Morjes, minulla on kaksi Eizon vanhemman kaartin näyttöä, Eizo FlexScan S2401W ja Eizo FlexScan S2410W. Molemmat on ostettu tori.fi:stä käytettynä. Näytöt ovat lähes identtiset muutoin, mutta S2410W-mallissa on (ärsyttävät) hipaisunäppäimet. Käsittääkseni näytöissä on sama näyttöpaneeli, mutta en ole varma asiasta. Kalibrointivälineenä käytän DataColorin Spyder4Elite -mallia. Olen resetoinut molemmat näytöt useamman kerran tehdasasetuksiin ja käynyt joka ikisen valikon läpi molemmista, jotta mitään väri- tms. säätöjä ei oletuksena jää päällä. Mutta mitä tahansa teenkin, en saa kalibroitua näyttöihin identtistä kuvaa, vaikka Spyder väittää näin tehneensä. Spyder4Elite antaa kyllä käsisäätöarvoja advanced-tilassa, ja olen saanut nämä alkuarvot asetettua onnistuneesti näyttöihin, ja sen jälkeen aina päivittänyt näkymän Spyderille. Kalibroinnin jälkeen S2410W näytön kuva on poikkeuksetta yliampuvalla tavalla ylikorostunut värien suhteen. S2401W kuva näyttää hyvin luonnolliselta ja miellyttävältä, ja sillä teenkin tarpeelliset jälkikäsittelyt kuvilleni. Tuota toista näyttöä ei käytännössä voi tällä hetkellä käyttää kuin valikoiden ym. näyttönä. Onko kenelläkään kokemuksia samanlaisesta ongelmista, ja onko kokemuksia tuosta S2410W -mallista? Olisikohan siinä vielä jokin asetus, jota en ole saanut poistettua käytöstä, joka sotkee tuon Spyderin kalibraation?
Vs: Ongelmia kahden Eizo -näytön kalibroinnissa Osaako käyttis käyttää kahta eri profiilia kahdelle eri näytölle?
Vs: Ongelmia kahden Eizo -näytön kalibroinnissa Osaa, molemmille on omat profiilinsa, jotka kone lataa automaattisesti kun kone käynnistyy. Ja kalibraatio-ohjelma on säädetty (mukamas) siten, että näytöt olisivat identtiset.
Vs: Ongelmia kahden Eizo -näytön kalibroinnissa Mitäs Spyder sanoo noiden näyttöjen väriavaruuksien laajuudesta? Onko toinen ns. wide gamut näyttö ja toinen ei?
Vs: Ongelmia kahden Eizo -näytön kalibroinnissa Käytettynä ostamasi näytöt saattavat olla eritavoin calibroidut edellisillä omistajilla. Eizon Colornavication 6 softa tekee näyttöön 'tautatasolla' säätömuutoksia, joita en itse ainakaan osaa poistaa. Palauta 'Default-tehdasasetukset' ei ilmeisesti riitä. Maahantuoja viittasi vain nettisivustoihin, lue sieltä. Tämä voi selittää eroavaisuuden, ehkä. Kirjoitin tänne johonkin syksyllä Spyder 3 calibrointianturin vanhenemisongelmasta. ym. pulmista. Mulla on Eizo CG 241E ja L778 monitorit. Pyttyynnyin ja ostin X-riten i1Display Pro calibraattorin. Nyt 3 kk'n jälkeen olen edelleen tyytyväinen. Softakin tukee useampia eri käyttiksiä ja niiden eri versioita. Kerro, jos läydät ratkaisun. Kiinnostaa edelleen, en palaa Spyderin tuotteisiin, vaikka 5's mallia onkin kehuttu.