummallinen käsitys tuo että yksi vain on se oikea ja muut roskiin tai pois. Mä en tollasta asennnetta ymmärrä. Ite tykkään kuvata -18-24 filkkaa josta voi tehdä jalovedustuskuvia FKD -4x5 kun haluan leikkiä vanhan ajan kuvaaja Emil Bush -6x9 kun haluan vedostaa kuvia niin että rae ei haittaa BESSA1, TexasLeica, Ikonta, Erabox, Verax=pinhole?? tai tehdä vanhan tyylisiä korttikuvia korttivedostuskoneellani -6x6 kun haluan katsella kuiluun ja fiilistellä KowaSix, Yashica A -nallipyssyhommia, katukuvausta ja muuta höpönlöpöä Canon F1, Pellix, LeicaIIf
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ei tuo nyt mikään "yksi ja oikea" käsitys ollut, vaan pikemminkin näkemystä "kunnollisesta". Hyvä jos on aikaa touhuta noin monenlaisen kamerakaluston kanssa. Mulla noin monen kanssa jäisi väkisin sellaiseksi pintapuoliseksi häsläykseksi.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ja minusta tuntuu että se jää siltikin pintapuoliseksi häsläykseksi vaikka ei olis ku yks runko.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kannattako aloittaa "väärin harrastettu" jäppäsyä? Joku kuvaa yhdellä rungolla ja yhdellä lasilla (tai vaikka puhelimen kameralla) ja hyvä niin. Toinen (ainakin allekirjoittanut) kerää vaatekaapin täyteen vuosikymmeniä vanhaa sälää ja kuvaa niillä sen minkä ehtii. Hyvä niinkin. Eiköhän jokainen ihan itse tiedä mistä tykkää.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kuvaapa vaikka millä tai kuinka monella kameralla yhtä aikaa tai erikseen - lienee tärkeintä, että kuvaamisesta saa hyvän mielen?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kyllä mä ton JLN:n näkemyksenkin ymmärrän. Se vaatii raukkatta kameraansa ja sitoutumista. Mä en jaksa kovin kauaa samaa kattella. Pitää olla valinnan vapaus. Riittää kun on naimisissa rouvan ja työpaikan kanssa.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mulla yksi kaveri vaihteli aikanaan autoa puolen vuoden välein ja totesi että helpompi vaihtaa autoa kuin naista. Keskustelu lähti vähän rönsyilee siitä että ns. kieli poskella suutani soitin Jukelle.