Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Ei tässä ole ollenkaan kyse kommentoinnin kestämisestä, ei omasta puolestani eikä varmasti muidenkaan. Vaan siitä, onko mielekästä ehdottaa joka kuvasta uusia rajauksia. Oma mielipiteeni on siis että ei ole, jokainen näkee kuvat omalla tavallaan, sommittelee ja rajaa (tai on rajaamatta) omien mieltymyksien mukaan. Eikö tätä kuvaajan omaa näkemystä pitäisi edes hieman yrittää arvostaa. Siitä on kyse.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Juke, oikeasti ei ole kyse minun kuvistani, eikä todellakaan mistään loukkaantumisesta. En muista rajausehdoustasi, enkä koe että minulle niitä kovin paljon edes ole tarjottu. Itse en juuri rajaa kuviani ollenkaan, varsinkaan polaroideja. Minusta on vaan tylsä lukea ihan jokaisesta Gallerian kuvapostauksesta näitä ikuisia rajausehdotuksia. Siksi aloitin tämän keskustelun. Ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa tai muita syitä.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Rajaus on kamalasti omasta näkemyksestä kiinni.Samoin valotus ja moni muu asia tässä meidän rakkaassa harrastuksessa.Toki tiedän yhden kaverin jonka ainut kommentti on "rajausta muuttaisin".Toisaalta siitä voi olla erimieltä.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Mä uskallan laittaa itseni peliin tähän keskusteluun ja kertoa että olen niitä rajausehdotuksia antanut lähes kaikille. Ja joidenkin vastakommenteista olen myös huomannut että ei kestetä. Kyllä mä Keni olen sullekin antanut joskus kauan aikaa sitten jotakin vastaavia kommentteja ja taisin saada sellaisen vastaukset että kiitos ei. Ehkä Keni sä olet viennyt venettäsi siihen suuntaan että sulle niitä ehdotuksia ei tule ja sen vuoksi et koe että sulle on kommentoitu asiasta. Olen muutamaa kuvaa kyllä silläkin silmällä katsonut mutta en ole sanonut mitään. Oikeesti kyse tässä ketjussa on siitä että jotku persoonat vaan ärsyttää ja niiden pitäis pitää turpansa kiinni. Voitaisko tehdä sellanen oma osio mihin jokainen vois postata omat mieltymyksensä, mulle ei rajauksia, mulle ei sävykorjauksia, ei tummasta taustasta, mulle ei pikselitasolla mitään, mulle ei saa Juke kommentoida, mulle ei Jari ja mä olisin tyytyväinen jos vaan tulis peukkuja...jne?
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? missä edellytykset kommentointiin on listattu?
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? En todellakaan muista tapausta, enkä nyt muutenkaan paljon muistele vanhoja. Tuskin siitä mitään sotaa keskenämme kuitenkaan syntyi? Mielestäni rajauksia kommentoidaan nykyään varsin monelta taholta ja ihan liikaa, ei ole kyse muutamista henkilöistä ja olet väärässä jos uskot että on kyse siitä. Ketjun aloittajana tiedän tämän varmasti.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Ei ole Juke arka eikä osunut saati uponnut, mielelläni kuuntelen perusteltuja ehdotuksia rajauksista. Olen vain kyllästynyt erään henkilön saman asian jankkaamiseen, enkä nyt tarkoita sinua Juke. Tiedän myös että tuo kuvien poistamis ohje ei ole sinun, tarkoitin vain että eipä taida kovinkaan moni nokkaansa ottaa niin paljoa rajausehdotuksista että kuviaan poistaisi sen takia.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Ehkä galleriassa, itse kunkin omien kuvien kohdalla? Niihinhän väksin tulee verrattua, eikö?
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Minä olen ainakin sitä mieltä, että kuvaa ei saisi arvostella sellaisena kuin se on esillä, vaan sellaisena millaiseksi kuvaaja olisi sen halunnut. =0) Kommentti ei sitten ollut ketjun aloittajalle, vaan noin niin kuin yleisesti.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? siis: kun joku retostelee kuviani (tai kaverin kuvia), lähden kaivelemaan mitä hän on laittanut esille, päättelen ettei hänellä ole edellytyksiä kommentoida kuviani, aloitan uuden ketjun tästä epätoivottavasta tavasta yleensä, ja listaan pointiksi tekemäni päätelmän. näinkö tässä on käynyt?
