Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Huomattavasti halvempi kuin Manfroton vastaava. Mulla on ollut 4 kg kahvakuula keväästä lähtien puomijalustan puomin päässä, hyvin toimii.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? äänenvaimennin Aurumiin. - Mulla on hiukka epävarma olo kun en ymmärtänyt puoliakaan mitä vastapuoli puhui mutta luottavaisena uskon että mulle käy hyvin. ?:|
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Onhan se mukavampi paukutella äänenvaimentimen kanssa. Säästää korvia. http://rizziniusa.com/products/hunter-models/aurum Kyllä sulle hyvin käy, kunhan vain muistat, että älä milloinkaan, vahingossakaan, suuntaa asetta muuta ihmistä kuin vihollista kohti.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Jos olisitkin ostanut Wilfa Prezizoonin niin vaipoilla olisi varmasti käyttöä ;-)
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tuossahan on kuvassa haulipyssy. Ei sillä että niistä mitään tietäisin enkä ole moisella puolta tusinaa laukausta ampunut, mutta harvemmin olen haulikon vaimentimista kuullut puhuttavan. Ehkä tässä on nyt kyseessä jokin aivan muu Aurum kuin tuollainen haulinheitin? Muistelisin, että Pii on tänä kesänä jotain venejuttuja kirjoitellut ja veneillehän annetaan usein nimiä. Jos veneessä on moottori, äänenvaimennin on ihan iloinen asia. Onx? -Topi
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Tossa tuli painettua nappia ja Pentacon Six pitäis päätyä kotiin. Tosin ilman linssiä. Että sellaista vielä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? P6 systeemi kyl ehdottomasti paras keskari systeemi mitä on, ite ottaisin kyl uuden kievin.. pentacon sixit sen verran vanhoi runkoi jo. Mut ne linssit, naurettavan halpaa huippu optiikkaa vaikka kuinka paljon tarjolla..! Joskus jos oikeen innostuis, hommais vaan fiilistely syistä Exakta 66:sen. Se on ehkä päheimmän näkönen keskari mitä on.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Wataselta kävin noutamassa kassillisen kemioita ja filmejä. Nyt taas voi kuumat kesäillat viettää pimiössä auringolta suojassa.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Juu, P6 systeemi on kyllä näppärä munkin mielestä ja Zeissilta löytyy todella hyviä obiskoja. Itselläni on vasta muutama venäläinen, mutta kunhan töihin menen joskus takaisin, ni tarkoitus olisi tuohon Kiev 88CM:n Zeissia nokalle hankkia. Onnea uudelle hankinnalle J.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Eikös tässä ole tullut esille ainakin kahdenlaista objektiivikiinnitystä. Jos muistan oikein, niin Pentacon Six ja Kiev 60 on vastaavilla kiinnityksillä ja Kiev 88 samalla kuin mm Hasseli vai miten se meni?
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Hasselbladski eli Kiev 88 on kierteillä, mutta en muista onko just sama kuin Hasseli, mut Kiev 88CM:ssä on P6.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Itseasias pidän noita neukkulaseja aika huippuina.. tietty joku 120mm biometar on kiva, mutta toisaalta neukkulaisia sais 150mm kaleinarin, joka on parempi.. sekä löytyy 90mm vega, joka on erittäin hyvä.. vissiin parempi kuin 80mm biometar. ja loppupeleistä, aivan sama.. ne on olleet kaikki pirun hyvä mitä on olen käyttänyt. Mulla on ollut ainoastaan 120mm biometar ja 80mm neukkuperuslasi.. molemmilla saanut erittäin hyvää jälkeä.
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kiev 88 -> muinainen Hasselblad kierre Kiev 88CM -> P6 Kiev 60 -> P6 P6 bajonettiin saa sovitteen Kiev 88 vanhoja objektiiveja varten. Kiev 88 runkoon käy oikeastaan vain siihin itseensä tarkoitetut objektiivit. Joitain juttuja liikkuu että Hasselblad 1000f ja 1600f objektiivit voivat sopia, mutta automaattihimmennin ei toimi erilaisen mekaniikan takia. Eipä noita objektiivejakaan paljon liiku eli on lähinnä akateeminen asia. Kiev 88 koneita on rungon osalta kahta mallia. Toisessa (yleisemmässä) on vaihtoperät ja toisessa perä on kiinteä (Kiev 88C). Kiev 88 ja 88CM laitteen voi hankkia myös perän osalta Hasselblad yhteensopivaksi muokattuna. Vakiokameraan Hasselblad perä ei sovi. Muokatussa kamerassa on teoriassa mahdollista käyttää jopa digiperää, jos perän saa laukaistua salamasynkrosignaalilla. Kuvaus ei kuitenkaan ole välttämättä ihan ongelmatonta. Ero Kiev 88 ja Hasselblad 500c runkojen takaosan välillä on sen verran pieni että Polaroid perän saa sopivaksi vartin viilailulla. Ehkä digiperänkin sovitteen voi viilata mutta esimerkkejä ei ole viljalti. jk
Vs: Onko tullut osteltua jotakin? Kiitos J.A.K. selventävästä vastauksesta, jopa ARAX'in sivuilta saa etsiä tuollaisia tietoja löytämättä.