Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Pari Westeristä. "Western Digital WD40EZRX Caviar Green 4TB IntelliPower 64MB 3.5" SATA-3" Nörtteilyä. tuo kiintolevy, johon kopsataan vanhan, pienemmän kamat. Ennuste: vain 7 ja puoli tuntia kopsaamista...eli ehkä huomenna tuo toinen
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kenko Pro 300 1,4x, nyt sitten kokeilemaan miten se toimii Tamronin 90mm makron kanssa.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eilen kirpparilta löytyi tämmönen kirja. Oli minusta vitonen kirpparihinnaksi paljon mutta ostin silti.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tänään tuli Killinkosken tapahtumasta ostettua taas jotakin. Iso tukeva Gitzo jalusta. Nyt ei puupalkki väräjä. Sitten yksi komea hippiretro kameran hihna joka pääsi F1:seen kiinni heti. Haka-autoknips vitjalaukaisin ihan muuten vaan. Ehkä keksin käyttöä myöhemmin kuten parille 127 filmirullalle jotka ostin. Mutta sitten sorruin ostamaan kamerankin vaikka mun ei pitänny. Montaa kameraa kyllä hiplasin halpoja sekä kaliita mutta kaikkien kohdalla kysyin itseltä "Tarviinko tätä ja harmittaako jos se ekan rullan jälkeen on hyllynkoristeena?". Kaikkien muioden kohdalla päätin olla ostamatta mutta upean hieno Yashica-A hyvän kotelon kera oli pakko ostaa. Vaikka se jäisikin hyllynkoristeeksi en usko harmistuvan siitä. Enemmän olen ollut harmissani kun möin sen Yashica-C kamerani joskus. Rahallisesti en ole rikastunut noiden Yashicoiden kanssa. Malli hiukan eri ja postiivista on nahkakotelo jota ei ollu aiemmin. Rahallinen menetys oli pienempi mihin olin varatunut.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Jassikka TLR on hyvä ostos. Oheinen linkki kertoo niiden historiasta Yashica TLR Noilla käsivaralta kuvatut henkilökuvat ovat jotenkin mahtipontisen näköisiä, koska kamera on tyypillisesti aika alhaalla kuvaushetkellä (jos ei käytä urheiluetsintä).
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Näin on, mutta myös muut kohteet on eri näköisiä johtuen juurikin tuosta kameran aika matalasta sijoittumisesta. Pidin Yashica Matista kovasti ja siksi se onkin edelleen hyllyssä
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eikö se menekkään kronologisessa järjestyksessä että A on ekaksii jne. Selasin tuota sivustoa. A mallista oli ehkä vähiten infoa. Voipi olla kun oikein antaumuksella selaan sitä löytyykin. Kiitos linkistä. Olen aika tyytyväinen kameraan vaikka en ole ruutukaan valottanut. Pitää tänään kun näiltä tuotantokuvauksilta joutaa ladata filkka sisään.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Yashicat on aivan loistavia. Mulla on 4 erilaista: C, Mat EM, 44 ja 44A. Lisää pitää saada, monta lisää. Itseasiassa yksi jokaista mallia, ni sit ois hyvä =)
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Katoitko tuota linkkiä. Niitähän on enemmän kun uskotkaan. No ku sulla on erinlaisia niin kerroppa ottaako ne erinlaisia kuvia?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Ei tuo C ja Mat EM kuvan laadussa toisistaan eroa mielestäni juuri lainkaan, ehkä Mat EM on hitusen terävämpi. 44 ja 44A käyttää sitä 127 filmiä ja kuvakoko on 4x4. Näistä 44:ssa on hitusen skarpimpi linssi, mutta 44A:n bokeh on pyöreämpi useamman lamellin ansiosta. Olen tietoinen tuosta linkistä, Juu, ja tiedän, että niitä on monta, mutta yritän silti kerätä mahdollisimman monta niitä. Samoin kuin Yashican mittaetsin kamerat ja Agfan rapid kasetteja käyttävät kamerat on tarkoitus elämäni aikana haalia ja omistaa kaikki. Pitää se keräily johonkin rajoittaa.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Näin on. Kameran paristo (5,6V, elohopea, valmistus lopetettu) oli tosin loppu, joten toimintaa en päässyt kokeilemaan. Mutta riskillä mennään, heh. Täytyy kaivella vielä googlesta mikä olisi paras korvike.