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Keni on ihan oikeassa mutta hänen pitää nyt muistaa että olemme valokuvauksen torilla, jossa kansalla on kiva yhteinen harraste. Vaikka omaisi kuinka näkemystä ja tekisi hienoa kuvaa, kaikki voivat tulla niitä repostelemaan. Ja mitä vaihtoehtoja voisi olla? Tylsyys, joka syntyy kun on torilta poissa.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Ei ole kyse minun kuvistani eikä kavereideni kuvista, vaan kuvista yleensä. Mikään herne ei ole mennyt nenään, vaikka tämän uskominen näköjään tuottaa suuria vaikeuksia. Toistetaan: helposti tulee gallerian kuville vuorenvarmoja rajausehdotuksia ja sitten kun näkee samojen kommentoijien omia kuvia, heidän rajausratkaisut herättävät monesti ihmetystä. Ei niitä kuvia tarvitse mistään kaivella, tuoreita tarjotaan jatkuvalla syötöllä. Siitä tuo sana edellytyksiä tuli mieleen, mutta älä nyt turhaan takerru yhteen sanaan. Jos vähänkään olet seurannut kommentointia ymmärtänet mistä on kyse. Ihan turhaan kaivat agressioita esiin, painotan että tämä on yleistä keskustelua, eikä välttämättä ole oikeata tai väärää tapaa. On vaan erilaisia kuvaajia ja mielipiteitä ja hyvä niin. Muutenhan tämä olisi varsin tylsää touhua. Kimo kiteytti mielestäni aika hyvin: ”Rajaus on kamalasti omasta näkemyksestä kiinni”.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Kyllähän sävyala, kontrasti, valotus jne. kaikki ovat. Aika herkästi jengi katsoo jotain histogrammia tai automaattisäätöjä, ja päättelevät että siinä olisi oikea valotus...joten katselemme nyt väärää valotusta! ja sama pätee tietenkin harmaatasapainoon.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Luitko alkuperäisen viestin josta Keni lainasi....tosin ei näin tarkasti ilmaistuna.
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? No en lukenut. Olisi ihmeisesti pitänyt...got my goat?
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? No, ei ole asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan. Joskus voi mielestäni ehdottaa toisenlaista näkemystä rajaukseen. Ainakin itselleni, kun valokuvaus on harrastus, on tervetullutta muidenkin näkemykset kuvan rajausmahdollisuuksista. Rajauksen ehdottaja ei voi tietää, mitä kuvaaja on rajatessaan miettinyt, vai onko miettinyt mitään. Rajauksen ehdottaja ei välttämättä edes hoksaa kuvan rajauksen fiksuutta, vaan katsoo sitä omassa ahtaassa näkökulmassaan. Tai, sitten rajauksen ehdottaja on kokenut valokuvaaja, jolla voi todella olla annettavaa sommittelun ymmärtämisessä valokuvauksen alkutaipaleella olevalle. Mutta, (repeat) ei ole asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan...
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Kattokaa välillä tämä niin ei mee ihan kauheeks tää homma. http://www.youtube.com/watch?v=PhC-_tivNh8&feature=youtu.be
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Kiitos Juke. Täällä ainakin hymy irtosi
Vs: Onko asiallista ehdottaa uutta rajausta joka ikiseen kuvaan? Kenin viesteistä käy minusta ilmi asenne, hän tietää kenellä on potentiaalia antaa neuvoja ja kenellä ei, asettuu siis meidän tavan harrastajien yläpuolelle. Toinen juttu on se, että kuvaa ei voi moittia liian ahtaasta rajauksesta, koska ei tiedetä mitä on jätetty pois, mutta miksi ihmeessä ei voisi antaa lisärajausehdotuksia jos kuvassa on jotain häiritsevää jonka poistamisella kuvasta tulisi kommentoijan mielestä parempi. Ei helvetti, älkää nyt tehkö galleriaosaston toimintaa vaikeaksi, kommentoida saa ja tuleekin kommentoida, siinä oppi ainakin kommentoija, koska joutuu miettimään syitä mielipiteelleen, ehkä jopa kuvan postannutkin henkilö ja jos Keniä tai jotain muuta vituttaa kun markku55 kehoitaa rajaamaan, niin sitten vituttaa.