Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Just tuli ovelle iUSBportCAMERA. Langaton systeemi, jolla ohjailen kameran toimintoja kiikkustuolissa Android-tablettia tuijottaen. Antaa hetken lämmetä paketissa, ettei heti kerää kosteutta sisuksiin. Kapa
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Joo, olet oikeassa, takakannen merkinnät näkyi selvästi jo myynti-ilmoituksessa, mutta Sony nimet on todellakin peitetty, joten mainostaa eivät Sonyn nimellä uskalla. http://www.ebay.com/itm/BC-VM50-Battery-Charger-for-Sony-NP-FM500H-CCD-TRV116-DCR-DVD101E-PC101-TRV50E-/131028626934?pt=Batteries_Chargers&hash=item1e81ea2df6 Ompa törkeää, mutta en siis ostaessani edes tiennyt, että laturissa lukisi Sony, ja epäilin jopa tuota made in Japan tekstiä ja ajattelin, että made in China siinä loppujen lopuksi lukisi, koska missään tekstissä ei mainita että laite olisi tehty Japanissa. Toisaalta, mikä estäisi, ettei Sony teettäisi juurikin tällä valmistajalla laturinsa, missä tuo tehdas sijaitsee, ei todennäköisesti kuitenkaan Japanissa. Niin tai näin, hyvin kuitenkin toimii
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mulla on tuosta se 1-versio, joka osaa mennä studioon. 2-versio kuulemma menee vaikka merenrantaakin niin haluttessa...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Juu, oli ykkösversio halvennuksessa, $199. Se tilasin. Pitäisi toimia ulkonakin jollain 10 metrin säteellä ainakin. Pitääkö paikkansa, vai laitoinko rahat siihen kuuluisaan kaivoon? Nyt on latauksessa. Kapa
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Negataskuja, pari pakkaa Fuji FP-3000B -instantfilmiä, Jobo 4x5 spiraali, pari 8x10 filmikasetteja, muutamia vinyylilevyjä, pala brie-juustoa ja pullo portviiniä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Pari settiä leveitä renkaita DH lonkkariin ja uudet liukupalat hanskoihin. Jos vaikka ehtis itsekin laskemaan kuvaamisen lomassa. Mt.Kiera kutsuu...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? 32GB CF muistikortti ja myös "paljon parjatun" SD to CF adapterin. Itse asiassa tilasin eilen myös toisen kuulanivelen ja siihen muutaman pikakiinnityslevyn.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tottahan nyt alat RAW-kuvaajaksi kun noin suuren muistikortin hommasit?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mä kun olen niin tumpula, niin pitää yhdestä kuvasta saada haarukointia, eli 3x se kuvamäärä kuin millä mm sinä tulet toimeen
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Käsittääkseni markku55 on ollut siinä suhteessa hieman eri tien kulkija, tähän asti.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Toki toki. Käsittelemätön raw on tylsempi katsoa kuin iloisiin väreihin säädetty jpg ;-)
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Jos osaa valottaa, on hyvää jpegiä exporttaava kamera ja kyseessä on peruskotikuvat, niin miksei saman tien vedä niitä jpg-fileiksi. Jos on tarvis hieroa, niin yksittäisiä tiedostoja voi hieroa ACR:ssä. Jipukoiksi ne portataan kuiten, etteivät veisi tilaa kiintarilla.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tuo on yksi syy, miksi tarvitsen ison kortin, koska minulle se helpoin tie olisi kuvata sekä JPEG-, että RAW-tiedostoja saman aikaisesti. Tuota olin aloittamassa juurikin eilen, mutta huomasin, että kortilla olleiden muiden kuvien lisäksi en olisi saanut kuin muutaman kuvan ja skippasin RAW:in. No, nyt kun tuli puheeksi, niin minkä valitsen cRAW vai RAW:in? Entäpä se väriavaruus sRGB vai Adobe RGB?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Periaatteessa RAW ja Adobe RGB maksimaalisen muokattavuuden ja väriavaruuden vuoksi. Eri asia on sitten, että näkyykö näytöllä enempää kuin sRGB ja mihin käytät kuvia. Jos tulostutat valokuvia, niin ne pitää joka tapauksessa muuntaa sRGB:ksi, koska labbikset kierrättävät ne sRGB:n kautta (pienimmän yhteisen nimittäjän/pullonkaulan filosofia), vaikka tulostimissa olisi laajempikin väriavaruus mahdollinen.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eli ei cRAW vaan RAW ja Adobe RGB jonka sitten joudun muuttamaan sRGB:ksi jos haluan tulostaa liikkeessä - menikö oikein?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Jos kuvaat RAW:a niin sillä kameran väriavaruudella ei ole mitään väliä...
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Mutta jos kuvaa JPGtä RAWn lisäksi, kannattaa olla sRGB. Jiipekit voi laittaa sellaisenaan vaikka nettiin jakoon mutta voi tarvittaessa tehdä RAWtä AdobeRGBn tulostimelle.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eikös silloin raw-tiedostonkin väriavaruus ole srgb? Voiko senkin muka jälkikäteen muuttaa adobe rgbeeksi? T Jukka