Vs: Capture one pro 7 Olen ymärtänyt että sulla on PS. Eikö sillä saa? Oisko tää Capture vähän niin ku LR?
Vs: Capture one pro 7 Joo, raw konventteri. Imaisin 60 päivän kokeiluversion, tekee hyvää jälkeä. Kokeilin fujin raf ja nikonin nef -tiedostoja. T Jukka
Vs: Capture one pro 7 Kokeilin ohjelmaa, mutta en jaksanut innostua. Käyttöliittymä ja säädöt olivat jotenkin hankalammat, kuin LR4:ssa tai Aperture3:ssa, joita kumpaakin olen käyttänyt. Kuvan jäljessä ei olut moittimista ja renderöinti oli aika nopsaa jopa D7100 raw-tiedostoilla. Käyttääköhän tämä ohjelma tietokoneen GPU:ta hyödykseen (LR4 ei)?
Vs: Capture one pro 7 En tiedä, mitä käyttää. Kyllä adobe cs5:n konventteri ainakin nopeammalta vaikuttaa. Ei capture one pro 7 paljon työnkulkua hidasta. Olen muutaman päivän käyttänyt koeversiota enemmän ja kyllä tuntuu, että hankintalistalle menee. T Jukka
Vs: Capture one pro 7 Aikasempia versioita koittaneena pidän softan käyttöliittymää ja logiikkaa parhaana tähän asti kokeilemistani.
Vs: Capture one pro 7 Nyt oon muutaman viikon käyttänyt ja aion hankkia ko. ohjelman. Se kun tekee hyvää jälkeä noista fuji raf -tiedostoista. Eikä Nikoninkaan neffit pahalta näytä - toisaalta niistä hyvän lähes kaikilla, acr, nx2 ja capturel 7 kaikki tekevät hyvää jälkeä. T Jukka
Vs: Capture one pro 7 Käytän työkseni Capturea. Pidän siitä ettei kuvia tarvitse importoida vaan hakemisto toimii ns. kansioperiaatteella. Voin heitellä kuvia pois kansioista ilman Capturea eikä niinkuin Lightroomissa että ne pitää poistaa sen avulla. Toiselle foorumille laitoin pari esimerkkikuvaa. http://www.digikamera.net/keskus/viewtopic.php?t=12712797&sid=8f4051b5e8dd8a40a80e050ad2537566 Capturella saa tosiaankin terävämmän ja rauhallisemman "rakeen" helpommin kuin kilpailijallaan. Nuo asetukset käy lähes kaikkiin kuviin. Capturessa on käytössä myös tasot sekä lens cast correction. Capturessa on myös tethered shooting jos haluaa kuvata suoraan koneelle. Editing photos (lens correction) Phaseonelta tulee myös paljon hyviä vinkkejä Capturen käyttäjille lähes päivittäin. http://www.anpdm.com/newsletterweb/424358427744455C4B71494159/47425C4573414451427640435143 Mielestäni paras raw-ohjelma.
Vs: Capture one pro 7 Mulla on vasta vähän kokemusta, en oikein osaa käyttää vielä noita tallennus yms. Kun teen raakatiedostosta käännöksen, laitan aina export, en vielä muuten osaa tallentaa. T Jukka
Vs: Capture one pro 7 Info nappulan oikealla puolella on rattaan kuvake. Sieltä löydät asetukset kuvien kääntämiseen (Basic). Aktivoi haluamasi kuvat ja paina ratas kuvaketta. Aukeavasta valikosta näet valitsemasi asetukset. Tulevan yksittäisen kuvan koon ym. Kun kaikki on haluamallasi tavalla klikkaat vain "Process"-painiketta niin käännetyt kuvat siirtyvät haluamaasi kansioon. Koneelleni olen tehnyt kansion "Capture kehitykset" jonka olen valinnut kohdasta "output location". Näin on sitten helppo nähdä mitkä tiedostot on käännetty tiffeiksi. Voit toki konvertoida vaikka kaikki kuvasi dng-tiedostoiksi. Vasemmalla ylhäällä on nippu ikoneita. Folder, Camera, Color, Exposure ym. Exposureen olen laittanut itselleni eniten käyttämäni työkalut. Klikkaa palkin alaosassa tyhjää kohtaa hiiren oikealla näppäimellä niin voit itse valita sopivimmat työkalut tähän valikkoon. Sama käy tietysti myös muihin valikoihin.
