Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Onko esimerkkejä toimivista flash sivuista

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Anonymous, 4 Tammikuu 2006.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Minua rupesi kiinnostamaan tuollainen flash sivusto.
    Mahdollisuuksien hahmottamiseksi olisi kiva saada linkki hyvään selaiseen.

Mitä rajoitteita katsojan liittymä tekee sivuille?

Onko tietoa mitä selaiset maksavat, teettäminen/ylläpito/ serverin vaatimukset.

Ja joo kyllähän saisin kaikki nämä tiedot itse kaivamalla netistä, kuten kaiken muunkin tiedon.
    Mutta jos joku muukin on kiinnostunut.
    Tämä vaan niille jotka aikovat kirjoittaa mitäs tälläistä kyselet selvitä itse.

2. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Vastaan suoraan otsikon kysymykseen: minä en ole nähnyt sellaista flash sivustoa jonka huolisin omaan käyttöön. Itselläni on ihan perus-perus nettiliittymä niin kaiken maailman flashit ja slashit on yleensä tosi rasittavaa katsottavaa. Usein koko sivusto jää katsomatta sen vuoksi, että ne ei joko toimi kunnolla mun selaimella tai muuten vaan hitaus ärsyttää. Sitä sopii miettiä kuinka moni muukin jättää sen vuoksi esim. kuvagalleriat katsomatta...

3. juice

juice

912
    0
    0
    Samaa mieltä kun pmu.
    En tykkää animaatioista ja kommervenkeistä, valokuvat valokuvina ja elokuvat elokuvina.
    Fläshi ei kuitenkaan näy mulla ilman kaikenmaailman plugareita, ja en ruppee netistä mitään lataileen kun kuitenkin sieltä saa koineelleen jonkun troijalaisen tms.

4. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Fläshiflashia -> Fatal1ty

PMU ja juissi puhuu asiaa. Hyvä sivusto on kevyt, selkeä ja etenkin toimiva.
    Fläshiflassilla saa "hienoja virityksiä", mutta..

5. Anonymous

Anonymous Guest

Kiitos sainkin jo aikaisemmin privana vastauksen ja käväisin katsomassa.
    Totta on että pitää vielä odotella että kehittyvät, tuo koko ja toimivuus on vielä hakusessa.

No muo kiehtoo ajatus rakenella tollanen liikkuva esitys musiikilla.

Mutta kotisivu jossa olisi sekä kuvat normaalista ja tuolainen vois olla aika jees.

6. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Ole hyvä, mutta muistaakseni en ole sinulle privana mitään viestitellyt.

7. Anonymous

Anonymous Guest

Ai et sinähän se olit joka sisäpiiristä valitit:)
    Mainitsinko sinut?

No et ole laittanut minulle yv.ttä, oli ihan joku muu.

Huh.

8. Alkaa paistaa toi pakansotkeminen läpi

9. Palataanpa asiaan. Flashit on aivan pc:stä. Jos on hyviä kuvia niin siinä ei mitään sekavia kilkkeitä tarvita. Itseasiassa ne kuvat hukkuu sinne ilotulituksen ja typerän odottelun sekaan(on ihan laajakaistaa kyllä käytössä). Ja ainakaan ei mitään luritusta, häivyn heti jos alkaa tilaamatta kuulua jotain musiikintapaista.

EDIT: Jaa tää olikin 500. juhlaviestini.

10. Onneksi olkoon! Ja nytkin ihan asiaa.

11. Anonymous

Anonymous Guest

Mutta jos ne toimisi ja kuvat tulis isoina.
    Voisi olla nautinto laitaa joku hyvin koottu ja hyvällä musiikilla HUOM!! kuva esitys, vaikka kauniita maisemia kuvattuna eri vuoden aikoihin?
    Ehkä sarjakuvamaisesti toteutettu kuvasarja?
    Tai jotain?

Aukeassa oli aikoinaan tyylikäs kuvasarja viulun rakentamisesta vaihe vaiheelta, siihen vielä musiikki päälle.

Tai joku aerobic esitys niin että kuvat on jotenkin rytmitetty musiikkiin?

En noi toimikaan portfoliona..

Mutta ei saa pysähtyä ja kaavautua valokuvan esittämisellä on varmaan muitakin tapoja kuin nämä perinteiset näyttelyt.

12. ar

ar

432
    0
    0
    On tutkittu juttu (en ala etsimään), että mitä hitaammin sivut latautuu sitä useammin matka jatkuu toisille sivuille hyvin nopsaa.

13. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Niin, maaston mukaan. Erääseen tapahtumaan aikanaan työstin kuvakokoelman cd:lle ja katseltiin se dvd-kieputtimen kautta telsusta ns. liikkuvana kuvana, äänimaailma toistui stereoiden kautta. Kuvat vaihtuivat itsestään ja poppi muuttui teeman mukaan. Kivaa oli, mutta nettilään en muiden kiusaksi ala sellaista silti tekemään.

14. Kaikissa noissa diashow jutukoissa on sama ongelma. Jos joku jaksaa katsoa yhtä kuvaa 5 sekunttia niin jollekin se on aivan liian pitkä aika ja toinen haluaisi katsoa pitempään. Jos kuvat tai ääni rupeaa "hyppimään silmille" niin päädyn samaan ratkaisuun kuin asenila eli kiitti mulle riitti -> pois.

Yksinkertainen on kaunista, blondit esimerkiksi ;)

Sepe

15. Anonymous

Anonymous Guest

Mulla on toi studio9 ja sillähän vois tehdä esitysen dvd.lle.
    No pitää kai opetela kuvaamaan ensin.

Videoita olen sillä koostanut mutta täytyy katsoo saako siihen valokuvia.

Kiitos Mikko

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Oletko koskaan nähnyt 6x6 dioja valkokankaalla?

17. Anonymous

Anonymous Guest

En ole ilmeisesti ikäväkseni.

18. Mike

Mike

699
    0
    0
  19. sf

sf

785
    0
    0
    Pinnacle studio 9? Saa siihen valokuviakuvia ja vaikka pelkästään niistä tehtyä DVD pätkän äänineen ja tehosteineen. Tai varmaan kaikkiin muihinkin vastaaviin ohjelmiin saa... Itse olen käyttänyt studio 8.8 versiota, ja omiin tarpeisiin riittävä sekin...

20. Anonymous

Anonymous Guest

Liityy aiheeseen ja on makeet, mutta edellee hitaa ja pienet kuvat.

Mulla on 2mb liitymä ja kuitenki joutui odottelee.