Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Onko D 700 mieluinen?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Kimo, 11 Marraskuu 2013.

  1. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Mielestäni en näe vaihtopaineita.Kamera on hyvinkin helppo ja tukeva,muttei liian painava.Luulen että luovuus on isompi ongelma kuin kamera.Pätee moneen muuhunkin kameraan.Itse asiassa alan kiintyä tuohon mikä on harvinaista kun kyse ei ole filmikamoista.Näetkö itse kameralla enemmän käyttö kuin myyntiarvoa. t Kimo
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Kyllä nykyhinnoilla tuon käyttöarvo alkaa ylittämään mielestäni rahallisen arvon. Vaan täysin subjektiivinenhan tällainen vertailu tuo on.
     
  3. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Näin se menee.Olin jo yhdessä vaiheessa myymässä mutta mietin,saanko juuri sen parempaa hetimiten ilman kohtuuttomia välirahoja.Usein vaihtelunhalu on suurempi kuin todellinen tarve.
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Voisiko sitä enää paremmin sanoa. Joskus vaan on hyvä hetki ottaa etäisyyttä tähän kulutushuumaan. Näillä tulee tällaista graafista tauhkaa parhaimmillaankin...
     
  5. Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Peruskamera. Muutama puute ja kökkö huippuvalo, muuten ok.
     
  6. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Voi sitä kökköä ennakoida säädöillä?
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Voi. Pitää uskaltaa alivalottaa - niin harhaoppista kuin se onkin. Ja sitten se, että kirkkaita alueita ei pidä korjata väkisin. Tulee vain se ruma murroskohta sävyihin.

    Tämä on mielestäni keskeisin alue missä uudet kamerat ovat parempia.
     
  8. tnihtila

    tnihtila Member

    275
    4
    18
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Kuinka D700 ja D600 muuten suhtautuvat? Käytetyt D700:t ovat aika edullisia, D600:ia ei paljoa vielä käytettynä ole mutta jos on, hintaa on kuitenkin enemmän.
     
  9. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Jep ,toi on mulla aina käytössä -0,3 tai jopa - 0,7  mutta miten uudemmat suoriutuvat haastavasta tehtävästä,epäilen.
     
  10. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Ne ovat käyttöliittymiltään niin erilaisia, D600 on samanlainen käyttää kuin D7000, D700 on enemmän Nikonin vielä isompien kameroiden tapainen. D600 kuitenkin tuplasti pikseleitä ja herkkyyttä kovasti enemmän, itse olen digipuolella löytänyt D600:sta kaverin useiksi tuleviksi vuosiksi, ei tarvitse harkitakaan muuta. Kun D700 vielä vähän halpenee, hankin varmaan sellaisen kakkoskameraksi, nyt se on vielä liian kallis. Siinä virassa oli vielä vahän aikaa sitten D2xs, joten käyttöliittymä on seiskasatasessakin tutunoloinen. Mutta vaikka on halventunut, ei ole vielä tarpeeksi edullinen kakkoseksi.  Mutta just tuo edellämainittu on hyvä pointti kameroiden kanssa, kun on tarpeeksi hyvä, omiin tarpeisiin, ei ole mitään syytä vaihtaa. Ja tuttuus on kameran paras ominaisuus, kuvaaminen ei ole laitteen kanssa vääntämistä, vaan voi keskittyä siihen, mitä valotettua saa.
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Lieneekö hyvä esimerkki vai ei, mutta melkein väittäisin, että tätä en olisi ottanut D700:lla. Ei ainakaan ilman niitä valotuksenkorjauksia.

    Maisemakuvauksessa D600 on paljon huolettomampi. Korkeilla herkkyyksillä tai vaikkapa otettaessa potretteja kontrolloidussa valossa D700 on aivan yhtä hyvä kuin uudet.

    Jos vertailutestiä jatketaan niin D700:n rakenne on hyvä mutta cf:t syvältä verrattuna sd-kortteihin. D700:n af pelaa tasapainoisemmin hyvässä valossa, mutta D600:n keskimmäiset pisteet ovat herkempiä. D700:n käyttöliittymä on osin parempi, mutta kokonaisuuten D600 ehkä menee edelle. Livevjuu D600:ssa täysin eri planeetalta. D700:n tähystyslasi sopii paremmin käsin tarkentamiseen, D600:ssa ollaan aikalailla täysin apuvalojen varassa. Jne.

    5 vuotta ja risat vanhaksi kameramalliksi D700 on tosi hyvä. Lehtikuvaajakin kuvasi minua viiko sitten D700:lla!!! D700 on samanlainen klassikko kuin FM/FE aikanaan.D600 on ihan vaan halvasti tehty kuluttajatason perusprutku.
     
  12. Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Koita; kuvaa lamppua eri arvoin ja katso millainen reuna tulee...
     
  13. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Onko sen huippuvalo parempi vai huonompi kuin Canon vitosten?
     
  14. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Ostin d700 viitisen vuotta sitten.
    En ole sen jälkeen uusia järkkärirunkoja katsellut, ei minkäänlaista tarvetta päivittää.
    Nyt on kun fuji x100s, on pokkareissa sama olo.
    Näillä mennään niin kauan kuin kamerat kestävät.
    T Jukka
     
  15. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Laitetaanpas muistiin ;)
     
  16. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Minulla on CF ja SD molemmat kamerassa. Tällä hetkellä CF on ensisijainen ja SD ylivuotona.  CF on 8GB ja SD 16GB.  Nimellisnopeudet ovat luullakseni samaa luokkaa. Kuitenkin SD kestää kortinlukijassa huomattavasti kauemmin kopioida koneelle.  Ja siis aivan suhteessa kuvien määrään eli kyse ei ole korttien muistin määrän erosta.

    CF:t ovat myös näppärämmän kokoisia ja monin paikoin niitä väitetään luotettavimmiksi myös.
     
  17. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Näppärä koko on siis suurempi koko?

    Minulla on tietsikassa SD-kortin lukija mutta ei CF lukijaa. Lisäksi Cf-korttiin menevät pinnit on mahdollista taittaa jos korttia huolellisesti käsittelee. Olen tehnyt tuon vain yhden muistikortin lukijan kanssa, toiset ovat tehneet sitä kamerassakin.
     
  18. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Näppärin koko on sopivin koko.

    Ihmettelin jokin aikaa sitten tuota siirron hitautta SD:llä ja hain juttuja CF vs SD netistä.  Löysinkin heti sellaisia tarinoita missä kerrottiin näitten korttityyppien nimellisnopeuksien olevan keskenään vertailukelvottomia ja että CF on nopeampi ja luotettavin. Tosin joku siinä heti perään epäili että kortinlukijassa oli vikaa SD:n osalta.
     
  19. Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Omistan 2 D700-runkoa. Välillä D800 kuumottelee, mutta se menee aina onneksi ohi kun kahtoo seiskasatkun kuvia. On hyvä ja luotettava!
     
  20. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Onko D 700 mieluinen?

    Kävin kokeilemassa Mogadishun Rajalassa D600:sta,ei ollu mun juttu siis käsissä.Varmasti hyvä kamera ja pesee jossakin D 700 kameran ja jättää pesemättä.