Valvooko joku muukin kuin minä vahdaten vuoden tärkeimmän (ok. hirvimiehiltä saatu paisti itsenäisyyspäiväksi nousee tänä vuonna rinnalle) lihakimpaleen valmistumista? Kuinka kypsyminen edistyy?
Jaaha, kimpale jossa on ainakin osaksi minun nimeni odottaa tuolla noin 10km päässä, joten saa luvan olla uunissa jo. Äipän tuntien hän on ajoittanut sen niin että saa lihan ulos aamulla ja on valmiina päivälliseksi. Jee!
Tuollahan tuo uunissa makoilee vielä. Pian näyttäis mittarin mukaan olevan valmista ja sitten pääseekin jo maistelemaan Erittäin hyvää joulua joka tapauksessa kaikille! Muistakaa olla ihmisiksi, minä palailen koneen ääreen tapaninpäivänä seuraavaksi. t: Ylläpito
Meille tuli älyttömän hyvä kinkku. 3 Kg ja 12 tuntia... eli miten se nyt meni, kilo ja tunti ,D Hieman varaslähtöä kun päivä ollaan sitä syötykin jo.
Joo. Meilläkin kinkku oli leivinuunissa koko yön, nyt jo terassilla jäähtymässä ja kuorrutettuna. Vielä ei ole saanut edes maistella, keittiöpoliisi on aika ehdoton sen suhteen.
Vaihdettiin keittöö ja koneita tossa viimekesänä. Oli muuten komeeta aloittaa paisto klo 04:00 am ajastimella ja aamulla oli homma siinä mallissa, että eikun sinappia ja korppujauhoja pintaan. Ja ihan valvomatta ainakaak kinkun takia
Ylikypsyi ties kuinka paljon. Todella hyvää, mutta siitä tulee palapaistia kun sitä kohti katsahtaakin. Murenee vain.