Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ongelma nimeltä sigma SAF

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana lumipyry, 9 Toukokuu 2007.

    Tuota noin. eli oon saanu lahjaks tälläsen sigman saf 28-200 zoomin, jossa on sellainen onkelmaproblematiikka että se ei suostu tarkentamaan kunnolla kamerassani(20D) ja muutenkin se lyö ihme erroreita jatkuvasti. että oiskohan joku muukin mahtanu törmatä samankaltaiseen ongelmaan ?
     
  1. Vs: Ongelma nimeltä sigma SAF

    äh. onnistuinkin jo ihan itse omassa pienessä päässäni ratkaisemaan ongelman.. joka olikin yksinkertaisempi kuin ajattelinkaan.....
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Ongelma nimeltä sigma SAF

    Kerros nyt mistä johtui? Olin veikkaamassa liian vanhaa putkea joka vaatisi sirupäivityksen Fokan kautta.
     
  3. Vs: Ongelma nimeltä sigma SAF

    Tarkemmin putkea tutkittuani eilen, huomasin että vika on siinä että  putki toimii ainoastaan täydella aukolla, se selitti ne errorit.. Ja kun otin vähän enemmän testikuvia ja katsottuani niitä koneen ruudulta, niin ne olivatkin teräviä.. että turhan nopeasti tuli hätäännytyä.. tosin tulee vähän taistelua sen liikkeen kanssa josta putki on ostettu, koska se on sieltä ostettu ns. "ehjänä"
     
  4. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Ongelma nimeltä sigma SAF

    Joo toi johtuu nimenomaan tuosta vanhasta sirusta joka objektiivin sisältä löytyy. Muistaakseni nuo vanhat sigmat toimivat EOS 10D ja vanhemmissa digirungoissa.

    Fokalta (Sigman maahantuoja) voi kysellä päivittävätkö kyseiseen putkeen uuden sirun. Muistaakseni päivitys on ilmainen, jos tuo kyseiseen putkeen onnistuu.

    http://www.foka.fi/www/
     
  5. Vs: Ongelma nimeltä sigma SAF

    ok. kiitoksia ! täytyypä lähettää sinne jotain viestiä.. tietysti jos se ei ole ilmaista, niin voihan tuon koittaa myydä pois ja sitten ostaa muuta tilalle....