Vs: Capture one pro 7 Tänään tuli vahingossa paljon ylivalotettua neffejä. Kokeilin huvikseen eri konventteita ylivalottuneen kuvan pelastamiseen. Huonoin oli capture nx2 - ei kunnolla palauttanut puhkipalaneita kohtia - kun vähensi valotusta ja yritti palauttaa puhkipalaneita, tuli ihosta kuolleen harmaa adoben mukana acr, joka on cs5:n mukana - kohtuullisesti palautti, mutta väri heittää jonkin verran - huomattavasti parempi kuin nx2 captureone pro 7 - selkeästi luonnollisin palautus, iho näyttää luontevalta jatkeelta värinsä ja kontrasinsa puolesta varjopuolelle - kuva on heti valmiiksi aika lailla oikeanvärinen ja 'luonnollisimman näköinen' Joten voittaja on selkeästi captureone pro 7. Varmaankin adoben uudemmat tuotteet toimivat paremmin, esim. lightroom 5
Vs: Capture one pro 7 Erona Adobeen taitaa olla vaatimaton lista objektiivien profiileja. Myös uusia tuettuja kameroita taitaa tulla nihkeästi. http://help.phaseone.com/en/CO7/Editing-photos/Lens-Correction/List-of-Supported-Lenses.aspx http://forum.phaseone.com/En/viewtopic.php?f=47&t=14880&p=69387&hilit=tamron+profiles#p69387 http://forum.phaseone.com/En/viewtopic.php?f=47&t=13643&p=62917&hilit=tamron+profiles#p62917 Phase One and Leaf-Mamiya Official User to User Forum • View topic - Olympus E-M1 Support soon?
Vs: Capture one pro 7 Vinkki kuvan terävöittämiseen. Säädä (se suurennuslasin kuvake) Arvot seuraavasti: Amount 290 Radius 0,8 Treshold 0 Prosessoi tiffiksi ja avaa Photoshopissa. Tee Lighroomilla sama kuva ja huomaat että yhtähyvään tulokseen on todella vaikea päästä, jos edes pääseekään. Capturen rauhallinen terävyys on omaa luokkaansa. Objektiivien profiilien puutteesta en ole huolissani koska Capturella on helppo tehdä jokaiselle linssille oma lens cast correction. kts google
Vs: Capture one pro 7 Ruudulla saattaa näyttää siltä kun katsoo Photarissa 100% suurennoksella. Terävöitystä ei kuitenkaan ole liikaa. Tiedostosi on todennäköisesti suurempi kuin A4 ja jos se painetaan tai tulostetaan A4 tai pienempänä niin kuvan terävöitys on kohdillaan. Kyseistä terävöitystä olen käyttänyt useamman vuoden painettaviin kirjoihin ja lehtiin menevissä kuvissa. Myös parimetrisissä tulosteissa terävöitys on paikallaan. Kokeile ja vertaile.
Vs: Capture one pro 7 Jännä tosiaan, kuva terävöityy, muttei tule haloja eikä muutakaan. Pitää tietysti tulostaa vielä kokeeksi. T Jukka
Vs: Capture one pro 7 Aivan, tuohon törmäsin jo Capture Onen haussa. [QUOTE> [/QUOTE] Olen aina ajatellut että terävöitys on kuvakohtainen ja myös aina kuvakoon mukainen, jolloin mikään perussää(n)tö ei voisi olla hyvä. Lisäksi vielä kuvan lopullinen esitysmuoto on mukana vaikuttamassa lopputulokseen. Vaan en todellakaan epäile etteikö eri ohjelmat eroaisi toisistaan kuten vertasit LR:ää ja Capturea. Täytyy vertailla. Tuolla kuvakohtaisuudella tarkoitan esimerkiksi sitä, kuinka erilaiset terävöitykset tulee säädettyä kuville joissa haluaa jotain pientä piperrystä hyvin terävän oloiseksi (esim maisemakuvan puiden lehvästöt) tai sitten jotakin isompaa ääriviivaa. Puhumatta siitä että sopiva terävyysvaikutelma on toisinaan myös enemmänkin pehmeä.
Vs: Capture one pro 7 Kai tätä pitää alkaa opettelemaan, LR on vielä versiossa 5.3 niin pahasti rikki :-\ Alustavasti käyttöliittymä on aika hankala hahmottaa, joten ilman tutoriaalien katselua ei kyllä lähde työnkulku käyntiin. Entä hakusanoitukset, ... onpa opettelu! Hitaahkohan tämä on LR:ään verrattuna (mutta ei sentään pysähtele välillä kymmeniksi sekunteiksi pohtimaan tyhjyyden arvoitusta!). Kivana havaintona alkuun se, että Capture Onessa voi käyttää värisäätöjä mv-muunnoksessa kunnolla. Esim. laskemalla sinisen valoisuutta ei taivasta vasten olevien vihreiden lehtien ympärille tule halo-artifaktia kuten LR:n kanssa käy
Vs: Capture one pro 7 Samat sanat, mutta vasta 5.3 version kohdalla päivitin tähän 5. versioon. Alussa vähän tökki, mutta kun päivitin käyttiksen Mavericksiin, niin tämä vanha MBP suorastaan lentää. 8 Gt muistia saattaa vähän auttaa...