Kuvailin pitkin päivää Fujin X Pro2:lla, jossa nokalla oli f/1.4 23 mm objektiivi. Kesken päivän kuviin tuli todella voimakas vinjentointi. Kotona vaihdoin objektiivit ristiin kakkosrunkooni (X Pro1) ja lopputuloksena on, että ongelma johtuu rungosta... Edit: avauduin tänne ja vielä väärään osioon, kun aloittaessani kirjoittamisen, luulin ongelman johtuvan objektiivista. Lopputulos: Olin onnistunut sössimään päälle lelukamerafiltterin. En tiedä miten. Että minä vihaan noita ohjelmallisia "hienouksia". Kaikki toimii taas, kun löysin moisen filtterin ja sain filtteritoiminnon pois päältä. Saa siis poistaa.
Vs: Ongelma: Fuji X Pro2 vinjentoi Ei siinä mitään erityisen hauskaa ole, että Fujien huonolla käyttöliittymällä saa vahingossa toimintoja päälle eikä huomaa niiden päälläoloa.
Vs: Ongelma: Fuji X Pro2 vinjentoi Kokemuksen syvällä rintaäänellä vai kuulopuheiden antamalla tietämyksellä lauoit kommenttisi? Kapa
Vs: Ongelma: Fuji X Pro2 vinjentoi Ei, mutta tuossa on totta toinen puoli. Sössiminen tapahtui mitä ilmeisemmin Q-valikossa. Olin siellä vahingossa kääntänyt filmisimulaatiota väärään kohtaan. En huomannut sitä, koska en tuollaisia koskaan käytä. Käsittääkseni X Pro2:n Q-valikko on muokattavissa, joten tuon saanee sieltä pois häiritsemästä.
Vs: Ongelma: Fuji X Pro2 vinjentoi Siksi ei haittaa. Tai voi toki haitata, mutta ei tuossa sählingissä siis mitään olisi menetetty, jos raakakin olisi ollut tallennettu.
Vs: Ongelma: Fuji X Pro2 vinjentoi RAW on tallennettu, mutta ohjelma ei ota sitä vielä vastaan. Käytän yhä yhdistelmää iPhoto ja Apperture. Toimivat muuten ihan hyvin. Täytyykin katsoa, onko sille jo ajurit.