Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Onko mua vedätetty?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Mike, 10 Marraskuu 2005.

1. Mike

Mike

699
    0
    0
    Katsoin uuden kameran kuvausnumerolaskuria ja se näyttää muutaman viikon jälkeen 8500 kuvaa. Onko tossa joku bugi vai onko verkkokauppa.com myynyt mulle käytetyn vehkeen? Voiko tuo mittari näyttää mitä sattuu? Käytössä 5D ja jatkuva numerointi. Numero on 100-8575

2. Kamera nappaa vanhoista muistikorteista automaattisesti viimeisimmän kuvatiedoston numeron ja jatkaa numerointia eteenpäin siitä. Kaupassa joku on voinut testata kameraa tai sitten "tartunta" on peräisin omista korteistasi.

Numeroinnin voi asettaa miksi huvittaa OlliR:n ohjeiden mukaan:

http://groups.google.com/group/sfnet.harrastus.valokuvaus.digi/msg/d2baa3abb541ffdd

edit: toimii ainakin 10d, 300d, D60 ja 20d.

3. Aika mielenkiintoinen.

Olisiko niin, että sulle on sattunut esittelykappale tai joku myyjä tai joku on sillä ampuillut. No, olipa joku tämmöinen, niin kusetustahan tuo on, joten jämäkkää yhteydenottoa kauppiaaseen.

Ja jos taas on vikaa laskurissa, niin silloin tietty varsinkin kauppaan.

4. Mike

Mike

699
    0
    0
    Jahas, selvisi sitten chatissa tuo ongelma. Kuvasin edellisellä canonilla 8100 kuvaa ja ilmeisesti kortissa oli ollut tiedostoja kun lykkäsin sen uuteen kameraan. Siitä sitten on jatkanut. Pitää nollata nyt kun vielä alussa on.

5. Jaajoo. Olisihan toi pitänyt ensin funtsia.

6. Joo ota kuva, pistä kortinlukijaan, muuta sarjanumero vaikkapa 100-200 tms, niin eiköhän se palaudu ?

7. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Testaahan aiemmin täällä puhutusta ohjelmasta jolla sai selville kuvatun määrän. Itsellä oli kameralla jo otettu 6 kuvaa ennen minun omistamista. :)

8. On se niin väärin. Minun edellisellä kameralla oli otettu reilu 200 kuvaa kun ostin se, mutta se olikin käytetty ;)

Sepe