Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Onko tullut osteltua jotakin?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 4 Huhtikuu 2011.

1. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 536
    351
    83
    Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Mä hain TUOLTA Hoya 82mm Pro1 digital protector lasin. Yllätyin että ko putiikissa suoraan hyllystä moisia löytyi. Liikkeessä siis tietty sama hinta kun heidän verkkoputiikissa
    Edit: Postitalosta olisin saanut saman suojalasin kaupantekijäisinä 70€:lla kun ostin 24-70/2,8 L II:sen. Oli kova tarjous :)

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Tunnelin Anttilasta Helsingissä hain ensimmäiset filminkehityslitkutkin noin vuonna 1980.  Ja sittemmin siellä oli aina filmiä mukavasti myös tarjolla, vielä digiaikanakin. Eilen tuli uutisia että Anttiloita ollaan monia lopettelemassa ympäri Suomea.  Verkkokauppa kulkee niin hyvin.

ed.  Itselleni ei nyt tavaratalot ole vaihtoehto kun asun kaukana kaupungeista.  Ainoastaan jos täsmälleen tietää, missä on mitäkin mitä tarvitsee, voi tehdä täsmäiskun kaupunkiin.  Ei sinne aikaa lähdetä viettämään ja kuljeksimaan ostoksille - valokuvaaminen ja konsertit eri juttu sitten.

3. Mirrored

23 779
    749
    113

Nyt tulee ostettua sähkötupakat. Katselin illalla jo valmiiksi kaupan ja tuotteet. 

On meinaan sellaisessa kulminaatiossa sairaalloinen tupakointi.  Sitä alkaa olla kuin allerginen tupakalle, tulee astman kaltainen kohtaus aamutupakasta ja keuhkot senkuin laajenee. Krooninen paha yskä on jatkunut monta vuotta.  Sitä on poltellut aamusta iltaan silti niin paljon kuin kykenee.

Välillä ilman, mutta aina vain harvemmin.  Apteekin nikotiini-inhalaattoria on ollut tähän mennessä savuttomuuden tukena sekä nuuskaa.  Purukumit jää pakkaukseensa, huono tuote minulle.

Kaveri on sähkötupakoinut jo vuoden.  Siksi tiedän siitä jotain.  Älkää käsittäkö väärin: Sähkötupakka ei varmastikaan ole terveellistä tai haitatonta verraten puhtaan ilman hengittämiseen. Eikä nikotiinin käyttäminen ole mikään hieno homma verraten nikotiinittomuuteen. Minulla tämä askel on vain siksi, että se tuntuu nyt järkevältä, kun paljon on konsteja kokeiltu ja luonnetta haettu. Tuo saattaa pelastaa minut.

ed.  Lääkkeet on myös tuttuja ympäriltä.  Yksi lopetti sellaisen turvin ja toinen ei onnistunut.  Se mitä olen kuullut ja kysellyt heiltä, teki sen vaihtoehdon mahdottomaksi. Mömmöjä mitä mömmöjä.  Ei kiitos.

4. arko

arko Member

789
    22
    18

Tsemppiä koitokseen,jokainenhan tietää itselleen sopivimmin tavan lopettaa ja sitä kannattaa kokeilla eikä masentua jos ei heti onnistukaan,parhain kannustin on oma henkinen valmius lopettamiseen. Itse lopetin poltettuani liki 35 vuotta laittamalla vajaan askin kaappiin ja siihen se jäi seitsemän vuotta sitten eikä yhtään savua ole tullut vedeltyä sen jälkeen.

5. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Päätöksen se vaatii. Ihminen kun on niin hyvä valehtelemaan itselleen, niin ei voi tuudittautua ulkopuoliseen apuun, on se sitten tukiryhmä tai nikotiinivalmisteet. Itse huomasin, huonomuistisena, että itselle ainoa tapa oli lopåettaa laakista uutenavuonnna. Muuten en muistanut kauanko olin pärjännyt ilman. ;-) Viikossa meni nikotiiniioireet ja vuodessa parissa tapa. Siis se että kaljan avattua tekli mieli tupakka, ruuan päälle teki mieli tupakkaa, tv:tä katsoessa teki mieli tupakkkaa, autolla ajaessa teki... Nykyisin noita ongelmia mulla ei olisikaan, kun missään ei saa polttaa ;-)

6. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Otanpa kahvin ja menen savuille...

7. Mirrored

23 779
    749
    113

Broidikin lopetti tuosta vaan.  On sitä monet ihmetelleet myös.  Foorumeilla usein näkee kerskailua asialla, mutta tästä ei tullut sellaista fiilistä.  Kiitos kannustuksesta.  On viisasta huomata että ihmiset ovat erilaisia ja että vahvuudellansa ja terveydellänsä uhoaminen ei ole.

Itse koen että olen rehellinen siinä, kuinka paljon pidän tupakoinnista tai tarvitsen sitä tai kuinka en ole niin terve mieleltäni kuin mieluummin olisin.  Sähkötupakka on lähin jäljitelmä aidolle.

8. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Silloin kun tupakoin, tupakointi ei ollut minulle mikään riippuvuusongelma. Olisin voinut lopettaa tupakoimisen koska vaan, jos olisin halunnut. Itse asiassa lopetinkin aina silloin tällöoin - monta kertaa ;)

9. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu 2019
  10. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Uus laturi traktoriin. Laakerit sieppas kerralla kiinni vanhasta.

11. Vs: Onko tullut osteltua jotakin?

Aivan. Minulle lopettaminen oli helppoa kun en enää pitänyt tupakoinnista, pidin sitä tyhmänä ja halveksin itseäni kun olin mennyt amerikanmainoksiin. Toki myönsin että tupakka oli myös auttanut sekä sosiaalisessa statuksessa 15-vee, että sosiaalisissa tilanteissa. Tyyliin: Jos baaritiskillä loppuu jutunaiheet hempukan kanssa, voi pistää tupakaksi eikä sitä pidetä omituisena, mutta jos vaan istuu eikä keksi sanottavaa, sitä pidetään ;-)

12. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Perhana joo, nykyään pitää keksiä jotain sanottavaa kun ei saa polttaa.

13. Mirrored

23 779
    749
    113

Tupakointi on järjetöntä aivolliselle olennolle.  Kuitenkin nuo sinun kokemukset ovat vieraita minulle.  En ole koskaan kokenut että tupakka olisi pakotie yhtään mihinkään.

Itse aloin harjoitella tupakointia armeijassa.  Polttelin piippua jonka olin ostanut Hakaniemen sillan kupeesta Alkiolta luettuani kirjaston Suurta Piippukirjaa.  Tähän liittyi se ettei äidin kontrolli pahoille tavoille yltänyt varuskuntaan asti ja kuinka isäkin oli entinen piippu- ja tupakkamies. (Lopetti vakavien sydärien jälkeen noin viisikymppisenä.  Olin silloin neljännellä ja kävin katsomassa isää koulun vieressä olevassa Malmin sairaalassa viikon päivät.  Sydän toimi sen jälkeen hänellä enää vajaateholla.)  Tapa tupakoinnista alkoi tulla opiskeluaikoina myöhemmin.  Kolmekymppisenä vasta jo koin että oli vaikeaa olla tupakoimatta ja siihen asti pidin aina "keuhkoviikkoja" tuosta vaan, kun alkoi tuntua että savusta sairastuu.

Itselläni on nyt tilanne lähellä viittäkymppiä, ettei terveys kestä enää tupakointia. 

eded.  Jo kolme vuotta sitten hukkasin Alkiolta ostamani Stanwellin piipun. Silloin jo ajattelin että tämä on enne tai että kaikki viittaa samaan:  aikansa kutakin.  Kiitos Kenillekin.  (viesti alla)

14. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Hieman kuten digi filmille! [hymiö]

Ei kun tsemppiä Kimmolle, oikeesti!
    Pysy vahvana ja parhaimmassa tapauksessa ostat tällä päätöksellä itsellesi merkittävästi lisää elinaikaa.

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Niin se on, heikkohermooset ei pysty lopettamaan tupakointia.

16. Mirrored

23 779
    749
    113

Unohtuiko hymiö?  Tyhmät ei osaa keuhkoihin edes vetää eikä varsiinkaan naattia.    ;)

17. Mirrored

23 779
    749
    113

18. m1xer

m1xer

359
    0
    0

Keni tää oli oikeasti hyvä heitto!!!!!!!

Itsellä pisin aika polttamatta 1,5/kk sit vaan lipes pikkuhiljaa (ilman laastareita ynm.. huuhaata)

19. markku55

markku55 Active Member

Mun äiti oli Viipurissa sotasairaalassa töissä ja siihen aikaan hän oli mielestään muka lihava, vaikka kuvista päätellen mieluumminkin laiha, mutta minkäs noille naisten logiikoille mahtaa. Sairaalassa jaettiin annostupakoita ja äiti ajatteli tupakoinnin laihduttavan.
    Kyllä se laihduttikin, äiti painoi kuollessaan n.30kg, loppuvuodet vuoteessa emfyseeman tuhoamien keuhkojen heikentämänä, ilman happilaitteita ei olisi elänyt viimeisiä kahdeksaa vuotta.
    Minusta tuli tupakoinnin vihaaja numero yksi, ja hermot meinaa mennä kun vaimo ei ymmärrä miten hän lyhentää elinaikaansa. Kun aikoinaan mentiin naimisiin, hän vannoi olevansa polttamatta, ja niin kävikin, kunnes pokka petti :(

20. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Eiks vaan! Melkein tekisi mieli lisätä profiilissa allekirjoituksen:
    Digi on kuin sähkötupakka – ei maistu miltään.

Ja lopuksi jälleen se [hymiö].