Ainakaan puoleentoista vuoteen mun Epson 1640SU Phtoto ei ole toiminut photarin kanssa. Kun TWAINin piti palauttaa skanni photarille tule herja "Acquisition module errror" yms. ja homma stoppas siihen. Latasin äsken Epsonin saitilta helmikuussa päivätyn 5.5j -version. Kas nyt homma toimii taas. Jos jolla kulla sattuu olemaan vastaava on gelma.
Mun epsoniongelmat on erimoisa. Päivitin viimmekesänä Win 2000:n wintoosan XP Pro:hon, Samassa rytäkässä lopetti Epsonin skanneriohjelman säätimistä osa toimimasta. Esimerkiksi curverssit ja levellssit ei enää toimi. Oon hakenut uudemmat päivitykset Epsonin sivuilta mutta ei 3200:n toimi vieläkään. Jotenkuten sillä saa skannettua mutta säätömahdollisuudet on rajalliset. En tiedä miten mahtais homman saada sujumaan. Senverran vähän tulee skannailtua ettei viittisi panna enää ropojansa kiinni skanneriin.
Koitetaan. Samaa on ja koko Espoon skannisofta ei aukea enää minulla, joten olen Vuescanilla sitä ajanut.
Päivityksen asennukseen ei ollut ohjeita mutta uninstalloin vanhan. Boottasin ilman että skannerissa on virtaa. Asensin softan ja laitoin skannerin päälle. Twain väittää edelleen olevan 5.5E mutta toimii.
Mullakin toimi koko ajan kun käytin Silverfast lightia (tms.), mutta toi TWAIN on mulle sopivampi, siksi olin tyytyväinen kun joku oli jaksanut patistaa Esponin päivittämään Microsoftin (?) päivitysten mukaiseksi vanhemmankin skannerin softan.